Domme actie.. verkeerd mailadres bij e-tickets.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Domme actie.. verkeerd mailadres bij e-tickets.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 14:08

Heb ik weer.. en het is nog m'n eigen domme schuld ook.

Op 9 juli is mijn vriend jarig, en ik zit al tijden te dubben wat ik hem cadeau moet geven. We zitten op die datum in New York lekker vakantie te vieren als het goed is.
Ineens kreeg ik een ingeving: hij heeft eens laten vallen dat hij graag zo'n baseball wedstrijd zou willen bijwonen als we daar zijn. Dus ik ben op jacht gegaan naar tickets! Er is een wedstrijd van de New York Mets op zijn verjaardag, dus ik was helemaal enthousiast en heb 2 tickets besteld en betaald via creditcard.

Vlak voor ik op bevestigen drukte alles nog honderdmaal gecheckt, had al zo'n voorgevoel dat dit mij niet in een keer zou lukken op de een of andere manier :+ Bij het invullen van mijn mailadres met .nl op het einde vroeg de site vriendelijk aan mij: moet dit niet .com zijn? Ik, goedgelovig als ik ben, dacht: dat zal wel kloppen dan en heb er .com van gemaakt. Vervolgens bleef de bevestiging via de e-mail uit en de tickets dus ook. Ik heb het even getest, en het moet dus zeker wel .nl zijn....

Heb maar direct in m'n beste Engels een mailtje gestuurd naar de klantenservice, nu een uurtje geleden, maar ik hoor maar niks en ik knijp hem best wel :=
Domme actie van mezelf, hopelijk valt het nog recht te zetten, anders heb ik geen cadeautje en ben ik een hoop geld voor niks kwijt.. Wie duimt er met me mee? :o

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 14:12

Dat je nog geen reactie hebt is toch niet zo raar ? Het is daar 6 uur vroeger ;)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 14:14

Ja klopt, dat is ook wel logisch, maar dat stelt me op dit moment niet echt gerust, haha!

Het ergste is nog dat ik al voelde dat er iets verkeerd zou gaan, alles 10x heb gecheckt en dan nog... tja. Blond zullen we maar zeggen? :o?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 14:14

Je hebt met je Visa betaald? Hebben hun niet 30 dagen garantie? Je zou eens even met je credit card provider contact op kunnen nemen :j

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 14:15

Stuur een mailtje naar het .com adres met uitleg in het engels. Als ik e-tickets krijg voor iets waar ik helemaal niets aan heb zou ik ze wel doormailen als ik een nette uitleg krijg.

tyleysmiley

Re: Domme actie.. verkeerd mailadres bij e-tickets.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 14:16

Kun je het bedrag net als bij een gewone bank,niet laten storneren? Geen verstand van creditcards,dus roep zo maar iets :( :+

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 14:16

Ja klopt, ik heb met Visa betaald.. mocht ik niets horen de komende dagen is dat nog een optie. Goede tip! Punt is: de creditcard staat op naam van mijn vriend, en ik wil het nog even een verrassing houden. Dus voor nu nog maar even afwachten. Zit op m'n werk (laatste dag voor de vakantie) en heb dus niet zoveel omhanden, dus geduld hebben is lastig nu :D

Edit: @ rexrolfo: ik vraag me af of er een .com adres bestaat, ik denk het niet. Is namelijk mijn voor- en achternaam achter elkaar geplakt. Heb geprobeerd er een mailtje heen te sturen, maar krijg dan een foutmelding. De E-tickets zullen dus denk ik nergens aankomen.
Laatst bijgewerkt door Nymeria op 12-06-14 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 14:16

Ik zou nog niet zo'n drukte maken. Geef de mensen even de tijd om te reageren, hoogstwaarschijnlijk is er nog niemand op de zaak.

Komt vast goed.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 14:25

dan weet je iig zeker dat er niet iemand anders met jouw kaartjes vandoor gaat voorlopig. Gewoon ff rustig afwachten dus...

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 14:58

Oei, dat is niet zo slim inderdaad ;). Ik weet niet hoe het zit met creditcards maar wellicht kan je het bedrag storneren oid? Eerst maar eens wachten op reactie van het bedrijf, ze zullen het vast goed voor je oplossen :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:07

Zelfde email aanmaken met .com :-) heb ik voor mijn mam ook gedaan. Nu hopen dat die nig niet bezet is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:10

lucifertje schreef:
Zelfde email aanmaken met .com :-) heb ik voor mijn mam ook gedaan. Nu hopen dat die nig niet bezet is.

Ik kan uit ervaring zeggen dat dat niet werkt voor mailtjes die al verstuurd zijn.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:14

Hoe groot is de kans dat het emailadres met .com al bestaat? Bij een hotmail adres is de kan al wat groter maar bij kpn of ziggo natuurlijk niet, in dat geval zullen zij het mailtje gewoon terug krijgen.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 18:57

Ik heb dat ook is gehad, ticket voor een festival besteld en verkeerd mailadres. Ik heb toen ook een mail gestuurd en uitgelegd en toen hebben ze het gewoon naar het goede mailadres verstuurd. Voordeel was wel dat die tickets op naam stonden dus iemand anders kon er niks mee..

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 19:23

Gini schreef:
lucifertje schreef:

Ik kan uit ervaring zeggen dat dat niet werkt voor mailtjes die al verstuurd zijn.

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het wel werkt. Zowel bij mijn eigen mail als bij mij mam...

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 19:26

lucifertje schreef:
Gini schreef:

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het wel werkt. Zowel bij mijn eigen mail als bij mij mam...

bij mij werkte het ook, komt omdat die site ze blijft versturen tot ze aankomen (automatisch versturen)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 19:30

Dus dan worden ze opnieuw verstuurd (automatisch weliswaar) na de aanmaak van het emailadres. Maar al verzonden mails komen echt niet aan.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 21:18

Op zich een goede tip van dat mailadres, alleen ik heb een fout gemaakt in het einde van het adres. Dus ...@live.com opgegeven terwijl het ...@live.nl moet zijn. Die eerste versie bestaat volgens mij niet, en is dus ook niet aan te maken. Maar kan het voor de zekerheid even op de pc checken straks. Nog steeds niets gehoord, vrees dat het anders toch een telefoontje in m'n beste Engels gaat worden...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 08:24

Ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 17:04

Goddank gister een reactie gehad! 4 emails welteverstaan met een persoonlijk berichtje van de klantenservice, 2 bevestigingsmails van de tickets en een berichtje met de vraag of ik de hulp van de klantenservice wilde evalueren :D De link om de tickets te downloaden zou ik nog moeten krijgen, maar heb er nu wel vertrouwen in dat dat goedkomt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:07

Ik voel jouw opluchting tot hier. :D
Gelukkig zeg!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:11

Gelukkig! Anders was het erg zonde gewe.est

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:12

Zal inderdaad goed komen!! :) Gelukkig!
Is ook echt een actie voor mij zoiets.. Een tweetal jaar geleden nog meegemaakt eigenlijk. Ook een verwisseling met ".com"! Ik heb toen onmiddellijk naar de klantendienst gebeld, half in paniek, "Mevrouw, even geduld, vermits u dit pas aangevraagd hebt kunnen we u nog niet in het systeem terugvinden en corrigeren. Belt u over een paar uur nog eens terug." _O-

Sindsdien check ik alles nog maar eens extra en het e-mailadres echt tiendubbel. :Y)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 18:21

Oh, haha dan ben ik gelukkig niet de enige :P
De opluchting is inderdaad groot! Tickets inmiddels geprint en in de koffer gestopt, want we vliegen morgenochtend al. Lekker last minute allemaal, maar toch op z'n pootjes terecht gekomen :D

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:21

.