In de war

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

In de war

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 17:57

Hallo allemaal.
Het loopt tegen het einde van het schooljaar aan en ik ben dan meestal wat minder actief en rommelig enz maar dit is mijn eerste jaar op de middelbare school dus het is nu extreem erg. Alles zit de laatste tijd tegen. Alles. Steeds flinke ruzie's met mijn ouders omdat ze denken dat ik niet meer mijn best doe wat ik dus juist heel erg doe, ik haal steeds meer onvoldoendes, mijn mobiel is ingepikt omdat me ouders denken dat ik er niet mee kan omgaan ofzo (ik krijg hem zelfs niet mee naar school) en ik word heel snel boos en chagerijnig (bij mij zijn dat twee totaal verschillende dingen) en ik huil heel snel en ben de laatste tijd heel vaak gestresd. Niet te vergeten dat als ik voor één vak een onvoldoende haal, ik meteen allemaal onvoldoendes haal. Dat is altijd zo geweest. Ik denk soms ook dat ik faalangst ofzo heb maar mijn ouders vinden dat onzin. Ik raak nu ook steeds afgeleid onder de les (name dankzij mijn buurvrouw die steeds wat tegen me wil zeggen en als ik niet reageer ofzo flipt ze uit maar dat is het niet alleen) en met huiswerk maken en leren komt er niks meer binnen en haal ik allemaal onvoldoendes. Kan iemand me aub tips geven om me wat meer ontspannen te voelen, het met mijn ouders beter kan vinden en gwn alles?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 18:11

Is huiswerkbegeleiding geen idee? En kun je er niet met je ouders over praten hoe je je eronder voelt?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 18:30

dorientjuh schreef:
Is huiswerkbegeleiding geen idee? En kun je er niet met je ouders over praten hoe je je eronder voelt?

Met mijn moeder praten heb ik net gedaan en het werd half een ruzie soms maar het is gelukkig uitgepraat. HWbegeleiding vinden mijn ouders onzin. (vinden ze van alles)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 19:58

Kunnen je ouders je dan niet helpen met je huiswerk / overhoren?

lenaa_tje

Re: In de war

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:01

Heb je al is met je mentor gepraat? Op heel veel scholen bieden ze soms ook ondersteuningslessen aan.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:03

Ga eens met je mentor praten, misschien kan hij of zij wel iets voor je betekenen. Geef ook aan dat je buurvrouw er voor zorgt dat je je nog minder goed kan concentreren, terwijl je juist hard je best probeert te doen!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 20:17

De mentor kan daar niet zo veel aan doen zegt mama. Ik heb even met haar gepraat en mama vind HWbegeleiding zelf belachelijk maar toen hadden we allebei het idee van als zij nou een soort HWbegeleiding geeft. Werkt misschien wel. O en met de mentor heb ik laatst ook al even gepraat. Zij zegt dat ik gwn het nog even moet proberen en als het niet lukt, jammer dan.

mayrafamke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 21:13

Hoiii,
Ik zit in de tweede klas en heb ongeveer hetzelfde probleem... Ik maak inmiddels de hele dag huiswerk waardoor ik steeds ontzettend moe en chagrijnig ben, elke dag wel een keer loop te huilen en ook vaak boos wordt op mijn vriendinnen, terwijl ik dat vroeger nooit was.

Wat betreft de onvoldoendes: je moet gewoon goed leren, en echt niet afgeleid worden. Als je eenmaal afgeleid bent duurt het minstens 5 minuten voordat je weer bent waar je was dus ga in een stille ruimte zitten zonder afleiding.
Over je ouders: je zit in de puberteit, dan maakt iedereen ruzie met zijn ouders. Ik zou zeggen: probeer ze uit te leggen dat je je rot voelt, en als ze boos worden misschien gewoon erbij weglopen zodat het niet in een ruzie kan uitmonden.

Je moet het gewoon uitzitten tot de zomervakantie, dan heb je een hele tijd rust en kan je daarna een frisse start maken, met eventuele huiswerk begeleiding zodat t beter gaat lukken allemaal.

Succes <3

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 04:00

bedankt voor het advies

Love_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:43

Hey
Ik haalde dit jaar (zit in de tweede) ook veel onvoldoendes en zo.
Ik ben naar huiswerkbegeleiding gegaan en het is geen onzin al door de rust en dat je ergens anders bent waar je niks anders kan doen. Ben je geconteerder, leer je meer en neem je meer op.
Dus vertel je ouders dat het geen onzin is bij onze huiswerkbegeleiding zijn mensen van 4 gemiddeld naar 6 gemiddeld gegaan.
Ik hoop dat dit je helpt met je ouders te overtuigen.
Probeer er anders thuis wat mee te doen.
Succes

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 00:13

Ja mam en ik hebben al wat dingetjes afgesproken. Gaat vannaf deze week in dus ben benieuwd hoe dat gaat