Tilburg University Psychologie Bachelor 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ZoeyDercks

Tilburg University Psychologie Bachelor 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 22:15

Hee!

Ik ben aangenomen voor Psychologie op de UvT voor komend schooljaar. *\o/*
Hoef dus niet aan de loting mee te doen.

Afgelopen jaar heb ik HBO Social Studies gedaan maar dat was niks voor mij.

Ik vroeg me af of er iemand hier ook Psychologie op de UvT gaat studeren komend jaar?
Of iemand die dit al gedaan heeft of nog doet?

Groetjes Zoey :)

Sem_

Re: Tilburg University Psychologie Bachelor 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:27

Ik ga geen psychologie doen maar toevallig heb ik ook afgelopen jaar HBO social studies gedaan
(aan Avans) en als ik mijn laatste puntjes binnen sprokkel deze laatste tentamenweek ga ik
waarschijnlijk ook naar de UvT, maar dan voor sociologie. :D

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 10:09

Ohhh wat leuk Sem! Misschien kom ik je dan nog eens tegen :).

Social Studies was ook niks voor jou? haha.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 10:11

Geen UvT voor mij zover ik weet, ben niet door de decentrale selectie gekomen van de RU dus wie weet wordt ik wel ingeloot bij de UvT. haha

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:27

ZoeyDercks schreef:

Ik ben erachter gekomen dat de dienst/hulpverlening toch niet helemaal in mijn straatje past. :)

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 19:14

Sem_ schreef:
ZoeyDercks schreef:

Ik ben erachter gekomen dat de dienst/hulpverlening toch niet helemaal in mijn straatje past. :)

Ahja! Heel begrijpelijk dan. Wel tof dat je dan Sociologie gaat studeren. Is dat ook loting of niet?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:16

Nee geen loting, meestal juist een klein clubje. :)

Waarom wil jij niet door met social studies?

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 19:17

Ohh ideaal, niet zo grootschalig.

Ik vind het helemaal niks. Gaat me veel te gemakkelijk af, alles blijft op de oppervlakte terwijl ik meer de diepte in wil en het daagt me niet uit hihi :D

Ga je op kamers dan? (omdat ik zie dat je in Nijmegen woont)

moislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:19

Hier een derdejaars :) . Mij bevalt de studie tot nu toe erg goed.

Mocht je vragen o.i.d. hebben, stel ze gerust!

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 19:22

Hee Moislief!
Ik zie dat je in Veldhoven woont, ik woon in Knegsel dus da's niet ver weg. Hoe bevalt het reizen, of zit je op kamers?

Qua studie heb ik momenteel nog geen vragen hihi. Ik vraag me alleen af of er nog een boekenlijst komt en ik ben heel benieuwd naar mijn rooster.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:24

Ik ga dan wel op kamers ja! Den Bosch is goed te doen, maar Tilburg is toch net wat te ver en ik heb nog meer vrienden die in Tilburg wonen. :)

Waar doe je social studies? En heb je je propedeuse al binnen? :D

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 19:27

Oh helemaal leuk dus! Dichter bij je vrienden.

Ik zit nu op de Fontys in Eindhoven. Maar ben niet echt te spreken over de Fontys haha.
Momenteel zit ik in mijn laatste tentamenweek, heb vandaag mijn eerste punten teruggehad (een 8 en een 10 yay!). 19 juni heb ik mijn laatste tentamen als ik alles haal.

moislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:29

Haha, dat klopt. Das inderdaad vlakbij Knegsel.

Zelf ben ik eigenlijk vrijwel meteen op kamers gegaan in Tilburg. Wel tijdje op en neer gereisd, maar vond dat toch wel erg tijdrovend worden, helemaal omdat het vaak maar voor één college was. Zelf deed ik er zo'n 1,5 uur enkele reis over en denk dat dat vanuit Knegsel ook wel zoiets zal zijn. Ga jij op kamers?

Zelf haalde ik de boekenlijst meestal van de site van de studievereniging (Complex) of gewoon van de blackboardpagina van het betreffende vak. Op dit moment staan er echter nog de boeken op die dit jaar zijn gebruikt, dus daar kun je het beste nog even mee wachten :) .

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 19:32

Pff voor een college even op en neer. Vreselijk.
Ik doe er ruim 2 uur over helaas. Tel daarbij vertragingen e.d. op. Want wij hebben hier in dat gat natuurlijk geen bushalte dus ik moet eerst naar Steensel fietsen. Plus het treinstation Tilburg Universiteit is alsnog 2,5km van de uni af.... Dus dat is inderdaad wat minder.
Helaas kan ik kamers echt niet betalen. Anders had ik dat ook wel gedaan :(

Oh dat is een goede ja, van de studievereniging. Wilde er inderdaad nog even mee wachten. Eerst die P maar eens!

moislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:36

Zo dat is helemaal lang zeg! :( Scheelt wel dat de kamers in Tilburg meestal vrij goedkoop zijn.

Hier nog wel een meevaller voor je: vanaf het station is het naar de uni echt geen 2,5 km. Paar honderd meter en je bent er :)

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 19:40

Ja echt vreselijk.... Ik heb ook nog eens een godsgruwelijke hekel aan het OV dus dat helpt ook niet haha.
Serieus?
Google Maps heeft me voorgelogen!!
Dus dat is wel te lopen dan? Misschien dat ik alsnog een fiets in Tilburg neer zet.

Kamers zijn inderdaad wel goedkoop, maar ik heb waarschijnlijk ADD en woon het liefste in een rustig huis/rustige omgeving. En ga dus het eerste jaar niet of minimaal werken zodat ik kan kijken hoe erg de studiedruk is voor me, zeker omdat ik nu havo/hbo ben gewend. Misschien dat ik, als ik het allemaal haal, wel weer ga werken en dan alsnog op kamers ga :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:47

Ik heb donderdag mijn laatste tentamen! (Tenzij ik moet herkansen). Avans is wel een hele goede, fijne school! Het is bij mij echt de studie, want qua school is alles super geregeld. :)

Vanaf treinstation universiteit is het echt maar 5 minuutjes lopen trouwens. Google maps klopt idd niet.
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 10-06-14 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

moislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:47

Nee inderdaad. Misschien eerst even kijken hoe het bevalt. Het fijne is wel dat je heel erg weinig contacturen hebt. Toen ik eerstejaars was, kwam dat echt neer op 1 of soms 2 colleges per dag. Weet dat het nu wel iets meer is geworden nu er aan ieder vak verplichte werkcolleges verbonden zijn.

Station uni- uni is echt een kippeneindje hoor ;). Wel loop je over een voetpad, dus misschien kent google maps dat niet? Tis echt max. een paar minuten lopen, heb ook nog nooit iemand daar zien fietsen (waarschijnlijk doe je er ook langer over om naar de stalling te lopen en je fiets te halen :') ).

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 19:51

Veel succes met je tentamen nog dan, Sem!
Fontys is helaas echt bagger. Komende maandag heb ik een tentamen, maar de docent snapt zelf het tentamen niet.... Zegt wel genoeg denk ik.

Ohhhh gelukkig maar. Dan kan ik dat gewoon lopen, scheelt ook weer!
Weinig contacturen is op sich wel fijn, maar aan de andere kant moet ik ook meer zelf doen dan haha.
Ik heb 18 augustus TOP week, alleen nog geen informatie. Maar dat zal wel komen als ook de loting-studenten krijgen te horen of ze aangenomen zijn of niet. Hoe vond je die?

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:55

Leuk dat je naar de uni gaat, dat hbo zo makkelijk ging geeft wel goede hoop :P
Heb zelf ook ADD en zit ook wel graag rustig maar weet niet of dat echt daardoor komt. Ik zit trouwens gewoon in een studentenhuis, maar iedereen neemt zn studie wel serieus dus is prima te doen en als ik alleen wil zijn doe ik gewoon de deur dicht haha!
Misschien dat je de hele korte dagen bij Luc kan slapen? Is wel iets sneller volgens mij :P maar hij gaat natuurlijk weer richting Eindhoven haha of niet? Zou van huis ruilen xD

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 19:59

Haha ja ik hoop het Nikki, denk dat ik het wel aan kan maar je weet het maar nooit haha.
Ik ben heel gevoelig op geluid (als er een auto voorbij komt ben ik al afgeleid zegmaar), dus zou dan het liefst in een huis zitten met 4 andere personen ofzo.
En een kamer met tuin... anders ga ik dat zo missen haha. Ik ben gewoon verwend met waar ik nu woon. Redelijk groot huis met het bos tegenover.

Korte dagen zou inderdaad wel bij Luc kunnen ja, maar die gaat inderdaad weer naar Eindhoven :P.
En volgensmij is de bus van Oo'hout naar Breda alsnog best wel lang of niet haha?

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:01

ZoeyDercks schreef:
Haha ja ik hoop het Nikki, denk dat ik het wel aan kan maar je weet het maar nooit haha.
Ik ben heel gevoelig op geluid (als er een auto voorbij komt ben ik al afgeleid zegmaar), dus zou dan het liefst in een huis zitten met 4 andere personen ofzo.
En een kamer met tuin... anders ga ik dat zo missen haha. Ik ben gewoon verwend met waar ik nu woon. Redelijk groot huis met het bos tegenover.

Korte dagen zou inderdaad wel bij Luc kunnen ja, maar die gaat inderdaad weer naar Eindhoven :P.
En volgensmij is de bus van Oo'hout naar Breda alsnog best wel lang of niet haha?

Ja ik ben ook met elk geluidje afgeleid haha :') maar zit met 9 andere mensen in een huis en eigenlijk nooit last ervan, maar moest je natuurlijk ook maar net treffen :P
Volgens mij gaat er een bus rechtstreeks naar Tilburg vanuit Oosterhout dus denk dat het wel meevalt :D

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:03

In Antwerpen zijn trouwens ook veel studios, dan heb je een eigen keuken en badkamer maar volgens mij is dat in nl wel minder en beetje aanspraak af en toe vind ik wel fijn :P

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 20:05

Oh dat is wel fijn inderdaad! Als ik op kamers ga hoop ik ook leuke huisgenoten te hebben. Ben ook wel in voor een gezellig praatje vaak hoor :D. Eigen keuken en badkamer is niet betaalbaar in NL volgensmij haha.
En dat zou wel een uitkomst zijn, die bus. Google maps vindt alleen dat dat niet kan (alsnog 1,5 uur haha).
Maar die heeft het dus wel vaker fout :P

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:16

Ov zegt 50 min, dus das wel een stukje minder haha :j excl van luc naar t station dan :P
Nee hier in België is t allelemaal iets anders geregeld haha, Belgen zijn ook wat meer op zichzelf. Maar hoop nog wel ingeloot te worden voor Utrecht!