Humn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Humn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 19:26

Kan iemand mij helpen hoe ik mijn probleem moet/kan aanpakken?

Mijn vriend zegt achter bijna alles wat ik zeg 'Humn?' alsof hij je niet gehoord heeft. In herhaal gewoon weer de hele zin alleen het put je gewoon uit. Je word er zo moe van als je elke dag de hele dag door van alles moet herhalen. Nu blijkt ook dat hij het soms gewoon wel heeft gehoord maar het is dus een stop woordje van hem geworden. Het is zeer frustrerend. Hij zegt het onderanderen als hij aan het gamen is en hij me niet hoort en ik wat aan hem vraag. Dan vertel ik mijn zin opnieuw en hoort hij het vaak weer niet. Vind het ook irritant dat hij veel gamed maar daar gaat dit topic niet over. Ik heb ook gevraagd of het aan mij lag dat hij zo vaak hmn? zegt. Want ik praat nog wel eens onduidelijk of heel snel maar let er de laatste tijd goed op en hij zegt ook dat het niet het geval is maar gewoon een stop woordje is geworden. Wat kan ik er aan doen om het op te laten houden? Hij blijft 'humn?' zeggen, zelfs als hij het weet. Ik word er gewoon heel moe en gefrustreerd van.

nynke55

Re: Humn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:28

Vraag eerst zijn aandacht, voor je wat zegt. Dus noem zijn naam en wacht tot hij je aankijkt.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 19:30

nynke55 schreef:
Vraag eerst zijn aandacht, voor je wat zegt. Dus noem zijn naam en wacht tot hij je aankijkt.

Tijdens het gamen doe ik dat ook alleen hij zegt dan: 'humn?' en blijft naar zijn scherm staren. Pas als ik hem aan tik kijkt hij me aan en doe ik dit vaker dan 2x in zijn game kijkt hij geërgerd en boos dat ik hem 'weer' stoor.

Tijdens de rest van de dag is het niet mogelijk om voor elke zin dat ik zeg zijn naam te zeggen. Ik kan niet eens een fatsoenlijk gesprek voeren zonder dat er 'humn?' uit zijn mond komt. Je zit bijv. in de auto dan verwacht je dat je een normaal gesprek kan voeren maar dan nog gebeurd het.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:32

Heeft hij vaker moeite zich te concentreren?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 19:35

Junia schreef:
Heeft hij vaker moeite zich te concentreren?

Ik heb niet het idee dat hij er moeite mee heeft. Meer dat hij zo diep in zijn spel op gaat dat de rest niet interessant is. Kwa dagelijkse dingen heeft hij niet echt moeite met consenteren, dat gehumn? is meer iets van de afgelopen week.
Laatst bijgewerkt door Gydja op 14-06-14 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:35

Wat ik mis in je verhaal is of hij gemotiveerd is om ermee aan de slag te gaan en zo ja hoe dan. Jij kan het lastig vinden, maar het niet oplossen. Dat zal hij zelf moeten doen, jij kan hem hooguit ondersteunen

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:36

Ohh lichtelijk herkenbaar... Gewoon naam schreeuwen en netzolang wachten tot ze je horen en anders laat maar en weglopen haha. Gewoon ook een keer vertellen hoe t voelt tegenover jou, alsof er niet naar je wordt geluisterd enzo. Ik heb dat ook heel vaak met anderen, meestal zeg ik alvorens de 'hmm?' komt: "je hebt me niet gehoord he" "hmm?" *facepalm* haha.

HeartOfHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:37

Een euro eisen voor elke keer dat hij Humn zegt?
Of anders gewoon de stekker uit de game trekken. Ik zou er gewoon eens met hem over praten, misschien heeft hij het niet eens door als hij het zegt.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 19:37

Corelli, daar heb je gelijk in. Het lijkt hem aan de ene kant niet eens zo veel te schelen of hij het doet of niet omdat hij er zelf geen last van heeft en niet eens door heeft dat hij het doet. Maar soms als hij het doet en hij heeft het wel door dan slaat hij direct een hand voor zijn mond en zegt sorry. En als hij het doet herhaal ik het, en zeg ik; je deed het weer.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 19:38

HeartOfHorse, die euro krijg ik toch niet xD en zijn laptop dicht klappen dan eh... is hij de hele dag niet meer te spreken. Hij heeft denk ik een verslaving...

Suzz14 schreef:
Ohh lichtelijk herkenbaar... Gewoon naam schreeuwen en netzolang wachten tot ze je horen en anders laat maar en weglopen haha. Gewoon ook een keer vertellen hoe t voelt tegenover jou, alsof er niet naar je wordt geluisterd enzo. Ik heb dat ook heel vaak met anderen, meestal zeg ik alvorens de 'hmm?' komt: "je hebt me niet gehoord he" "hmm?" *facepalm* haha.

Whahahaha ja zo gaat het wel meestal :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:41

Ik zeg dan 'ach lieverd, ben je nog niet zover in je ontwikkeling dat je hele zinnen kan maken?'
Ik herhaal de vraag namelijk niet bij huh? Hmm? Ik wil dan op z'n minst een hele zin horen :+

Even aanstoten werkt ook wel voordat je wat vraagt haha

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 19:43

vuurneon, ik snap je niet helemaal ?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:44

Ik zou persoonlijk gewoon één keer lief vragen en als hij zo ongeintereseerd HUH zegt elke keer kei hard
'OF JE WORST LUST' roepen.

Nee serieus, als hij gewoon bezig is met iets dan moet je em lekker laten. Misschien vraag jij wel 100 keer per dag iets en wil hij gewoon niet reageren. Ik doe dat zelf ook vaak om eerlijk te zijn. :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:45

Ik wil gewoon dat als hij mij niet heeft verstaan of gehoord dat hij dan vraagt; 'wat zeg je?'. Dus gewoon de moeite neemt een zin te maken, ik reageer echt niet op 'huh?', ik vind dat zo vreselijk ongeïnteresseerd.

Mijn vader zegt ook om de haverklap; huh?? Maar hij is gewoon erg hardhorend :+

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 19:56

Ik heb het niet herhalen van mijn zin ook al geprobeerd alleen dan doet negeert hij me gewoon ( dat is tijdens een spelletje ), hij zegt: ik heb je echt niet gehoord, hij praat gewoon verder na een paar sec of hij herhaalt vlarden van mijn woorden en weet dan wat de zin was. Maar meestal is het gewoon humn? en dan stilte

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:58

leeneliefje schreef:
Ik zou persoonlijk gewoon één keer lief vragen en als hij zo ongeintereseerd HUH zegt elke keer kei hard
'OF JE WORST LUST' roepen.

_O- _/-\o_ :')

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:58

Ik heb zelf dat probleem ook maar dan van de andere kant.
Ik zeg telkens wat? En dit wordt gewoon een gewoonte en kan er zelf niet aan doen.
Wat wel helpt is dat ze er mij veel op wijzen en dan let ik er op ook.

Misschien ook eens proberen?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 19:59

Oreade_ schreef:
Ik heb zelf dat probleem ook maar dan van de andere kant.
Ik zeg telkens wat? En dit wordt gewoon een gewoonte en kan er zelf niet aan doen.
Wat wel helpt is dat ze er mij veel op wijzen en dan let ik er op ook.

Misschien ook eens proberen?

Bedankt voor de tip :D ben er al mee bezig nu maar hopen dat het ook zijn vruchten gaat afwerken.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:02

Mijn vriend "gamed" ook, ofja hij speelt play station Gran Turismo 6 (auto's).
Maar zelfs al zit hij in een moeilijk parcours, toch praat hij tussendoor met mij hoor.
Zelf heb ik ook een stopwoord en bij mij is dat het woord "Dus". Mijn vriend laat me dat wel weten door dan het woordje "Dus" op een speelse manier te herhalen. Dan weet ik dat ik het alweer gezegd heb, want eht is er uit voor ik het besef.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 20:06

MaricoGraphy schreef:
Mijn vriend "gamed" ook, ofja hij speelt play station Gran Turismo 6 (auto's).
Maar zelfs al zit hij in een moeilijk parcours, toch praat hij tussendoor met mij hoor.
Zelf heb ik ook een stopwoord en bij mij is dat het woord "Dus". Mijn vriend laat me dat wel weten door dan het woordje "Dus" op een speelse manier te herhalen. Dan weet ik dat ik het alweer gezegd heb, want eht is er uit voor ik het besef.

Die van mij is op dit moment verslaafd aan DayZ ( zombie spel ) maar hij speelt ook league of legends, guild wars 2 en dat soort stuff. Zelfs als hij maar een beetje met zijn poppetje rond banjert kan hij niet normaal reageren -O-

Ik kan wel gaan proberen om op een grappige manier humn? te gaan herhalen nu nog even bedenken hoe ik dat moet gaan doen :')

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:07

Dit deed mijn vriend ook net als ik.

In dat geval zeggen we 'ketchup op je hoofd'

Of 'eyyy augurk op je kop' en dat klinkt zo raar dat je steenvast er spontaan met je gedachte bij bent. Werkt goed.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 20:12

malih schreef:
Dit deed mijn vriend ook net als ik.

In dat geval zeggen we 'ketchup op je hoofd'

Of 'eyyy augurk op je kop' en dat klinkt zo raar dat je steenvast er spontaan met je gedachte bij bent. Werkt goed.

Bedankt voor de tip ik ga hem meteen uitproberen!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:14

Je kan wel van alles gaan uithalen om hem er bewust van te maken, maar dan moet hij wel beseffen dat jij het een probleem vindt en dan moet hij er wel wat aan willen doen :) Je geeft het zelf al aan "hij heeft er zelf niet echt last van"

Ik zou dus op een rustig moment (als je zijn volle aandacht heb ;) ) in gesprek gaan en aangeven dat je het echt erg vervelend vindt.
Als hij dit inziet, kunnen jullie zelf een manier bedenken om het te verbeteren. Vraag hem ook wat hij nodig heeft van jou, misschien vraag je wel te veel of op de verkeerde momenten o.i.d. en kunnen jullie beiden wat doen om minder frustratie te laten ontstaan

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:14

Gewoon misbruik van maken:
"Lieverd, ik heb voor vanavond vis/spruitjes/bietjes/iets wat-ie niet lust, vind je het goed?" "Hmmn?" En 'm dat dan voor z'n neus zetten en desnoods zelf iets anders eten als je het ook niet lust. En dan gewoon zeggen: "tja, ik heb het je gevraagd, maar ik kreeg geen antwoord." En dan eens kijken hoe snel hij gaat opletten.

(Of: "Schat, vind je het goed als ik die 3-jarige zwarte koop?" "Hmmn?" "ja, vind je het goed? "Hmmn" :+ )

En verder denk ik dat het hard nodig is dat jullie afspraken maken over het gamen. Bv hooguit nog 1 of 2 uur als jij aanwezig bent en verder alleen maar (en dan maakt het niet uit hoe lang) als jij er niet bent. En dan ook beloven dat-ie niet gestoord wordt door je in dat ene uurtje.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:16

nuja mijn vriend herhaalt mijn stopwoord met een vrolijke toon erin. Werkt soms lachwekkend :P