Telefoon met abonnement kiezen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

Telefoon met abonnement kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 20:51

Hoi,

Na meer dan twee jaar met m'n oude mobiel (Samsung S plus) ben ik nu toch wel eens toe aan vervanging. Deze mobiel beviel heel goed (het was mijn eerste Iphone), maar de provider (T-mobile) viel flink tegen.

Ik heb een kleine eisenlijst:
- 100 belminuten/smsjes is genoeg.
- > 500 mb
- Accu moet minstens één dag meegaan zonder tussentijds op te laden.
- Kosten tot 20 euro per maand
- Internet buiten bundel leidt tot snelheidsvertraging, niet tot extra kosten.
- In geval van dure/goede Iphones mag er een aanschafprijs van max. 100 euro zijn.

Samsung is me goed bevallen, maar hoe zijn merken zoals Archos, HTC, Sony etc.?
Dit zijn wat mobieltjes waar mijn oog op is gevallen:
http://www.nieuwemobiel.nl/Archos-40-Titanium
http://www.nieuwemobiel.nl/Huawei-Ascend-G6
http://www.nieuwemobiel.nl/Samsung-Galaxy-Core-i8260

Ik hoop op suggesties van jullie kant. De nieuwe Samsungs (S4, S5) vind ik ook bijzonder mooi, maar de prijs vind ik ook bijzonder hoog. Dus deze vallen in eerste plaats af, tenzij iemand van jullie nog een goed en goedkoop adres weet.

spookyskippy

Re: Telefoon met abonnement kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 20:55

Archos vind ik zelf af te raden. Met huawei heb ik zelf geen ervaring. De samsung galaxy core is zeker een fijn toestel. Sony is ook prima merk.

kiimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 20:56

Gsmtopdeal heeft vaak goede deals. Ook wel goedkope deals in combinatie met de iPhone. Wel heb je daar t-mobile. Zelf ben ik daar erg tevreden over, zeker ook wat betreft het internet op je telefoon. Als je namelijk over je data heen bent, heb je nog gewoon internet zonder extra kosten maar dan alleen langzamer. Bij de aanbiedingen zitten vaak genoeg belminuten en er zit vanzelfsprekend een telefoon bij. Nu de tweede keer dat ik een abonnement heb afgelopen via gsmtopdeal en nog steeds erg tevreden. Qua telefoon zou ik zelf voor de iPhone gaan :)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 20:57

Ik heb een HTC One M8, heel fijn toestel! Kan 2 dagen met een accu doen en heeft een mooie camera en mooi scherm. Ik ben heel erg tevreden. Heb hiervoor een Htc One X gehad, was ik ook tevreden mee :) Huawei hoor ik niet hele positieve dingen over..

Zelf zou ik zeker weer voor de One M8 kiezen, denk alleen niet dat ie in je kostenplaatje past (ik heb een abbo van 45 euro en betaalde nog 90 euro bij..)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:02

koop een mobiel en stel je abonnement samen met een provider naar keuze.
Je wil niet weten hoeveel meer je kwijt bent aan telefoon met abonnement.
VB; ik kocht voor 150 een samsung s2 op marktplaats, en betaal (iig mn ouders :+ )nu 7 euro per maand aan mijn provider (ben) (wordt wat meer in jou geval denk ik maar gaat om het voorbeeld)
per jaar dus 84 euro kwijt aan abonnement en 1 keer 150, dus na 1 jaar 234
mijn vriendin heeft een iphone gratis bij abonnement van 2 jaar. ze betaald 22 euro in de maand
in 1 jaar is zei dus 264 kwijt.
Dit is nog een klein verschil, maar na 2 jaar;
ik 318 en zij 528
met die 210 die je bespaard kan je na twee jaar weer een nieuwe kopen..

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:03

laraxXxemma schreef:
koop een mobiel en stel je abonnement samen met een provider naar keuze.
Je wil niet weten hoeveel meer je kwijt bent aan telefoon met abonnement.
VB; ik kocht voor 150 een samsung s2 op marktplaats, en betaal (iig mn ouders :+ )nu 7 euro per maand aan mijn provider (ben) (wordt wat meer in jou geval denk ik maar gaat om het voorbeeld)
per jaar dus 84 euro kwijt aan abonnement en 1 keer 150, dus na 1 jaar 234
mijn vriendin heeft een iphone gratis bij abonnement van 2 jaar. ze betaald 22 euro in de maand
in 1 jaar is zei dus 264 kwijt.
Dit is nog een klein verschil, maar na 2 jaar;
ik 318 en zij 528
met die 210 die je bespaard kan je na twee jaar weer een nieuwe kopen..

Ja, want een Samsung S2 en een nieuwe iphone bij een abbo zijn echt vergelijkbaar :+

kiimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:07

laraxXxemma: plus als je die iPhone verkoopt na die 2 jaar heb je een aardig goedkoop abonnementje gehad gezien ze bijna niet in waarde dalen.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:12

Ik zou ook idd adviseren de telefoon los te kopen. Ik heb de iPhone 5 losgekocht.

En m'n abbo is 27 pm.
2 gb internet, onbeperkt sms'en, 300 belminuten en spotify premium.

Ik had ook een abbo kunnen nemen van ruim 55 euro per maand maar ik ben nu toch wel voordeliger uit. Even sparen maar dan heb je ook wat

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:16

Ook ik adviseer je om een losse telefoon te kopen. En dan zelf een abonnement te kiezen. Zoals bv Simyo. Daar kun jezelf je belminuten en internetbundel samenstellen. Ook kun je dit zelfs nog tijdens je abonnement wijzigen. Zo heb ik 200 belminuten en 200 mb voor 10 euro per maand.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:23

gaat me niet om de vergelijking qua telefoon, gaat me om de vergelijking in het algemeen. Als ik een samsing s2 gratis met een abo had genomen was ik meer kwijt geweest dan dat ik nu ben.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 21:26

FriesWytske schreef:
Ook ik adviseer je om een losse telefoon te kopen. En dan zelf een abonnement te kiezen. Zoals bv Simyo. Daar kun jezelf je belminuten en internetbundel samenstellen. Ook kun je dit zelfs nog tijdens je abonnement wijzigen. Zo heb ik 200 belminuten en 200 mb voor 10 euro per maand.

Hangt dat niet heel erg van de soort mobiel af?

De Samsung S3 Core die ik in de startpost heb staan, kost met 100 belminuten/smsjes en 500 mb per maand 14,95 euro en een gratis toestel! Dat vind ik heel goedkoop, ik zit nu met m'n oude op 33 euro per maand (bij KPN).

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:27

Als ik nu een nieuwe telefoon + abonnement zou moeten kiezen, zou ik zeker weten hier voor gaan: https://www.studentmobiel.nl/huawei-asc ... vider-tabs

750 MB
275 bel/sms
Telefoon gratis
16,- per maand

Mijn moeder heeft deze, en ik vind de telefoon vergelijkbaar met de iphone :) Heel fijn in gebruik en gaat zeker twee dagen mee. Hoe het met internet buiten de bundel zit weet ik alleen niet..

Edit: ah, ik zie dat je deze aanbieding zelf ook al had gevonden. Mocht je er nog vragen over hebben dan hoor ik het wel!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:33

demo_love schreef:
FriesWytske schreef:

De Samsung S3 Core die ik in de startpost heb staan, kost met 100 belminuten/smsjes en 500 mb per maand 14,95 euro en een gratis toestel! Dat vind ik heel goedkoop, ik zit nu met m'n oude op 33 euro per maand (bij KPN).

Nee, hangt niet van je telefoon af. Je kunt gewoon het abonnement nemen wat bij jou past. Zou zeggen lees hier maar eens alles door.

http://www.simyo.nl/

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 22:17

FriesWytske schreef:
demo_love schreef:

Nee, hangt niet van je telefoon af. Je kunt gewoon het abonnement nemen wat bij jou past. Zou zeggen lees hier maar eens alles door.

http://www.simyo.nl/

Ik heb bij je link gekeken en met mijn wensen kom ik dan op 11-14 euro uit. Dan is het toch veel voordeliger om een nieuwe mobiel (gratis) te nemen met een abonnement van 15 euro per maand? Of zie ik iets over het hoofd?

Iedereen bedankt voor de input, morgen lees ik alles nog eens rustig door.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 22:25

xIrlijn schreef:
Als ik nu een nieuwe telefoon + abonnement zou moeten kiezen, zou ik zeker weten hier voor gaan: https://www.studentmobiel.nl/huawei-asc ... vider-tabs

750 MB
275 bel/sms
Telefoon gratis
16,- per maand

Mijn moeder heeft deze, en ik vind de telefoon vergelijkbaar met de iphone :) Heel fijn in gebruik en gaat zeker twee dagen mee. Hoe het met internet buiten de bundel zit weet ik alleen niet..

Edit: ah, ik zie dat je deze aanbieding zelf ook al had gevonden. Mocht je er nog vragen over hebben dan hoor ik het wel!

Thanks!
Hoe is deze mobiel in het gebruik, waarom heeft je moeder voor Huawei gekozen? Zijn er grote verschillen met Samsung?

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 22:27

Steef schreef:
Ik heb een HTC One M8, heel fijn toestel! Kan 2 dagen met een accu doen en heeft een mooie camera en mooi scherm. Ik ben heel erg tevreden. Heb hiervoor een Htc One X gehad, was ik ook tevreden mee :) Huawei hoor ik niet hele positieve dingen over..

Zelf zou ik zeker weer voor de One M8 kiezen, denk alleen niet dat ie in je kostenplaatje past (ik heb een abbo van 45 euro en betaalde nog 90 euro bij..)

Welke nadelen ken jij van Huawei?

Abbo van 45 euro vind ik echt te duur voor mijn gebruik. Ik gebruik m'n mobiel net voor een kort belletje, Whatsapp, facebook, buienradar en enkele games.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:09

Het jammere is dat aan de gratis toestel abbo's vaak een onnodig grote(of te kleine) bundel zit... Dus het moet maar net bij je passen. Zo had je toen der tijd die sizz abbo's. Heel leuk bedacht alleen ik wil wel veel mb's maar ik heb niks aan 1200 belminuten.

Ik zou eerst eens kijken welke provider je wilt.
Ik ben altijd erg tevreden geweest over hi/KPN maar deze is natuurlijk wel iets prijziger dan t-mobile. (Simpel bv gaat ook over t-mobile netwerk)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 09:13

Simyo gaat ook via KPN

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:24

demo_love schreef:
xIrlijn schreef:

750 MB
275 bel/sms
Telefoon gratis
16,- per maand

Thanks!
Hoe is deze mobiel in het gebruik, waarom heeft je moeder voor Huawei gekozen? Zijn er grote verschillen met Samsung?

Ik heb zelf nooit een Samsung gehad, dus verder dan persoonlijke voorkeuren (vind het design van Huawei mooier en het besturingssysteem 'makkelijker/logischer') kom ik niet. Maar ik denk dat google je daar wel bij kan helpen :D Wel weet ik dat deze Huawei een erg goede camera heeft, zowel voor als achter. Mijn moeder wilde al heel lang een smartphone, en heeft niet lang getwijfeld toen ze deze aanbieding zag. Genoeg MB om zonder problemen te whatsappen en de normale dingen op internet te doen, een mooi nieuw toestel (komt uit februari dit jaar en heeft goede specificaties) en we hebben al positieve ervaringen met de levering en service van studentmobiel. Dus ze heeft niet specifiek voor het merk Huawei gekozen, maar voor het hele pakket wat je voor deze prijs krijgt :)

Ik zou je trouwens willen aanraden om gewoon eens langs een mobiel winkel of iets als mediamarkt te gaan om de mobieltjes die je nu op het oog hebt zelf eens vast te hebben. Ik heb dat zelf ook gedaan, en kwam er toen achter dat een mobiel die op internet geweldig de hemel in werd geprezen veel te groot was voor mijn handen :') Dan weet je meteen ook of een Huawei iets voor je is, of dat je toch beter verder in de Samsung kunt kijken, of welk merk dan ook.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 15:00

Pff, hoe meer ik jullie tips bekijk en mobieltjes vergelijk, hoe meer ik ga twijfelen. |(

Inmiddels denk ik ook dat ik wel een losse mobiel koop, want het is in de meeste gevallen inderdaad goedkoper. Maar inclusief bundel wil ik wel rond de 500 euro uitkomen voor twee jaar, niet veel meer iig.

Wat zijn de meest essentiële verschillen met andere merken dan Samsung? Want deze wordt volgens mij verreweg het meeste verkocht.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 15:26

demo_love schreef:
Steef schreef:

Welke nadelen ken jij van Huawei?

Abbo van 45 euro vind ik echt te duur voor mijn gebruik. Ik gebruik m'n mobiel net voor een kort belletje, Whatsapp, facebook, buienradar en enkele games.

Iemand die ik ken is van een HTC overgestapt op Huawei en heeft echt heel veel spijt, veel minder mooi scherm, trager, slechte batterij, minder goede camera.. Is en blijf een mening, zelf heb ik geen ervaring..

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 15:34

Ik heb een iphone 4 bij mijn abonnement en doe aan alle eisen die jij graag hebben wilt. Behalve dat dit abonnement 25€ pm kost. Voor het zelfde geld heb je ook een samsung galaxy s 4 mini. Waar ik nu voor ga kijken omdat iphone mij niet bevalt. Deze abbo's kun je krijgen bij www.ben.nl
Misschien een optie om hier eens op te kijken?

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 15:46

heb een huawei maar dat doe ik niet weer. kan geen goede fotos maken. en wordt sloom

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 17:20

Als je je budget nou met 5 euro per maand omhoog kan trappen heb je een Samsung Galaxy S4 met 150 min/sms, 500MB, daarna snelheidsverlaging en 4G bij Vodafone via Friends&Family (directsales.vodafone.nl)

Hiervoor heb je een code nodig, die is bij mij via PB op te vragen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 17:21

savanna04 schreef:
heb een huawei maar dat doe ik niet weer. kan geen goede fotos maken. en wordt sloom

Hier een tevreden gebruiker van huawei. Super foto's en filmpjes. Ook niet slomer als mijn vorige telefoon.