Twokkers, help! HTC One S

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oryani

Twokkers, help! HTC One S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 13:20

Hallo!

Ik heb geen account bij Tweakers, maar bedacht me dat een aantal Twokkers hier wel nog aanwezig zijn!

Bij deze: help!
Ik heb via een webwinkel op tweedehands.be een HTC One S op de kop kunnen tikken. Nieuw, in de verpakking, 1 jaar garantie! Volgens de verkoper dus, want eens bij mij thuis bleek de telefoon wel gebruikssporen te hebben.
Ik heb dan ook de telefoon meteen op fabrieksinstellingen gezet. Niet zo slim, zo blijkt.
Bij het opstarten krijg ik nu namelijk de melding dat de telefoon een designer build is...
Het ding is dus blijkbaar geflashed door de verkoper en dat heb ik teniet gedaan. (Deze laatste reageert trouwens niet meer, ik ga dan ook klacht indienen bij de politie, maar of dat zal helpen...)

Nu is mijn vraag: kan ik deze telefoon gebruiken? Zitten daar gevolgen\problemen aan? Of neem ik mijn verlies en ga ik op zoek naar iets anders?

Alvast bedankt!

Choiix

Re: Twokkers, help! HTC One S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:23

Ik zou niet weten waarom niet eigenlijk. Ik vermoed dat er gewoon sprake is van een custom ROM :)

Eventueel kan je bij de politie nog een IMEI check doen als je zeker wilt weten dat het toestel niet gestolen is :)

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 16:10

De telefoon geeft een melding dat hij designer build is en enkel met toestemming van HTC te gebruiken is. Ergens baart me dat zorgen.
Ook vraag ik me af of hij dan enige beperkingen heeft tegenover een gewoon model.

En oja, wat is een custom ROM en kan je daar een gewone ROM van maken? :o?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:55

Er zijn manieren waarop een custom rom terug gezet kan worden naar de standaard rom.

Designer build maakt in principe niet veel uit, ik ben zelf een aantal HTC One SV's tegen gekomen die dat ook hadden welke wel door reguliere verkooppunten zijn verkocht.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 22:40

Al bedankt voor de meningen, hopelijk gaat het wel goed als ik hem begin te gebruiken dan!