overal foto's van maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

overal foto's van maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 13:50

Ik vroeg het me toch af en aangezien ik zelf niet zo actief ben op facebook om die reden ben ik benieuwd of ik de enige ben. :P

Ik vraag het me al tijden af, waarom maakt iedereen toch ovetal foto's van. Gezellig in een pretpark of op het strand vind ik leuk, maar vind dat een hoop mensen veel te ver gaan.
Waarom zou je foto's maken van je paard die zware koliek heeft? En waaom van je kindje in het ziekenhuis die een pot thee over zich heen heeft getrokken em zielig in het verband zit. Daar denk je toch op dat moment niet aan en al helemaal niet om het op facebook te plaatsen??

Ik had beide voorbeelden deze week op facebook en vraag me dan echt af waarom. Maar misschien begrijp ik het gewoon niet. :D
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 06-06-14 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

PocoGaucha

Re: over foto's van maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:51

aandacht :p

daarom is het.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:52

+1

Vooral ouders van kleine kinderen gaan vaak te ver en zetten nog net niet de poepluier van hun kind erop. :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:52

Ik maak foto's van leuke dingen. Buiten kroelen met een kat. First person foto's vanaf mijn paard (de bekende "oortjes foto's"). De tuin die zo mooi is. Dat soort dingen. Nare dingen niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:53

Ja inderdaad.
Net zoals van kinderen die net bevallen zijn en helemaal onder het slijm en bloed zitten.
Dat zag ik een poosje terug op bokt verschijnen, maar ook regelmatig op FB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:54

Ach, soort virtueel dagboek misschien? Zetten ze het niet op facebook dan komt het wel op een blogsite, twitter, instagram, you name it. Niet iedereen gooit ook z'n profiel even openbaar dus voor sommigen is het alleen informatie die toegankelijk is voor de hele wereld om te zien. In 1 beweging een grote groep ergens van op de hoogte stellen kan af en toe ook wel erg makkelijk en handig zijn. :j

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:54

Kennis van mij had haar halve vinger eraf liggen en vroeg haar vriend eerst een foto te maken voor facebook voordat ze actie ging ondernemen om de schade te herstellen. Tsja... Ik denk daar op dat soort momenten niet echt aan. Ik kan me ook niet voorstellen dat mijn vrienden daar op zitten te wachten als ze bij het ontbijt facebook checken...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:57

Vind ik ook, ik snap niet dat iemand foto's wilt maken van z'n paard in zieke toestand.

Zie soms van die hele vreemde foto's voorbij komen op tumblr, bijvoorbeeld van een kat die onder het plastic van een six pack cola was gekropen. Het eerste wat ze doen is een foto maken terwijl dat dier helemaal ligt te stikken en dan pas wordt ze geholpen? Is die foto zo belangrijk dat het dier die eventuele minuut alsnog overlijdt?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:58

_O- laatst had ik serieus iemand die een heel verhaal had over hoeveel last ze had van een aambei. Nog net geen foto erbij :') smakelijk :Y)

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:01

ja dat snap ik ook niet zo goed, laatst kwam er dus op facebook wel een poepluier voorbij want het had een wat rare kleur, of iemand het herkende.... my god?!
ook al die foto;s van dode dieren, en andere lugubere zaken die voorbij komen stoor ik me enorm aan.

word er iemand aangereden in de straat, eerst mobieltjes erbij voor een foto, kijken of de foto gelukt is, en dan pas hulp bieden... ook zoiets wat je nu vaak ziet.

ik heb facebook voor mijn plezier, vrienden kunnen volgen die je niet dagelijks spreekt of ziet omdat ze te ver weg wonen, daar was het ook voor bedoeld... nu is de lol er wel af bij een aantal personen die ook dagelijks fotograveren wat ze hebben gegeten of wat ze nu weer hebben gekocht aan schoenen e.d

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:02

Die mensen kun je gelukkig gewoon 'uitzetten' in je timeline. Dan zijn ze nog wel vrienden met je maar zie jij hun niet meer opkomen in je timeline :j

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:03

klopt chelle dora, dat lijstje word met de dag langer ;) en mijn nieuwsoverzicht dus ook meteen weer overzichtelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:03

Doe ik ook hoor :j Zijn er een paar die 100 drama posts per dag maken, daar bedank ik vriendelijk voor :+

Zelf ben ik echter denk ik ook schuldig aan 'zieke mensen posts' of 'verwondingen posts' of nouja dan moet ik de tags uitzetten, zet geen grote gapende gaten op facebook hoor :') maar zullen er ook wel een paar zijn geweest die het onzinnig zullen hebben gevonden dat het erop stond.. :+

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:24

Ik heb toen ik een paar weken geleden met een paard bij de dierenarts stond ook foto's gemaakt. Ik voelde me een ontzettende ramptoerist maar de eigenaresse wilde t graag, nouja u vraagt wij draaien. Ik heb er zelf voor gekozen om geen foto's hiervan op internet te zetten (althans, wel een van een been met verbandje, maar geen open wond oid) omdat ik er inderdaad vanuit ging dat mensen dit als onprettig ervaren, maar de eigenaresse heeft de foto's er - tegen mijn advies in - wél op gezet. En ja, dat kan je zien als vragen om aandacht maar ik kan me ook voorstellen dat zij het graag van zich af wilde schrijven (en daarnaast hoef je je verhaal iets minder vaak 'live' te doen :P )

Winged

Re: overal foto's van maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:43

Voor foto's gebruik ik gewoon mijn instagram :') Stond laatst overigens wel een flinke blauwe plek op van mijn persoontje, 1 van de blauwe plekken die ik over had gehouden aan een obstacle run. (en ja, dus trots op die blauwe plek :+ ) OP facebook doe ik 't overigens niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:46

Oh ik maak graag foto's van alles. Maar zet bijna niks op Facebook.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:38

Ik plaats ook wel foto's op Facebook.
Echter plaats ik niet alles.

Toevallig 2 weken geleden op verzoek van schoonmoeder foto's gemaakt van een overledene en de begrafenis. Foto's zijn via de mail naar familie in het buitenland gegaan.
Familieleden zijn te oud om over te komen.
Verder wis ik die foto's thuis van mijn telefoon.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:43

Vjestagirl schreef:
Ik maak foto's van leuke dingen. Buiten kroelen met een kat. First person foto's vanaf mijn paard (de bekende "oortjes foto's"). De tuin die zo mooi is. Dat soort dingen. Nare dingen niet.

NO offence, maar dat zijn natuurlijk ook van die '13 in een dozijn' foto's die precies vallen onder de titel
'overal foto's van maken'.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:51

Fair schreef:
+1

Vooral ouders van kleine kinderen gaan vaak te ver en zetten nog net niet de poepluier van hun kind erop. :=

Of trotse oma's die de eerste drol van hun kleinkind op het potje op facebook zetten. No thank you!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 16:53

SuperAssie schreef:
Fair schreef:
+1

Of trotse oma's die de eerste drol van hun kleinkind op het potje op facebook zetten. No thank you!

:') _/-\o_ goed...hahah

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 16:55

Goof schreef:
Vjestagirl schreef:

NO offence, maar dat zijn natuurlijk ook van die '13 in een dozijn' foto's die precies vallen onder de titel

dat vind ik niet erg, iedereen wordt ergens anders blij van. Dus kan dan alleen maar blij zijn voor de ander. :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:57

Mensen die iedere keer als ze ergens gaan eten, iets drinken of zo het fotograferen en op facebook zetten. Blijf ik ook vreemd vinden.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:00

AmoorM schreef:
Ja inderdaad.
Net zoals van kinderen die net bevallen zijn en helemaal onder het slijm en bloed zitten.
Dat zag ik een poosje terug op bokt verschijnen, maar ook regelmatig op FB.

Tja, in mijn omgeving zijn dat dan vooral vieze slijmerige veulens ed (laatst zelfs de hele bevalling :') ) zal ook niet iedereen op prijs stellen maar ik vind een blijde gebeurtenis zoals een geboorte toch wel iets anders als iedere lichaamsfunctie of al je gestoten tenen ed op facebook zetten :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:40

Goof schreef:
Vjestagirl schreef:

Tuurlijk zijn ze dat, daar is facebook ook voor. Maar de TS had het specifiek over nare dingen, dus heb ik t ff gespecificeerd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:47

Ik heb een aantal jaren geleden in het ziekenhuis gelegen met een zware longontsteking, toen was het erop of eronder. Maar omdat ik 's morgens nog op het werk was en die me naar huis hebben gestuurd wisten binnen no-time een hoop collega's het, daardoor kreeg ik bergen belletjes, appje, FB berichten enz. Daardoor werd het 'bekend'. Toen heb ik besloten mij situatie op FB te zetten zodat iedereen in een klap op de hoogte was, dat heb ik ook zo de weken erop gedaan en dat was positief maar soms ook negatief. Dus tja...

Ik vind het trouwens wel erg als ouders via FB erachter moeten komen dat hun dochter bevallen is, toen dacht ik ook echt het WTF?!