Beschadigde sd-kaart (samsung galaxy s3)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Beschadigde sd-kaart (samsung galaxy s3)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 08:57

Hallo bokkers,

Misschien dat jullie me kunnen helpen.
Opeens zei mijn sd-kaartje dat hij beschadigd was, geen idee waarom, lees de klacht wel vaker. Anyway nu moet ik hem dus formatteren, maar er staan nog belangrijke dingen op. Deze wil ik dan via de usb kabel op mijn computer zetten maaarrr... zodra ik het stekkertje erin steek herkent mijn computer alleen mijn 'telefoon', dus alles wat op mijn telefoongeheugen staat. Mijn sd-kaart kan hij helemaal nergens vinden. En verder kan ik op mijn telefoon niks doen wat met de sd-kaart te maken heeft want dan komt hij gelijk met de melding dat ik het kaartje moet formatteren.
Iemand tips hoe ik de foto's toch kan overzetten van mijn sd-kaart naar mijn computer?

Bedankt

ydnew

Re: Beschadigde sd-kaart (samsung galaxy s3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 09:03

Ten eerste.....ik weet de officiele benamingen niet van al dat aflees gebeuren, maar doe mijn best :-)

Ik heb dat ook eens gehad...eerste keer heeft het gewerkt om mijn telefoon aan en uit te zetten en het kaartje eruit en er weer in..... Maar ik heb hier ook zo'n usb kaart lezer die ook prima werkt. Er zit normaal gezien een kaartje bij dat sd kaartje om het kleine sd kaartje in te kunnen doen zodat ie in zo'n usb lezer past..... en dan heb je de telefoon dus helemaal niet nodig.

snap ie 'm nog?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 09:07

Afbeelding

Deze adapters inderdaad, ideaal. Zat er niet 1 bij? Meestal wel.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 09:08

Het eerste gedeelte heb ik inderdaad ook geprobeerd. Kaartje is erin en eruit geweest, maar dat heeft helaas niets geholpen.
Ik heb ook zoon kaartlezer, maar daar kan alleen een groot kaartje in. Dat kaartje waar jij het over hebt, heb ik hier niet, maar als dat echt zeker de oplossing is kan ik er misschien wel een kopen :)
Bedankt iig!

edit; die kan je dus ook los kopen neem ik aan? :)