nieuwe/renovatie badkamer, wat kost dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

germie

nieuwe/renovatie badkamer, wat kost dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 16:35

Wat waren jullie kwijt voor een nieuwe badkamer?
De mijne is van 1975, bruine tegels, alles lekt, zit vol kalk, bladdert af. Oftewel, armoedje troef. Het gaat om nieuwe douche, nieuwe tegels, vloer waterdicht, nieuwe platen op het plafond. Nieuwe wc is niet nodig, die is 5j aar geleden geplaatst. Wastafel is ook van 1975, maar kan evt.. nog wel een ronde mee. Meubels in de badkamer wil ik niet. De vloer is niet waterdicht meer, dus dat moet wel gedaan worden. De 1 zegt dat je voor 2000 euro klaar bent. Een ander zegt, reken op minstens 5000 euro.
Het is niet een grote badkamer, nog geen 2,5 bij 2.5. Ik heb 2 linker handen, dus kan het zelf niet doen. Het hoeft ook niet heel mooi of netjes, maar dat het weer gewoon functioneel is, niet lekt en makkelijk schoon te houden is.

benangelique

Re: nieuwe/renovatie badkamer, wat kost dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:41

Dat ligt echt aan de materialen die je gebruikt. Haal je je sanitair bij de gamma of bij een speciaalzaak? Idem met tegels. Komt een mannetje alles installeren of een erkend bedrijf? Zorg je zelf voor sloop en afvoer of wil je dat laten doen?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:46

zo afhankelijk van wat je laat doen en zelf gaat doen,en waar je je spullen haalt

hier hebben we het meeste zelf gedaan ( plaatsen bad en wc, drain voor douche , alleen het tegelwerk laten doen ivm de tijd en waren we meen rond de 5000- kwijt. Wel allen spullen echt bij aanbiedingen gekocht, badmeubel van ikea, bad, douche en wc wel merk ( bruynzeel en pflieger maar wel bij gamma met 15% korting) en de tegels bij een tegeldiscounter
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 07-06-14 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:50

Kan varieren van een paar honderd euro tot miljoenen, afhankelijk van wat je wil. Maar het kan ook afhankelijk zijn van wat voor ellende er onder de vloer en achter de tegels vandaan komt. Als de leidingen ellendig zijn, moeten die vervangen worden bijvoorbeeld. En zo kan je allerlei dingen aantreffen waardoor het ineens duurder kan worden.
Het hangt nog van veel meer zaken af: zwart of wit laten doen, wil je alles bij 1 speciaalzaak halen of zoek je zelf de materialen bij elkaar (kan zo honderden tot duizenden schelen) en sowieso de materialen zelf maken enorm verschil. Tegels en plafondplaten varieren zo enorm in prijs, daar kan je pas iets van zeggen als je weet wat je wil.

Wij doen alles zelf en hebben echt rondgeshopt voor leuke aanbiedingen. Tegels moeten nog, maar nieuwe wc, wasbak en bad waren we ongeveer 500 euro aan kwijt want het bad was duur, ik wilde een grote :-) Tegels gaan we ook goedkoop ergens opkopen, dus hopelijk zijn wij klaar voor minder dan 2000 euro.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:53

Wij hebben de badkamer helemaal gestript tot aan het beton, deel van afvoer vervangen, 1 nieuwe wand erin gezet en uiteraard nieuw laten betegelen, Inbouw wc laten maken, douche+cabine, bad en wastafel. Zaten op 5000 tot 6000 euro. Wij hebben het ook laten doen, behalve de sloop.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 17:00

Ik kan niets zelf doen. Materialen: mag van mij het goedkoopste van het goedkoopste zijn, want waarde hecht ik er niet aan. Het moet functioneel zijn,dus niet lekken en makkelijk schoon te houden zijn.
Vloer is poreus, moeten dan oude tegels er uit? Dus dan moet dat gesloopt worden (kan ik ook niet zelf).
Leidingen zijn goed, die zitten zichtbaar op de bruine tegels (gewoon tegen de muur aan in het zicht), en zijn 5 jaar geleden vervangen en sindsdien alleen maar groen uitgeslagen ;), dus daar is nog niets mee aan de hand.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:08

Je kan het zo gek maken als je zelf wil.
Tegelzetters zijn wel een hele grote kostenpost die zijn per m2 duurder dan de tegels zelf!

Wij hebben we gekozen voor a kwaliteit omdat wij voor heel het huis een goede afwerking wilde. En dat is niet goedkoop nee.

Kijk iig verder dan je neus lang is!! Bouwmarkt tegels zijn goedkoop maar vaak erg krom. Als je iets aparts wil kan je naar de dump gaan. Als je standaard wil kan je vaak ook goed slagen bij een tegelboer. Die hebben vaak ook wel de witte 30x60 tegels liggen bv voor <20 m2.

Kwa sanitair als je geen 'waarde' hecht aan kwaliteit struin lekker marktplaats af, loop eens door de ikea en kijk eens op wat websites. (Vaak zijn de sanitairdumps wel 'duurder' dan hier voor genoemde )

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:45

Slopen kun je toch wel zelf? het duurste zijn de manuren die erin moeten, dus doe alles wat je zelf kan zelf.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:32

2.000 euro vind ik wel optimistisch. Als je het laat doen dan is een prijs van 5.000 a 6.000 euro een stuk reëler. Nog steeds afhankelijk van wat voor materiaal je gebruikt. Als je een klusjesman zoekt kun je zelf de spullen halen bij Gamma. Je kan ook naar een badkamerzaak gaan en daar de spullen kopen. Ook die kunnen het voor je installeren. Maar dat zal meer gaan kosten. Ik ken trouwens mensen met een badkamer die 36.000 eur heeft gekost :=

Ondanks dat je zelf weinig waarde hecht aan een badkamer, probeer hem wel 'doorverkoopbaar' te maken.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:44

En anders iemand via werkspot? Dat is misschien goedkoper qua manuren? Niet goedkoper dan zelf doen natuurlijk ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:49

Lynn_Nikita schreef:
Slopen kun je toch wel zelf? het duurste zijn de manuren die erin moeten, dus doe alles wat je zelf kan zelf.

Ik zou idd proberen zelf te slopen. Of je moet daar lichamelijk echt niet zelf toe in staat zijn.