Geen behoefte meer aan chocola?! Gewoonte?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dirndl

Geen behoefte meer aan chocola?! Gewoonte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 11:02

Hi bokkers,

Naar aanleiding van het topic 'Chocolade, chocolate chip cookies en smarties', vroeg ik me iets af. Ik klikte erop omdat ik het interessant vond en normaal gek ben op chocolade. Maar nu: ik voelde NIKS! :oo Geen behoefte, geen zin in chocola, geen * :9 * (terwijl ik ook nog eens in de tijd van de maand zit := ). Ik was verbaasd over mezelf..

Mijn theorie: ik heb nu sinds ik anderhalve maand geleden naar de bergen verhuisd ben, mijn levensstijl omgegooid. Niet drastisch - ik was altijd al tot op zekere hoogte bezig met gezond eten en bewegen, maar nu ècht. Een goed vol te houden sportschema, gezonde voedzame maaltijden, af en toe een biertje of waterijsje hoor, maar verder weinig.

Kan het dat daardoor de behoeftes van mijn lichaam zijn veranderd? Je hoort wel vaker dat iets 21 dagen duurt voordat het een gewoonte wordt. Geldt een soortgelijke 'periode' eventueel ook voor je lichaam, om van een suikerverslaving/ slechte voedselgewoonte af te komen? Ik hoor graag van jullie ervaringen :)

Eileen_

Re: Geen behoefte meer aan chocola?! Gewoonte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:07

Kan zeker wel, denk dat t idd went. Misschien was t soort van verslaving ofzo? Geen idee. Ik had t iig ook, maar dan met snoep, met name drop. K had er alrijd zon grote behoefte aan en kocht dan ook zon 2/3 keer per week een zak drop. Toen begonnen met afvallen, gezonder eten en meer sporten en nu is die behoefte helemaal weg. Als ik een zak voor me krijg en heb 1 dropje gehad, is t nog wel erg lastig trouwens...
Merk ook dat als ik weer eens slecht eet, ik daar de hele tijd ook steeds meer zib in heb. Denk stukje gewenning of misschien soort vam 'verslaving'?

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:10

Ik heb het ook niet meer zoals ik het vroeger had. Geef me een reep, ik eet 3 blokjes en daarna hoef ik niet meer. Terwijl ik vroeger de hele reep binnen no time op had. :') Vind het nog steeds lekker hoor, maar ik zou het ook niet missen als ik het niet meer mocht oid. :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:11

een vermoeid/gestresseerd lichaam heeft meer nood aan suiker en vetrijke voeding dan "gezond", sportief en uitgerust lichaam. zowel fysiek als psychisch, vandaar de term comfort food.
dus zou ook denken dat je behoeftes wel degelijk kunnen veranderen

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:23

Geen idee hoe het komt maar ik heb het ook.
Sport sinds 2 weken een stuk meer als normaal, en eet tussendoor nog wel eens chips, snoep, ijs,... maar niet meer zo vaak als vroeger. Ik heb er gewoon geen zin meer in.
Af en toe steek ik met moeite een koek of iets met veel suikers naar binnen als ik mezelf slap voel worden.
Hetzelfde met water. Ik dronk alleen water op school, thuis meestal niet. Nu drink ik thuis meestal ook water ( met citroensap in voor de smaak ) en heb ik nog weinig zijn in cola, ice-tea,... Enkel als ik me weer slap voel worden en echt suikers nodig heb.
Af en toe zondig ik nog wel eens, maar het wordt denk ik een gewoonte.

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:36

Ik heb van een orthomoleculair dietist gehoord dat als je erge behoefte hebt naar chocola dat je een magnesium tekort hebt.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:28

Ja ik heb het ook hoor. Eerst dronk ik altijd veel van die zoete dubbelfris, cola etc. Nu pak ik automatisch een glas water. Ik kon zo eerst een zak chips en chocola wegvreten, nu heb ik áls ik trek heb, aan paar happen ook wel genoeg! Ach laten we er maar gewoon blij mee zijn. :D