1 persoons maaltijden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naaoommii

1 persoons maaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 23:54

HoiHoi,

Ik zou niet weten of hier al een topic van is..

Maar ik ben opzoek naar wat recepten die je makkelijk klaar kunt maken voor 1 persoon. Ik moet straks een maand oppassen op een ijslander stal en dat bekend dat ik voor me zelf moet gaan koken. En een maand leven van kant en klaar eten zit ik zeker niet op te wachten.

Zelf ben ik weg van pasta, rijst en verse groente maar dan wel gewokt) ect. Alleen ik weet zelf geen recepten wat makkelijk is voor 1 persoon. En het moet natuurlijk niet te duur zijn, heeft iemand lekkere recepten die makkelijk te maken zijn en niet al te duur is om in te komen hoor ik het graag van jullie.

Groetjes Naomi

Yessy

Re: 1 persoons maaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 23:56

Heb je een vriezer (of koelkast en vind je het niet erg om meerdere dagen achter elkaar hetzelfde te eten)? Dan zou ik voor twee of drie personen koken en de restanten bewaren voor later. Je gaat vast lange dagen draaien dus dat is alleen maar makkelijk!

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 23:59

Ik heb vrij veel vrije tijd vooral na 5en. Meestal ben ik ook een late eter, ik vind het zelf niks om 2 dagen het zelfde achter elkaar te eten. Maar het is zeker een goede tip! Want als ik het in de vriezer stop kan ik het altijd 2 dagen later op warmen mocht ik geen zin hebben ik koken :)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 00:02

Als je van wokken houdt ben je zo klaar :)
Champignons, paprika, prei en wat je eventueel nog meer lust. Niet te fijn snijden en wat je nodig hebt mee wokken. Heb je nog groentes over, dan kan je de bovengenoemden rauw invriezen voor een volgende keer. Dan wel gelijk bevroren in de wok doen, anders hou je bijna snot over na ontdooien :x

Of zoals Yessy zegt, voor meerdere dagen koken en invriezen. Dat kan prima met pasta-schotels bijvoorbeeld. Of een lekkere pan soep, wat je teveel hebt vries je weer in, lekker als je moe bent met een broodje.
Dit deed ik zelf ook veel toen ik nog studeerde :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:05

Wok en pasta kun je juist best makkelijk voor 1 persoon doen vind ik! Ik lees dat je een vriezer hebt, koop diepvriesgroenten! Daar kun je zo simpel mee wokken, woksaus erbij en klaar. Vlees kun je ook in 1 persoons porties invriezen (wokvlees, kip, etc).

Met pasta kan dit ook prima, bijvoorbeeld dag 1 pasta pesto, pesto kun je redelijk lang goedhouden. Doe je dag 2 een pasta carbonara ofzo, mogelijkheden te over :) Ik vind het zelf niet zo moeilijk, neem vaak recepten van ah.nl en verminder hoeveelheden of vries restjes in. Ik gooi bijna niets weg en eet vrij gevarieerd.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:50

Je kan bijna alles prima voor één persoon maken, gewoon de hoeveelheden even aanpassen. Per persoon reken je normaal gesproken zo'n 60-100 gram ongekookte pasta/rijst/bami, 200 gram groente en 75-150 gram vlees. Uiteraard afhankelijk van hoeveel je gewend bent te eten. Je kan dus prima zoeken naar simpele recepten voor pasta-, rijst-, of bamigerechten en niet specifiek naar '1-persoons recepten'. Ik ken echt maar een paar gerechten die je niet makkelijk voor één persoon kan maken, bijna alles is heel eenvoudig aan te passen. Je moet hooguit een beetje creatief plannen omdat veel vlees per twee wordt verkocht dus ook bij twee maaltijden moet passen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:55

Dat vlees per twee wordt verkocht hoeft niet altijd zo te zijn. Steeds meer supermarkten en leveranciers houden rekening met eenpersoons huishoudens. Ik heb een AH, Deen en een Vomar in de buurt. Bij de LIDL krijg je idd grootverpakkingen, maar dat valt ook in te vriezen.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 11:39

Bedankt iedereen! Ik heb redelijk wat winkels om heen te gaan, ah, aldi, boni. En daar verkopen ze ook redelijk wat vlees voor 1 persoon.

Alleen ik ben toch heel benieuwd welke recepten makkelijk zijn om klaar te maken, daar ging mijn vraag een beetje na. :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:05

Met wokken hoef je je niet zo aan een recept te houden. En eigenlijk zijn alle recepten voor de wok doodsimpel. Wat je alleen wel moet weten is dat je vlees dun snijdt zodat het snel gaar is, en wat je eerst moet bakken en wat niet zo lang nodig heeft. En dat lees je in de meeste wokrecepten voor 2 of meer personen.

Dus neem een recept voor 2 personen, deel het door 2 en volg de instructies.

http://www.toprecept.nl/recepten/Wokrecepten

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:25

Je kunt op ah.nl ook sorteren op snel klaar, dat is vaak ook wel makkelijk. Verder is veel makkelijk: kip met rijst en satésaus, pasta pesto, pasta bolognese, lasagna is ook ideaal, kip in dragonsaus met rijst, er is zo ontzettend veel te vinden :) Ken je quesadillas? Zijn ook super simpel en mega lekker :9 :9

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:34

Naaoommii schreef:
Alleen ik ben toch heel benieuwd welke recepten makkelijk zijn om klaar te maken, daar ging mijn vraag een beetje na. :)

Als je geen 3-gangen menu gaat bereiden is in principe alles makkelijk.
Pasta's en wokken is simpel en zo klaar. Stukje vlees of vis met wat groente, ook zo klaar. Gerechten uit de oven; alles in een schaal en wachten maar. Ook simpel.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 13:44

Bedankt iedereen :D