klein, lichtgewicht opblaasbaar matje/luchtbed

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

klein, lichtgewicht opblaasbaar matje/luchtbed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 14:56

Ik ga op vakantie met het vliegtuig, maar eigenlijk moet ik een matje meenemen. Dus ik ben op zoek naar een matje die makkelijk in mijn koffer gaat en niet te zwaar is. ik wil immers ook nog andere dingen meenemen.
Bij voorkeur een goedkope, zodat ik hem evt daar kan achter laten, en mijn gekochte souvenirs daarvoor in de plek kan meenemen.

Weet iemand een geschilkte optie? een luchtbed lijkt mij minder handig, omdat ik dan ook een pomp mee moet nemen.
Als het matje niet heel dik is, is dat niet zo'n drama, dan leg ik er een extra dekbed onder, als ik maar niet direct op de rond lig.

Sani

Re: klein, lichtgewicht opblaasbaar matje/luchtbed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:57

Ga eens naar een outdoorwinkel. :) (intersport heeft een klein deel, beversport, .. Winkel waar ik qua naam niet op kom..)
Of naar campingwinkels.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:00

Xenos heeft prima goedkope self-inflatable matjes. Als je naar een outdoor winkel gaat ben je vaak een heel stuk duurder uit. Mocht je toe kunnen met minder comfort kun je ook een isolatie matje met zilverfolie aanschaffen. (ook bij de Xenos, is iets van €5) Het slaapt alsof je op de grond ligt, maar het houd de kou prima tegen en het is erg klein op te bergen; ik vind hem ideaal.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:02

Heb je geen tijd om na aankomst daar zoiets te kopen? Scheelt dan sowieso weer plek. Lijkt mij het fijnst.

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:03

Ik neem in dit soort gevallen een 'zwembadluchtbedje' mee. In de verpakking nemen ze nauwelijks ruimte in en die laat ik dan gewoon achter. Slaapt echt beter dan zon matje hoor! Opblazen is maar 1x en valt echt wel mee!

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:04

Ik neem in dit soort gevallen een 'zwembadluchtbedje' mee. In de verpakking nemen ze nauwelijks ruimte in en die laat ik dan gewoon achter. Slaapt echt beter dan zon matje hoor! Opblazen is maar 1x en valt echt wel mee!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 15:04

Weet niet of ik het daar red om wat te kopen, dus ik wil liever van te voren wat hebben, dan kan het iig niet tegenvallen ;) . Xenos is een goeie, denk dat ik daar even ga kijken!!!

Op zich is het ook niet een heel groot drama als hij niet in mijn koffer past bedenk ik me nu. Als ik hem klein genoeg kan oprollen kan hij ook mee als handbagage, omdat ik toch weinig handbagage meeneem altijd.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:07

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:08

Als je er veel op moet slapen zou ik wel echt investeren in een goed matje zodat je vakantie niet verpest is door een stijf/pijnlijk lijf...

Mijn huisgenootje heeft zo'n super dingetje...kost volgens mij €80-100 maar weegt niks, is super klein en heerlijk dik/isolerend. Topding!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 15:10

Bij Xenos zie ik een zelf opblazende mat (wat altijd tegenvalt, I know) voor 15 euro. Dat lijkt me best een kanshebber! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb zeg! Xenos heeft altijd alles :P . ik ga morgen meteen even kijken!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 15:11

MariekeS_ schreef:
Als je er veel op moet slapen zou ik wel echt investeren in een goed matje zodat je vakantie niet verpest is door een stijf/pijnlijk lijf...

Mijn huisgenootje heeft zo'n super dingetje...kost volgens mij €80-100 maar weegt niks, is super klein en heerlijk dik/isolerend. Topding!

Naja, het gaat over 10 nachten ofzo.

We gaan met een beetje een gemengd gezelschap in een hotel slapen, maar komen eigenlijk een slaapplaats tekort. Omdat ik niet zeker weet of er een bank is, wil ik uit voorzorg een matje meenemen. Maar ik heb wel gelegenheid om er bv een dekbed onder te doen ofzo, dus qua dikte moet het dan wel goedkomen denk ik.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:12

Ik heb bij de action ook wel eens een matje gekocht, voldeed prima! Matjes liggen echt veel beter dan intex luchtbedden is mijn ervaring, die dingen zijn zo beweeglijk. Ik slaap hele zomerkampen op een matje en wordt zonder pijntjes weer wakker :). Succes met zoeken! Ik ben vorig jaar trouwens naar schotland geweest en heb mijn matje toen ook in de handbagage meegenomen, was geen enkel probleem.
Edit: intersport willen ze ook nog wel eens goede matjes hebben van bijv. McKinley, heb er daar eentje gekocht voor 40 euro, geweldig ding!
Laatst bijgewerkt door Badeendje op 10-06-14 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:13

Ik bezit er meerdere. := Ik ben zelf groot fan van de groene NeoAir van Therm-a-Rest en de gele UltraLight UL7 van Exped. Die zijn beide zo klein dat ze ook gewoon weer mee naar huis kunnen. Alleen maar te grootte van 1L fles en ongeveer 500 gram. Ik vind het belangrijk dat ik goed en fijn slaap en heb er dus iets meer in geinvesteerd, omdat ik zo meer van mijn vakantie kan genieten dan dat ik moe ben en last van mijn rug heb.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:31

Als je in een hotel gaat naar je hebt een slaapplaats te weinig, ga er dan maar vanuit dat het hotel niet akkoord gaat met de bezetting. ..
Dus matje mee is een optie, maar niet zonder het eea geverifieerd te hebben bij je reisorganisatie

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 17:34

We hebben wel 4 slaapplekken, maar alleen twee persoons bedden (Queen size) die vind ik vrij krap en ik slaap dan liever alleen;)
We hebben wel gewoon 4 mensen geboekt, maar omdat ik liever alleen slaap neem ik een matje mee. Vorige keer vrij veel last gehad van mijn bedpartner;)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:47

Als t voor 10 nachten is zou ik wel iets van een luchtbed meenemen denk ik.. anders wordt t een pijnlijke happening voor je gok ik. Je hoeft m maar 1x op te blazen dus als je niet een te dik luchtbed meeneemt zou dat je met de mond ook wel moeten lukken lijkt me.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:00

er zijn ook luchtbedden met de pomp erin, een voetpompje, die heb ik! zijn heel fijn en handig

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:08

Als het Lits-jumeaux bedden zijn in het hotel kun je ze wellicht uitelkaar schuiven?
En anders 1 van de twee matrassen op de grond leggen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:17

Bagheera_206 schreef:
Ik bezit er meerdere. := Ik ben zelf groot fan van de groene NeoAir van Therm-a-Rest en de gele UltraLight UL7 van Exped. Die zijn beide zo klein dat ze ook gewoon weer mee naar huis kunnen. Alleen maar te grootte van 1L fles en ongeveer 500 gram. Ik vind het belangrijk dat ik goed en fijn slaap en heb er dus iets meer in geinvesteerd, omdat ik zo meer van mijn vakantie kan genieten dan dat ik moe ben en last van mijn rug heb.

:j :j
Deze dus: http://www.zwerfkei.nl/slaapzakken-matj ... all-season
Kost een paar centen maar dan heb je wel wat. Ook ideaal op trektocht met de paarden.

Maar in een hotel zou ik gewoon een kamer met goed bed nemen; als je "slaapie" snukt, neem dan oordoppies mee.....

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:26

ikke schreef:
Bagheera_206 schreef:

Kost een paar centen maar dan heb je wel wat. Ook ideaal op trektocht met de paarden.

Maar in een hotel zou ik gewoon een kamer met goed bed nemen; als je "slaapie" snukt, neem dan oordoppies mee.....

Daar heb ik denk de voorloper van. := Ik heb al een paar jaar een NeoAir.

En ik heb deze:
http://www.zwerfkei.nl/slaapzakken-matj ... ynmat-ul-7

Die is lichter en goedkoper. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:41

Bagheera_206 schreef:
ikke schreef:

Daar heb ik denk de voorloper van. := Ik heb al een paar jaar een NeoAir.

En ik heb deze:
http://www.zwerfkei.nl/slaapzakken-matj ... ynmat-ul-7

Die is lichter en goedkoper. :)

Ik heb die neo-air ook alweer een poosje. Voldoet prima bij de paarden. Ik ben geen grammenjager tot elke prijs om het zo te noemen :D maar als je nog niks hebt, is het wel een overweging :j