Tuinkruiden binnen kweken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Tuinkruiden binnen kweken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 13:59

Ik ben een het oppassen op een boerderij met een moestuintje, en ben erachter gekomen dat mijn parkietje echt mega blij wordt van allerlei soorten tuinkruiden, zoals dille en basilicum. Hier haal ik dit dus uit het moestuintje, maar thuis heb ik dit niet. Om het in de supermarkt te gaan halen staat me een beetje tegen, vers is natuurlijk beter voor hem. Daarom heb ik bedacht om het zelf te gaan kweken. Probleempje is dat we geen aarde in de tuin hebben, het zal dus buiten of binnen in een pot moeten.
Iemand tips voor welke kruiden en hoe?

Eleionomae

Re: Tuinkruiden binnen kweken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:03

Kruiden kunnen prima buiten in potten, heb ik ook op mijn balkon staan. Ik koop elk voorjaar potjes kruiden bij de turkse toko en die groeien de hele zomer door. Sommigen overleven de winter ook maar anderen koop ik gewoon in het voorjaar weer. Mijn vader doet de kruiden ook met zaadjes maar dat is me teveel gedoe en niet alles komt evengoed op.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:05

Je kunt bij de lidle plantjes halen zoals basilicum, ik heb die gewoon in een pot op het aanrecht staan. Gaat prima!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:05

Ik heb op dit moment peterselie, bieslook en basilicum in de vensterbank staan en dat gaat prima. Maar je zou het ook buiten in een pot kunnen laten groeien. Gewoon de zaadjes in de grond doen en binnen een paar dagen komt het al op, daar is echt niets moeilijks aan. Leuk dat je dat voor je parkietje gaat doen!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 14:09

Oeh ik wist niet dat het zo makkelijk was. :D Lidl is een goede tip, daar ga ik van de week eens kijken dan!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:49

Ja lidl en aldi hebben ook niet al te duur mooie plantjes :)