Mag dit zomaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Mag dit zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 16:04

Ik heb een benedenwoning met tuin in het centrum van leiden. Ik werk late diensten waardoor ik ook laat wakker word en in de middag met pyjama rondhuppel in mijn huis :Y) ik heb nog geen tuindeur omdat de vorige bewoner de deur nooit had vervangen en gezien de oude echt dood is zit er nog niks in. Hopelijk komt dat wel snel.

Nou zat ik net in mijn pyjama op de bank filmpje te kijken met deur open maar vitrage ervoor dus geen inkijk. Opeens hoorde ik wat in de tuin en mijn kat schrok zich lens en ging zich ergens verstoppen. Het was de glazenwasser die dus schijnbaar via mijn tuin de ramen van de bovenburen kwam doen.

Ik wil geen zeikerd zijn maar is het normaal dat ze ongevraagd in andermans tuin mogen komen zonder dit even te melden? Ik ben van plan om een tuindeur te nemen met een slot dus dan zal dit niet meer gebeuren maar toch... Ik ben er niet van gediend als er opeens iemand onaangekondigd in mijn tuin staat...

AnnemiekvM

Re: Mag dit zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:06

Dat is wel vreemd. Kan me voorstellen dat je schrok.
Het lijkt mij dat ze het even hadden moeten vragen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:06

Nee dat zou ik ook raar vinden, als iemand ineens onaangekondigd bij mij achter het huis staat...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:07

Ik zou gewoon even aan je bovenburen vragen hoe ze dat met de vorige bewoner geregeld hadden. Wie weet zijn ze gewoon vergeten met jou te overleggen omdat het voor hun zo gewoon is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:08

misschien had hij het even,via de voordeur, moeten vragen?
Ik vermoed dat hij geen andere manier heeft om erbij te komen dan via jou tuin?

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:09

Dat zou ik ook niet erg op prijs stellen. Vind dat hij zich op zn minst even had kunnen melden.

Maar... als ik het goed begrijp, je hebt geen tuindeur? Dus als jij vanuit de woonkamer/keuken oid de deur uit loopt sta je zonder de deur open te doen in de tuin?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:09

Maar hoe moet de beste glazenwasser anders de ramen van de bovenburen lappen? :P Ik ben wel van mening dat of het glazenwasser-bedrijf of de bovenburen (of allebei) jouw toestemming hadden moeten vragen.

JTM: tuindeur als in "deur in de omheining van de tuin", denk ik. Hoop ik voor haar haha :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:10

Ik zou het niet op de glazenwasser "afschuiven". Mogelijk weet die helemaal niet dat er een andere bewoner is.

Gewoon via de buren doen. Die hebben de glazenwasser per slot van rekening ingehuurd.

JTM geen deur tussen de openbare weg en de tuin vermoed ik dat ze bedoelt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:12

Dat gebeurd hier ook standaard :P (en als ze water nodig hebben en je buitenkraan staat aangesloten, pakken ze dat ook....)
Huur jij van de woningbouw? Dan zou het in het contract kunnen staan dat jij toegang dient te verlenen voor werkzaamheden bij je bovenbuur. Uiteraard hoor je hier wel van te voren over te worden ingelicht!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 16:14

Ik heb een schutting maar die deur is er dus uitgevallen. Mijn achterdeur stond gewoon open dus hij had mij ook gewoon kunnen vragen of het mogelijk was ipv met die ladder vlak voor mijn achterdeur te parkeren zijn ding te doen en weer weg te gaan. Dat je zo mijn tuin in kan lopen betekent niet dat dit ook de bedoeling is toch :')

In mijn oude woning hetzelfde riedeltje. Zit ik in mijn pyjama benden opeens glazenwassers in de tuin die alles gaan schoonmaken. Ik heb een hekel aan mensen die onaangekondigd binnen komen. Een belletje aan de deur en ik ben er van op de hoogte, maar voor hetzelfde geld ben ik een naaktloper en zou het een zeer onaangenaamste situatie zijn :+ :Y)

_Skinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:24

hihi een situatie met een naaktloper is erg onaangenaam. Maar vrees dat hij in mijn tuin een groter probleem zou hebben. Ik heb twee grote honden die niet blaffen, hij kan de tuin inkomen met zijn ladder maar hij komt er nimmer meer uit.

Maar ook al heb je een huurwoning dan raar dat iemand zonder kennisgeving zich de toegang tot het door jou gehuurde perceel betreed, daar hoort ook de tuin bij. Dus idd even navragen bij de buurtjes of ze melding willen maken.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:35

Ah dacht al dat een poort/schuttingdeur werd bedoeld :Y)

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:20

Misschien de volgende keer even de glazenwasser aanspreken? dan kun je uitleg vragen en anders eventjes met de bovebuur praten.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:36

Ladybird schreef:
Misschien de volgende keer even de glazenwasser aanspreken? dan kun je uitleg vragen en anders eventjes met de bovebuur praten.

Inderdaad: een glazenwasser kan praten hoor. :D Gewoon even met hem praten over welke afspraken jij wilt en wat voor hem handig is.
En dan kan je meteen regelen dat hij voor een schappelijk prijsje jouw ramen ook even lapt: hij is er dan toch en heeft al zijn spullen bij zich {:} {:}

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:00

Eerste wat ik dacht; die man mag blij zijn dat jij geen flinke waakhond rond hebt lopen!! Net zoals Skinny aangeeft hebben wij 1 cane corso en 1 staff lopen. Die CC die zal uit zijn plaat gaan als er een vreemde in de tuin staat! De staff nog niet zozeer. Alhoewel.... onbekend en onaangekondigd misschien toch wel :D.

Maar hij had je op zijn minst van te voren even kunnen vragen!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:08

Zou netjes geweest zijn als ie het even gevraagd had. Maar dikke kans dat de glazenwasser niet eens doorhad dat de benedenwoning van iemand anders was.
Als het zo vervelend is voor jou had je die man even aan moeten spreken. Maar t ja toch maar 10 min ofzo dat hij in je tuin staat? Als je er last van hebt ga je even in je slaapkamer zitten ofzo

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:37

Ik had laatst de tuinman van de buren ineens in de tuin staan omdat hij vanuit mijn tuin beter bij de haag kon.

Ik lag lekker op de bank en ineens komt meneer de tuinman voorbij stampen (gewoon via voortuin naar de achtertuin gelopen).
Nou pardon, daar ben ik niet van gediend :n
Even aanbellen is wel zo netjes.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 18:40

Oei..hier zou ik dus pissig om worden he :P
Zsm een tuindeur regelen en een slot erop..ik houd ook niet van onaangekondigde mensen die ik niet ken..hij had even aan kunnen bellen om te vertellen dat hij het altijd zo doet en of het je nu uitkomt..

Dus even met je buren over hebbem ;) Zeggen dat je die tuindeur gaat maken, slot erop gaat en als hij weer komt, dat ze dat even melden bij je, zodat je het slot eraf kan doen :P

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 18:47

Het gaat er volgens mij ook alleen om dat het niet gevraagd is. En daar zou ik ook een probleem mee hebben. Sterker nog...zonder dat ze het eerst gevraagd hebben zou ik ze zelfs verzoeken MIJN tuin te verlaten. Niet eerst binnen komen banjeren en gewoon maar doen. Van vragen gaat niemand dood. Als ik het weet dan is er niets aan de hand.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 08:05

Ik heb het ook eens gehad, maar dan klom hij over onze bijkeuken heen, die naast mijn raam was, waar ik stond NAAKT want ik kwam net uit de douche. Ik weet niet wie er erger schrok...