Wat ik vandaag toch mee maakte......
Mijn paardenkind heeft ontdekt hoe ze gemakkelijk hooi kan stelen uit mijn hooihok:

Helaas voor haar vond ik het niet zo'n goed idee om dagelijks een enorme hoeveelheid hooi in haar drinkbad te vinden.. Dus ging ik er een zeil voor spannen..
Nou goed, gisteren mee begonnen, sta ik op een wankel houten plankje te balanceren hoor ik "bzzzzz".. Sh*t! Een wesp.. Nou, ik heb mezelf moedig toegesproken "gewoon door gaan", "net doen of je niet bang bent", "komt wel goed, schatje" (uiteraard zonder Roosvicee om dat beest niet te lokken
)....Tot het dier in de kraag van mijn jasje vloog.. Als een volleerde Orang-Oetan sprong ik in één vlotte beweging van het plankje af, in tussen mijn jas uittrekkend en weggooiend, gepaard met een gil.. Mijn paarden kwamen hun stal uitgerend, omdat ze dachten dat de wereld minstens aan het vergaan was..

Goed, dit overleefd te hebben, durfde ik niet meer in de buurt van het hok te komen (stel dat ie daar nog op me aan het wachten was?) dus ben ik maar met iets anders bezig gegaan.
Vandaag bleek dat Mevrouw Paard nog steeds aan het hooi kon, dus dapper als ik ben (nou ja, was..) ben ik verder gegaan met het zeil te spannen.
Zie ik ineens een soort cocon, geen idee wat het kon zijn, dus ben er maar afgebleven, je weet maar nooit wat voor eng beest er in kan zitten!
Even later hoor ik een hoop gezoem, kijk op en zie dat ding keihard trillen.. Ik sprong opnieuw weg en zag er een wesp uit komen!
PANIEK! Ben zo'n beetje naar de andere kant van de wei gerend en durfde niet meer terug te gaan....
Niet één wesp, maar een wespennest.. Heb ik weer!!
Gelijk de 'wespendokter' gebeld, hopelijk kunnen ze morgen al langs komen, anders durf ik dit weekend niet (alleen) mijn paarden te voeren

Nog meer mensen met een wespennest? Of die een nest hebben gehad?
Of ervaringen met de wespendokter?
Nou, het was me het dagje wel

Groetjes Jacyntha!
Begrijp me goed, ik moet niets van wespen hebben, maar ook wespen hebben een functie, dus tenzij ze echt op een gevaarlijke plek zitten mogen ze van mij lekker blijven zitten.