(Paarden) dieren/mensen PORTRET - foto's

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AntoinetteJarig

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 00:53

Sorry Leo_ke, maar ik kan je niet helpen met tips. Er zijn vast mensen die het veel beter kunnen...

Wil iemand nog eens een 'professionele' kijk op deze foto's gooien?
Ze zijn dan wel niet door mij gemaakt, maar wel bewerkt (en ik heb de achtergronden uitgezocht Knipoog )

Foto 1:
Misschien iets te donker? Omdat de foto tegen de zon in is, maar ik vind het wel een apart effect geven

Afbeelding

Foto 2:
Misschien was zonder deken mooier geweest, maar dat is net wat te koud

Afbeelding

Foto 3:
Ja, die witte dingen zijn sneeuwvlokken Tong uitsteken
Jammer van de flits in de ogen...

Afbeelding

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 01:02

Antoinette, prachtig paardje, fotogeniek Knipoog Mooie foto's

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 01:12

Ik doe ook nog een gooi met 2 portretjes, gemaakt met een 4 jaar oude Kodak DC200:

Afbeelding
Van bovenstaande foto vind ik de achergrond helemaal perfect, mooie blauwe lucht en weiland. Wat betreft het paard was dit behoorlijk een lucky shot!

Afbeelding
Bij deze foto vind ik de belichting erg mooi.

Ben benieuwd naar de mening van de experts Knipoog

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 01:24

Tips:
Fotos van antoinette

1 is leuk qua licht, iets meer belichten en eventueel met reflectiescherm de schaduwkant wat lichter maken. Heel jammer van de hoogspanningsmasten.

2 met licht mee zie je natuurlijk veel meer detail van het paard, maar maakt het ook minder spannend. Héél jammer van die boom precies achter het hoofd. Dat verpest echt de foto. Verder probeer het hoofd op 1/3 iuit de rand te houden, niet in het midden. Zo wordt hij erg "saai" wel mooi scherp, maar pakt je niet. Verder zou ik de foto vanuit een ies lager standunt nemen, dan lijkt het paard/ponie wat groter en dus indrukwekkender.


3 hele leuke compositie! Uitzonderingen bevestigen de regel. Normaal moet het hoofd niet in het midden zetten, maar hier heeft het juist wel wat, komt lekker brutaal over. Nog mooier was die geworden als je even zou wachten tot het weer stopte met sneeuwen. Jammer van de flits. Zou ik met fotoshop even aanpassen. Waardor komt de reflectie naast het paard. Kwam er een ufootje voorbij?

Ik weet niet wat voor toestel je gebruikt, maart voor 1 en 2 zou ik een veel groter diafragma kiezen om de storende achtergrond onscherp te maken (bij een automatische camere op portret zetten.)

jen

Berichten: 3213
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 12:37

Heb even mn broer zn nieuwe digi uitgeprobeerd, hier 1 foto van de kat (mist een oor ik weet het Haha!)

Afbeelding

Vond hem zelf wel mooi gelukt
Deze is trouwens gemaakt met een Olympus CAMEDIA C 720 Ultra Zoom

En dan heb ik nog deze met mn zus dr digi (echt een rotding)
Afbeelding

deze is gemaakt met een Trust PowerC@m 820 LCD Zoom

De kleuren kloppen voor geen meter, heb allerlei instellingen geprobeerd maar het blijft zo wazig Scheve mond

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:01

kan iemand mijn foto's nog even beoordelen, zou ik veel aan hebben (de jonge geitjes + enkele paarden vorige pagina)!!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:27

Proberen meer in details te gaan met je foto's in het algemeen Ponyzotje, de dieren gaan wat verloren in het totaalbeeld. In een mooi landschap (zoals nu in de sneeuw) kan dit een meerwaarde zijn, maar in het specifieke geval bij deze foto's niet echt. De springende geit was wel precies op het goede moment geklikt Algemene tip voor iedereen, probeer de foto's bij natuurlijk licht te nemen en bij voorkeur de vroege morgen of de late namiddag Knipoog. Mooiste lichtinval dan zonder overdreven harde schaduwen Knipoog Op het middaguur ook echt op de schaduw letten, want die kan echt het beeld verpesten!

AntoinetteJarig

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:04

Don_Marcello schreef:
Tips:
Fotos van antoinette

1 is leuk qua licht, iets meer belichten en eventueel met reflectiescherm de schaduwkant wat lichter maken. Heel jammer van de hoogspanningsmasten.

2 met licht mee zie je natuurlijk veel meer detail van het paard, maar maakt het ook minder spannend. Héél jammer van die boom precies achter het hoofd. Dat verpest echt de foto. Verder probeer het hoofd op 1/3 iuit de rand te houden, niet in het midden. Zo wordt hij erg "saai" wel mooi scherp, maar pakt je niet. Verder zou ik de foto vanuit een ies lager standunt nemen, dan lijkt het paard/ponie wat groter en dus indrukwekkender.


3 hele leuke compositie! Uitzonderingen bevestigen de regel. Normaal moet het hoofd niet in het midden zetten, maar hier heeft het juist wel wat, komt lekker brutaal over. Nog mooier was die geworden als je even zou wachten tot het weer stopte met sneeuwen. Jammer van de flits. Zou ik met fotoshop even aanpassen. Waardor komt de reflectie naast het paard. Kwam er een ufootje voorbij?

Ik weet niet wat voor toestel je gebruikt, maart voor 1 en 2 zou ik een veel groter diafragma kiezen om de storende achtergrond onscherp te maken (bij een automatische camere op portret zetten.)


Dank je voor de tips!! Ik ga er proberen in het vervolg rekening mee te houden.
Ik maak deze foto's met een HP 618, dus een onscherp achtergrond maken is wat moeilijker, dan moet ik eerst in het menu de instellingen wijzigen. (dit zegt mijn vader allemaal, ik heb hier geen verstand van Knipoog ).

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:30

Ik was pas foto's maken van mijn zus haar verzorghaf. En ik vind deze foto toch wel heel erg mooi gelukt! Helaas van dat halstertouw en de balk op de achtergrond. maar toch vind ik hem stiekem wel heel erg mooi. Wat vinden jullie?

Afbeelding

door het uploaden is hij niet helemaal scherp

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:52

ik heb een kruisje bij jouw foto zazoutje

bedankt voor het commentaar sonjabelgium, zal ik op letten!!!

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:13

Afbeelding
misschien doet mijn foto het nu

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:27

sonjabelgium schreef:
Proberen meer in details te gaan met je foto's in het algemeen Ponyzotje, de dieren gaan wat verloren in het totaalbeeld. In een mooi landschap (zoals nu in de sneeuw) kan dit een meerwaarde zijn, maar in het specifieke geval bij deze foto's niet echt. De springende geit was wel precies op het goede moment geklikt Algemene tip voor iedereen, probeer de foto's bij natuurlijk licht te nemen en bij voorkeur de vroege morgen of de late namiddag Knipoog. Mooiste lichtinval dan zonder overdreven harde schaduwen Knipoog Op het middaguur ook echt op de schaduw letten, want die kan echt het beeld verpesten!


Zoals op deze foto, afgezien van de achtergrond. Haha!
Afbeelding

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:57

En de schaduw ... die "verpest" het snoetje van de pony. Plaatsing van de foto in het frame is niet echt ideaal, iets hogere plaatsing zou beter geweest zijn in dit specifiek geval of de foto in de hoogterichting genomen Knipoog.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:57

't Is idd geen mooie foto, maar ik vond het wel een leuk voorbeeld van hoe een schaduw je foto kan verpesten. (als de achtergrond dan ook nog goed geweest was Knipoog )

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:01

geen commentaar op mijn foto???

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:26

Ok zazoutje,
mijn commentaar:
Paard staat er leuk op oortjes mooi naar voren, maar:
Beter op de achtergond letten. Het hek en de boom zijn storend.
Verder vallen de witte manen weg tegen de lichte lucht. Beter kan je dan je haffie voor een groene heg zetten of tegen een blauwe lucht laten afsteken. Bij een heg of muur als achtergond wel zorgen voor veel afstand tot die achtergond.

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 10:19

ik wil graag eens portretfoto's maken van dieren of mensen maar heb niet echt een portret stand op mijn digi behalve de portret+nacht stand. Kan ik deze stand ook gebruiken voor tijdens de dag portretfoto's te maken?

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 18:51

Ik zou het gewoonproberen, waarschijnlijk zet je digi het diafragma dan zo ver mogelijk open, wertkty zowel voor 'snachts (weinig licht) en helpt de scherptediepte te verminderen. Tip: maak dezelfde foto twee keer, een normaal en een op deze stand en kijk welke het mooist is!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 09:19

Zazoutje schreef:
geen commentaar op mijn foto???



Lachen

De eerste foto is inderdaad mooi zomers, maar (tja, toch een maar) de horizon is wat mij betreft erg storend scheef (en daardoor eigenlijk wat te hoog)... Jammer, want ik vind de plaatsing van het paard wel aansprekend (verloop hals, schouder en deel van de rug).

De tweede zegt mij niet zo heel veel; het beeld is te rommelig (met name dat blauwe halstertouw) en met groothoek genomen; het hoofd lijkt zo buiten proportioneel groot.
Maar ik geef je gelijk dat de lichtval over het paard mooi is, zo vanuit de schaduw.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:55

Wat vinden jullie van deze twee foto's?
Ze zijn gemaakt met een Canon Eos 300D, ik heb hem pas 1 dag in bezit en heb dus nog niet zoveel kunnen experimenteren. Ik vond ze aardig gelukt.

Afbeelding

Afbeelding

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:48

Xono veel plezier met je aankoop!
Die van het schaap had wel wat meer licht mogen hebben. Bij veel wit in je compositie (of veel tegenlicht) kan je beter iets overbelichten zodat het wit ook wit wordt in plaats van grijs. Verder vind ik de paal achter haar linkeroor nogal storend. Die van je hond iets beter op de foucspunten en scherptediepte letten. De Neus is scherp, maar zo te zien de ogen nét niet meer. Verder kijkt ie wat duf! Ik zou zijn prutoogje even schoonmaken en hem wat wakkerder maken.

Succes!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:22

Dankjewel Marcello. Ik vond de foto van het schaap ook wat donker, alhoewel ik het ook wel weer iets vond hebben.
De foto van de hond is inderdaad een beetje verkeerd gefocussed. Hij lag half te slapen, dus vond het wel een grappig kiekje Haha! De ogen zijn ook in het originele formaat wat onscherp en de neus scherp. Die foto heb ik gemaakt voor ik wist wat het blinken van de AF points betekende Tong uitsteken Dus ik denk dat het scherptediepte probleem in de toekomst wel beter wordt. Op een zwarte hond is het ook moeilijk om te zien op welk punt van zijn gezichtje je nu precies focussed. De AF punten maken het iets makkelijker, want door het oculair kun je ook niet alles perfect zien.

PS. onze schapen zijn niet helemaal wit Bloos Tong uitsteken

In ieder geval bedankt voor je tips! Lachen

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:34

Hier een paar paardenportret foto's van mij, commentaar is van harte welkom! Lachen

Afbeelding
Afbeelding

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:47

Jammer van het hekwerk op de eerste foto en jammer dat de manen vanje haf overlopen in de lucht op de tweede foto. De teugels vind ik ook enigszins storend, maar dat mag de pret niet drukken. Op de tweede foto had het paard niet nog 2 cm verder naar rechts moeten kijken, eigenlijk kijk je al een beetje tegen de achterkant van zijn hoofd op, maar dit kan nog net Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 18:35

Afbeelding

Gemaakt met een spiegelreflexcamera op portretstand. Kwaliteit is door het scannen wel verminderd.
Iemand voor deze foto nog tips/truuks/commentaar?