ander werk zoeken, maar wat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

ander werk zoeken, maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 16:03

Een vaste baan hebben. Het is tegenwoordig zo goed als onmogelijk. Maar ik zou al blij zijn als ik iets fulltime kan vinden… Ik werk momenteel als paraveterinair en educatief medewerkster.

Die eerste leek in eerste instantie uit te lopen op een mooie fulltime baan. Niks in minder waar, ik wordt gebruikt als voetveeg en ben zwaar in uren terug gezet. De 2 e is een seizoensbaan (van maart t/m oktober). Dus toekomst heeft het niet. Wel vind ik het enorm leuk.

Het werk als paraveterinair heb ik ook altijd super leuk gevonden. Maar fulltime is daar zo goed als niks in te vinden. Toevallig wel een vacature gevonden voor 30-40 uur in de week. Dus dat is even afwachten. Maar wat als dat niks wordt?

Ik wil dus een fulltime baan en moet wellicht even buitje het hokje denken. Maar ik weet het echt niet…

Ik heb mijn MBO diploma Paraveterinair en mijn Bachelor diploma Diermanagement (afstudeerrichting Beleid & Communicatie). Ik heb enkele jaren ervaring als paraveterinair en werk al een paar jaar als educatief medewerkster in een dierentuin.

Ik ben vrij praktisch ingesteld. Ik heb geen leiding gevende ervaring. Wel diploma ervoor, maar uiteraard nooit werk in kunnen vinden. Ik ben graag bezig, lekker aanpakken. Dingen uitzoeken vind ik ook leuk, of juist iets organiseren. Cijfers ben ik wat minder goed mee.

Misschien komen jullie met grandioze ideeën! Een nieuwe studie is overigens geen optie. Ik woon al op mijzelf en dat zal dus financieel niet lukken. Ben overigens ook al bijna 28.

Achterom

Re: ander werk zoeken, maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:46

Heel eerlijk gezegd denk ik dat je het niet hebben van een vaste baan niet moet gooien op "tegenwoordig" maar op de foute studiekeuzes die je zelf hebt gemaakt in het verleden. Want ook toen al was bekend dat het ronduit gezegd lastig was/is om met deze achtergrond een fulltime baan te vinden, al helemaal als je meer wilt verdienen dan het minimumloon.
En daarom zet je jezelf wel een beetje vast met de opmerking dat studeren geen optie meer is.

Aangezien je schrijft dat je het leuk vindt om dingen te organiseren zou je eens kunnen kijken naar vacatures in het secretariële/projectmedewerker/office management. Ik weet niet hoe makkelijk je schrijft, maar ook beleids- en/of communicatiefuncties zouden een mogelijkheid kunnen zijn gezien je afstudeerrichting. Al denk ik wel dat het voor een communicatiefunctie goed zou zijn als je je in je vrije tijd wat toe zou leggen op vrijwilligerswerk op dat vlak, zodat je ook praktische ervaring opdoet met bijvoorbeeld het schrijven van folders/websites e.d.
Omdat je educatief medewerker bent, zou je ook eens kunnen nadenken over het onderwijs misschien?

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:49

Wendy schreef:
Heel eerlijk gezegd denk ik dat je het niet hebben van een vaste baan niet moet gooien op "tegenwoordig" maar op de foute studiekeuzes die je zelf hebt gemaakt in het verleden. Want ook toen al was bekend dat het ronduit gezegd lastig was/is om met deze achtergrond een fulltime baan te vinden, al helemaal als je meer wilt verdienen dan het minimumloon.
En daarom zet je jezelf wel een beetje vast met de opmerking dat studeren geen optie meer is.

Het niet vinden van een vaste baan heeft wel degelijk te maken met deze tijd.

Ik vind het nog al nare opmerking eerlijk gezegd, alsof TS dom is dat ze heeft gekozen voor een pad waar haar droom lag.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:57

essiedepessie schreef:
Wendy schreef:

Het niet vinden van een vaste baan heeft wel degelijk te maken met deze tijd.

Ik vind het nog al nare opmerking eerlijk gezegd, alsof TS dom is dat ze heeft gekozen voor een pad waar haar droom lag.

Het niet vinden van een vaste baan heeft meerdere oorzaken, ik vind het in dit geval naief om het allemaal maar te gooien op "deze tijd". Zeker als je voor een opleiding hebt gekozen waarvan je van te voren had kunnen weten dat het heel lastig is om daarin een fulltime baan te vinden, die meer verdient dan het minimum loon.
Natuurlijk is het niet dom om je droom te volgen, maar je weet van te voren dat dit de consequentie kan zijn, zeker bij dit soort opleidingen. Dat was een aantal jaar geleden ook al zo, bokt staat vol met topics daarover.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 17:04

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 17:06

Wendy schreef:
Het niet vinden van een vaste baan heeft meerdere oorzaken, ik vind het in dit geval naief om het allemaal maar te gooien op "deze tijd".

Het simpele feit is dat we wel leven in "deze tijd".
Terugkijken naar keuzes uit het verleden heeft geen zin meer, dus je kunt beter kijken wat nu wel je mogelijkheden zijn, zoals TS dus doet.

TS geen echte tips hier voor je.
Is het niet mogelijk om ergens een baan te zoeken waarbij je wellicht een cursus of opleiding kunt doen zodat je je kennis kunt verbreden?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 17:08

Er staat nergens dat ik een hoog loon wil hebben ;). Ik heb altijd een baan gehad, maar wordt er steeds weer uit gewerkt ivm bezuinigingen. En dat hoort toch echt wel bij deze tijd! Ik ben ook al tijden afgestudeerd hè.

Ik wil nu beetje out of thè box denken.
Maar weet dus niet zo goed wat.
Solliciteren bij een supermarkt heeft natuurlijk geen zin.

Iig al bedankt voor de tips :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:38

Wauw het is met alsof ik m'n eigen verhaal lees. DM paard & management ivm paraveterinair gedaan, nu parttime paraveterinair. Ik zou evt nog wel weer willen studeren als t duaal kan maargoed wat is dan de vraag!
Ik lees mee in ieder geval ;-)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:21

Is het geen idee om eens te kijken naar toch nog een opleiding naast je baan?
Hangt uiteraard wel een kostenplaatje aan, maar het even uitzoeken kan altijd.

Ik zit namelijk op dit moment ook "vast" in mijn werk, het verschil is dat mijn werkgever wel echt goed is. Ik wil hier dus helemaal niet weg, maar k verveel me, mis de uitdaging.
Aangegeven en nu start ik na de zomer met de Bachelor bedrijfskunde. Is zwaar naast mijn fulltime baan, maar als het goed is moet ik nog zeker 25 jaar werken en dan wil ik wel iets doen wat ik leuks vind. Dat kost geld en tijd, maar wat is 2 jaar nu op de 25 jaar die ik nog moet (en mijn baas betaald het grootste deel :o )

ElanJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:32

Zijn er intern geen bijscholingscursussen of opleidingsmogelijkheden? Dan wordt het (meestal) betaald door de werkgever.