Door omstandigheden zoek ik een gezin waar ik m'n eigen ontwikkeling weer op peil kan brengen en wat losser worden qua communiceren.. Dus mochten er hier toevallig mensen zo'n gezin weten dan sta ik er voor open.. (geen begeleidend wonen want daar ben ik te goed voor).
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 07-06-14 20:36
En hoe oud ben je?
dark_moon
Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-14 20:38
omdat ik verder gewoon zelfstandig kan zijn etc.. maar mis wat sociale ontwikkeling etc.. ben nu 27 maar geen echte jeugd gehad en wat andere dingen waardoor ik wat achterloop zeg maar
Is het dan geen idee om je aan te sluiten bij een vereniging of een groep 'lotgenoten'? Ik denk dat het heel lastig wordt om een gezin te vinden... Anders misschien een berichtje op Marktplaats?
TS, je zoekt dus mensen om sociale ontwikkeling te vergroten? Waarom niet aansluiten bij een sport?
In welke regio zoek je mensen? Misschien is een goede vriend al een goed begin?
dark_moon
Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-14 21:11
mm.. provincie utrecht/ gelderland.
Het gaat om heel veel dingen qua ontwikkeling en een gezin zou het beste zijn denk ik.. meer tijd voor mezelf en losser worden qua contact leggen.. Mn ex is nu definitief over.. still the best denk ik maar hij heeft inmiddels een nieuwe vriendin.. helaasz.. maar hij was zo mijn type... dus nu gaan nadenken wat ik wil met mijn leven en kom ik eigenlijk tot de conclusie dat ik wel wat ontwikkeling kan gebruiken qua sociale dingen en makkelijker communiceren..
make up.. kennis van alles en nog wat m.b.t. films.. losser zijn met communiceren.. etc.. best veel..
dark_moon
Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-14 21:18
het zou egt ff een jaar goed nodig zijn maar me zo enorm helpen..
Vayo
Geplaatst: 07-06-14 21:20
Is een assertiviteitstraining of communicatietraining niets voor je? Wat gaat er momenteel iet zo goed nu je op jezelf woont? Is het puur dat je moeilijk kunt/durft te communiceren en je daardoor onzeker of misschien ook wat eenzaam bent? Gaan de praktische dingen van het op jezelf wonen wel allemaal goed? Volgens mij is het ook mogelijk om begeleiding aan huis te krijgen voor een x-aantal uur per week.
Wat doe je op een normale dag? Werk je?
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 07-06-14 21:20
Zijn dat niet dingen die je meer van vrienden moet leren? Ik snap niet zo goed waarom daar een gezin voor nodig is. Ik weet niet waar je woont, maar in de meeste plaatsen hebben ze wel een buurthuis etc waar ze dingen organiseren voor verschillende leeftijden. Kun je daar geen aansluiting vinden? Wat zijn je hobbies?
Shirley
Geplaatst: 07-06-14 21:22
Misschien kun je via je huisarts aan adressen komen ?
Kan me zo voorstellen dat mensen die dit soort dingen doen, daarvoor ook een opleiding of iets dergelijks hebben ?
't Is niet niks wat je vraagt
kehdra
Geplaatst: 07-06-14 21:23
Je bent 27 en zit niet lekker in je vel. Heb je niet gewoon wat vriendinnen/lotgenoten nodig?
Waarom wil je zo nodig een gezin vinden? Die hebben het zelf kinderen om op te voeden, en hebben (denk ik) geen tijd/energie om dan ook nog eens een 27-jarig kind op te voeden.
Waarom neem je geen contact op met een maatschappelijk werker?
Ik heb het gevoel dat TS ook een beetje het gezinsleven en de warmte en genegenheid van een gezin mist? Ik kan er naast zitten hoor. Als het wel klopt vind ik dat erg sneu voor TS.
dark_moon
Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-14 21:25
Nou mijn werk gaat niet zo lekker.. niet zo naar mijn zin en inderdaad wat eenzaam omdat niet iedereen in de avond langskomt en mn ex nu definitief uit terwijl zo mijn type was.. en ik dat nu ook kwijt ben etc.
Het is best complex.. maar een gezin waar ik wat losser zou kunnen worden omdat ik zelf wat lastiger communiceer (terwijl ik zo gek ben als een deur) plus de ontwikkeling die ik her en der mis qua kennis van make up etc..
De dagelijkse gang van zaken in mn huis kan ik prima aan.
bonny123
Geplaatst: 07-06-14 21:26
Wat dapper van je om dit te vragen. Veel mensen in jouw levensfase hebben hetzelfde, maar zijn zich er niet van bewust of durven/kunnen deze stap niet te nemen. Uit ervaring weet ik hoe een lastige jeugd er toe kan leiden dat je 'ergens' iets hebt gemist. Ik snap vaak sociale situaties niet. Ik kom vaak onbeleefd en ongeinteresseerd over, terwijl ik dit niet zo bedoel. Ik heb t gewoonweg niet aangeleerd vroeger. Maar het heeft mij geholpen om me te omringen met mensen die wel sociaal vaardig zijn en die het beste met me voor hebben. Deze mensen vind je vaak bij verenigingen of bv vrijwilligerswerk. Mocht je je willen aansluiten bij een verenigingof vrijwilligerswerk, heb ik een tip voor je. Bespreek met sommige mensen dat je sociale situaties wel eens lastig vind. Niet met iedereen bespreken, maar met enkelen. Met name vrijwilligerswerk kan veel goed doen, het is nl tweerichting verkeer. Jij brengt wat, maar je haalt ook wat...
Succes!
kehdra
Geplaatst: 07-06-14 21:27
Maar waarom dan daarmee een gezin 'lastig vallen' (niet zo negatief bedoelt als dat het er staat hoor!)? Is het dan niet meer iets voor een psygoloog of een maatschappelijk werker? Een soort van pleeggezin is TS met 27 imo dan veel te oud...
Heb je vriendinnen TS?
Laatst bijgewerkt door kehdra op 07-06-14 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt
dark_moon
Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-14 21:27
mm.. het is wat complex allemaal.. maar mis mn ex ook nog vrij veel omdat dat precies mijn type was en ik het nog steeds niet helemaal kan loslaten.. en plus de andere dingen die dan meespelen..
Heb je vriendinnen? Als je na een bijna een jaar nóg zo met je ex zit, heb je eerder professionele hulp nodig denk ik... Een doorsnee gezin kan je daarmee denk ik niet helpen...