Collega zit de hele dag te whatsappen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ankie2011

Collega zit de hele dag te whatsappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 21:25

Het is hartstikke druk bij ons op het werk en daarom erger ik me er helemaal gloeiend aan: de hele dag gaat die smartphone af en zit collegaatje X de hele dag te whatsappen of zelfs te bellen ondertussen klagend dat ze het zo druk heeft, terwijl het werk lekker op mij neerkomt. Hebben jullie tips hoe ik haar dit voorzichtig duidelijk kan maken? :')

Vjestagirl

Re: Collega zit de hele dag te whatsappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:26

Naar je baas gaan en klagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:26

Gewoon zeggen, daar wordt ze toch niet voor betaald? Eventueel klagen bij afdelingsleider oid?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:27

Stuur haar een app met get off your lazy ass.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 21:27

Ik vind het lastig om te zeggen, wil de verstandhouding goed houden en om nu meteen naar de baas te gaan, we hebben geen afdelingsleider.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:28

Even appen of ze terug aan het werk gaat.
Ik ken ook van die mensen die altijd alleen maar oog hebben voor die klote telefoon, die kun je het best bellen of appen, dan heb je tenminste hun aandacht. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:29

Vjestagirl schreef:
Naar je baas gaan en klagen.

Dat vind ik persoonlijk dus echt geen collegiale oplossing :n

Je hebt er zelf last van dus zelf het gesprek aan gaan lijkt me het handigst. Naar de baas stappen kan altijd nog als je er onderling niet uit kunt komen.

Ik zou er dus echt gewoon even op een rustige volwassen manier iets van zeggen. In de trant van 'joh, het is nu best wel druk en het valt me op dat je veel met je telefoon bezig bent. Ik heb het gevoel dat er daardoor veel werk op mijn schouders terecht komt en dat zit me niet zo lekker. Kunnen we hier gezamenlijk een oplossing voor zoeken/afspraken over maken?'

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:30

Ik zou heel naief vragen of er iets aan de hand is. Als ze vraagt waarom, zou ik aangeven dat ze zoveel op haar telefoon zit dat je denkt dat et misschien thuis iets mis is. Wellicht vat ze de hint, zo niet dan een goed gesprek aan gaan :)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:32

Vervelend zeg! Kan me voorstellen dat dat niks is.

Persoonlijk zou ik, als ze ooit eens zegt dat het zo verschrikkelijk druk is, gewoon 'casual' laten vallen dat ze dan maar niet veel moet appen/bellen. Dat kan je nog best als een grapje laten overkomen ook.

Mocht dat niet helpen, dan kan je altijd nog een melding bij je baas maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:46

Wij hadden ook zo'n collega, heel irritant, want hij maakte veel fouten en had het op zijn manier altijd druk. Toen is 1 collega (na zelf al vele opmerkingen erover gemaakt te hebben) naar onze leidinggevende gegaan. Collega heeft toen een officiële waarschuwing gekregen en zijn telefoon mag niet meer op tafel liggen (klinkt kinderachtig, maar hij heeft het er zelf naar gemaakt) In zijn werk merken we behoorlijke verbetering!

Dus gewoon aangeven, slaat nergens op. Een keer een appje is niet erg, maar continu dat kan gewoon niet binnen werktijd.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:46

Ik ben ook echt verslaafd aan mn telefoon :o , maar als het druk is of iets af moet zijn ga ik niet de hele dag zitten appen..

Ik zou het meer proberen te brengen met een knipoog, als ze zeurt/klaagt over dat ze het zo druk heeft kun je aangeven dat ze ook wel erg veel tijd spendeert aan dr telefoon. Het ligt eraan hoe goed je met je collega om gaat, maar zoiets moet bespreekbaar kunnen zijn toch? Prima als ze af en toe haar telefoon checkt maar het werk mag er niet onder lijden.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:52

Snap zowiezo niet dat je op je werk mobiel bij je hebt mogen liggen. Is bij ons echt niet toegestaan. In de pauze kan je appen etc rest van de tijd in kluisje. Als er iets bijzonders is meld je het even en mag je hem gewoon bij je hebben.
En de belangrijkste mensen hebben telefoonnr van het werk zelf en als er echt iets bijzonders is wordt er daar heen gebeld.
Kost wat opvoeding bij nieuw mensen maar werkt daarna prima.

groetjes genja

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:54

Ik heb hem niet eens bij me normaal gesproken? (alleen morgen maar dan wordt ik gebeld of ik geslaagd ben of niet. _O- )

Anders een foto sturen van haarzelf whatsappend via whatsapp? :+

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:55

:')
chimello schreef:
Stuur haar een app met get off your lazy ass.

Dan krijg je echt zo'n blik ' >;) '

WHAHHAHAHA

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:57

Heb dit tweemaal aan de hand gehad met verschillende collega's. Het van persoon tot persoon aankaarten heeft beide keren tot een scheve verstandhouding geleid. Daarna via leidinggevende gespeeld, maar meer onder het mom 'meer sturing nodig'.

Het is frustrerend. Succes ermee.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:22

De volgende keer dat ze zegt oh wat is het druk. "Misschien je telefoon wat vaker laten liggen?"

Ik zou het iig met een luchtig grapje opmerken :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:38

genja schreef:
Snap zowiezo niet dat je op je werk mobiel bij je hebt mogen liggen. Is bij ons echt niet toegestaan. In de pauze kan je appen etc rest van de tijd in kluisje. Als er iets bijzonders is meld je het even en mag je hem gewoon bij je hebben.
En de belangrijkste mensen hebben telefoonnr van het werk zelf en als er echt iets bijzonders is wordt er daar heen gebeld.
Kost wat opvoeding bij nieuw mensen maar werkt daarna prima.

groetjes genja

Ik heb een werktelefoon, maar weiger met 2 telefoons te lopen. Bovendien kan ik er maar 1 aansluiten op mijn carkit. Ik heb mijn werktelefoon dus standaard doorgeschakelt naar mijn privetelefoon.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 22:43

F_Orumster schreef:
Heb dit tweemaal aan de hand gehad met verschillende collega's. Het van persoon tot persoon aankaarten heeft beide keren tot een scheve verstandhouding geleid. Daarna via leidinggevende gespeeld, maar meer onder het mom 'meer sturing nodig'.

Het is frustrerend. Succes ermee.

Daar ben ik dus ook bang voor. Het is een leuke collega, maar hier erger ik me echt dood aan.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:49

Toch maar eerst de collega persoonlijk aanspreken.
'Goh zou je misschien de appjes na werktijd willen beantwoorden'.

Zijn er bij jullie binnen het bedrijf afspraken gemaakt voor (prive)telefoongebruik op de werkvloer?
Misschien kun je dan zeggen 'er zijn afspraken over gemaakt, zou het fijn vinden als we die allemaal naleven'.

Direct naar je leidinggevende gaan vind ik geen goed idee. :n

Het is misschien vervelend om te bespreken maar niets zeggen levert uiteindelijk meer irritatie op.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:55

Nou ja weet je.. een appje of een sms'sje moet best kunnen vind ik. Maar niet de hele tijd en zeker niet als je het druk hebt :=

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 08:19

Ik zou het - net als Sammie - met een luchtig grapje doen. En dan hopen dat ze je hint begrijpt. Zo niet, gewoon zeggen waar het op staat, en als dat niet werkt kun je altijd nog naar de baas stappen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:15

hebben jullie geen regels rondom privegebruik van mobieltjes tijdens het werk?
Zo niet, dan zou ik het gewoon even zeggen. Inhaken op het moment dat ze klaagt dat ze het zo druk heeft is dan het meest handig denk ik. Helpt het niet dan zou ik even naar je leidinggevende gaan om het aan te kaarten. Dat het werk op jou neerkomt is natuurlijk niet helemaal eerlijk ;)

Die van mij ligt altijd op mijn bureau. Ik app en bel ook weleens onder werktijd, maar nooit veel en alleen als het werk het toelaat.
En soms moet je gewoon even wat regelen onder kantooruren en als je dan 40 uur op kantoor zit, ontkom je er bijna niet aan om onder werktijd te bellen.
Kan ik natuurlijk in mijn pauze bellen maar dan is de rest van werkend Nederland ook met pauze dus krijg je nog niemand te pakken :+

Nu appt mijn baas (beiden trouwens) mij ook gewoon naar mijn privenummer dus ik moet af en toe wel gewoon even kijken.

geluid staat wel altijd uit op het werk.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:19

Ik zou me niet eens in kunnen houden := Zeker wat van zeggen..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:19

Ik merk dit ook wel eens op het werk. En ik vind het ook lastig om daar wat mee te doen. Naar de leidinggevende stappen vind ik niet zo collegiaal en dat gaat hij ook echt niet tof vinden. Maar ik ben 'maar' de parttimer, en hij is aanspreekpunt/hoger in functie dan ik. Dus dat maakt het lastig, omdat hij het denk ik niet gaat waarderen als ik hem de 'les ga lezen'. Zo is het niet bedoeld, maar zo vat hij het wel op.
Dus soms ga ik (heel kinderachtig) erbij hangen met mijn mobiel. Als in 'Ok, dus nu hebben we een mobiele pauze?', en vaak valt het kwartje dan wel.
Moet zeggen dat ik er meestal geen problemen mee heb, want hij werkt keihard hoor, maar ik vind het wel vervelend als we daardoor te laat klaar zijn, omdat we daar gezeik mee krijgen wat dan dus eigenlijk niet nodig is, als we onze telefoons laten voor wat ze zijn.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:22

Misschien kun je haar vragen om haar telefoon tijdens bepaalde tijden weg te leggen? Het geluid/getril/lampje van de telefoon zal voor jou ook storend zijn...
Zeg haar dat jij makkelijker kunt werken als ze dat voor je zou willen doen. Misschien kun je aan het einde van elk uur 5-10 minuten telefoontijd voorstellen?