Kan ik hiermee terug? Schoenmaker zooltje onder schoenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Kan ik hiermee terug? Schoenmaker zooltje onder schoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 10:52

Op 6-3-2014 heb ik bij de schoenmaker in de binnenstad een nieuwe zool onder mijn cheap-ass schoenen laten zetten. Zowel hak als de rest, als ik me niet vergis. Dit kostte 15.90 en heb ik met pin betaald, ik heb dus wel een afschrijving op mijn rekening, het bonnetje heb ik niet meer. Nu zag ik gister dat deze schoenen helemaal aan de punt alweer op hun oude zool zitten. Als ik ze neerzet raakt de punt de grond niet eens, beetje aparte plaats om als eerst af te slijten lijkt mij. Ik heb ze zeker niet dagelijks gebruikt, maar wel regelmatig.

Nu is mijn vraag: ik vind dat ze maar kort met de zool gedaan hebben, klopt dat of verwacht ik te veel? En zo ja, is dit dan mijn eigen schuld (blijkbaar loop ik raar?) of niet?
Oftewel: kan ik hiermee terug naar de schoenmaker of ben ik een zeikerd en moet ik gewoon even nieuwe zooltjes eronder laten zetten? Ben even benieuwd wat anderen hiervan vinden :) Natuurlijk kán ik terug, maar ik wil ook geen gierige zeur zijn :o

MerleSimone

Re: Kan ik hiermee terug? Schoenmaker zooltje onder schoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:54

Wat dacht je van gewoon gaan en het hem zelf vragen?

imd

Re: Kan ik hiermee terug? Schoenmaker zooltje onder schoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 10:59

Zie onderste zinnen, dat dat kan snap ik zelf ook wel.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:00

Dat ze daar snel slijten kan komen doordat jij met je voet draait op het moment van afzetten/loskomen van de grond (draaien levert extra wrijving op, dus meer slijtage)
Echter hoort een zool wel langer mee te gaan als 3 maand. Als ik jou was zou ik inderdaad even teruggaan naar de schoenmaker.

Heb je met andere schoenen ook dat ze op dat punt het snelst slijten? Dan ligt het waarschijnlijk aan je lopen. Echter als je andere schoenen op hele andere punten slijten kan het ook nog zijn dat de zool er niet recht/goed onder zit, en het draaien van je voet een correctie is om de beweging die de zool aanmoedigt te minimaliseren (krijg niet helemaal onder woorden wat ik bedoel, maar je snapt het denk ik wel, zoniet dan hoor ik het wel)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:02

Ik vind dat niet 'gierig gezeur', jij betaald er voor en ook nog best veel vind ik. Ik zou dus gewoon terug gaan en eens vragen wat hij er van vind. :)

En dat de punt afslijt is niet heel raar, je zet af met je tenen dus wat dat betreft is het best een slijtage-gevoelige plek.
Edit: Rintah was me voor :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:03

Ik zou zeker even terug gaan!
Dan vragen hoe lang je er van uit mag gaan met een gerepareerde zool te doen. Ik ga er helemaal vanuit veel langer. Dan kun je laten zien hoe die van jou er uit zien. Ik zou dan verwachten dat ze hem nogmaals (goed) voor je repareren!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 11:07

Dank voor jullie antwoorden. Vind ik even fijn om te weten zodat ik mij niet te snel af laat schepen, mocht dat gebeuren. Ik ga er deze week nog even heen om te overleggen! :) Ik heb overigens andere hakken die daar ook een klein beetje slijten, maar zeker niet zoveel/zo snel als deze. Dus die kan ik evt. nog ter vergelijking meenemen.