Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Als het echt een kwestie is van leven of dood, kan het inslaan van een ruit om de hond te redden worden gezien als ‘zaakwaarneming’ (een juridische constructie waarbij u optreedt in het belang van een ander)."
Thats_Me schreef:Gezondheid van de hond gaat voor oftewel je mag een raam intikken en dan is de auto-eigenaar zelf verantwoordelijk. Die had immers dondersgoed kunnen weten dat een hond met hoge temperaturen niet in de auto kan blijven ook niet met een raampje open. Is vorig jaar zelfs in het nieuws geweest.
Echter zou ik zelf altijd eerst de politie even bellen voordat je het raam intikt. Echter kan 10 minuten voor een hond al te veel zijn. Hopelijk krijgen we niet meer van dit soort berichten te horen en hebben mensen geleerd van voorgaande jaren.
Sting schreef:Maar wie bepaalt of de hond het echt te warm heeft? Kan me zo voorstellen dat je dat van de buitenkant niet altijd kan zien en ik zou er niet blij van worden als ik 1 minuut weg ben en mn raampje is al ingetikt...
Sting schreef:Maar wie bepaalt of de hond het echt te warm heeft? Kan me zo voorstellen dat je dat van de buitenkant niet altijd kan zien en ik zou er niet blij van worden als ik 1 minuut weg ben en mn raampje is al ingetikt...
Ladybird schreef:Hoe duur is zon boete?
slimmerik schreef:Ladybird schreef:Hoe duur is zon boete?
Helaas maar € 500,-. Hier kun je een petitie tekenen om die te verhogen... http://www.thepetitionsite.com/308/110/ ... ete-autos/