Alternatief ontbijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Alternatief ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 19:26

Tja, beetje zoekend naar lekkere ontbijten.
Morgen ga ik boodschapjes doen en dan wil ik eigenlijk starten met eens anders ontbijten.

Ik heb de ingredienten van de gezonde chocolademilkshake die hier langs kwam al op mijn lijstje staan, en een berg fruit voor smoothies.
Wat ontbijten jullie nog meer als jullie geen brood willen eten?

Nirvana_

Re: Alternatief ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:27

Ik heb nu heel simpel yoghurt met cruesli in huis gehaald. En een pak hagelslag, want wat chocolade erdoorheen vind ik toch wel erg lekker :D

isabellevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:28

Ik eet altijd franse magere kwark met muesli en cruesli. Soms met wat fruit erin :) Ik vind het zelf erg lekker! Heb geen problemen met brood maar dat eet ik smiddags al!

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:30

Ik eet dit tegenwoordig:

1 kom gekookte melk
4 eetlepels havermout
1 eetlepel lijnzaad
1 theelepel zemelen

Je kunt altijd nog meer van die zaden enzo toevoegen. Wat je zelf lekker vind.
Vond het eerst niet echt lekker, maar nu vind ik het lekkerder als brood!(: En het vult echt goed!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 19:32

Muesli heb ik idd ook een tijdje gedaan, maar daar was ik zo klaar mee haha. Cruesli vind ik wel eeg lekker, maar niet bepaald gezond te noemen.

Havermout vind ik gekookt niet lekker, gooide het wel altijd bij de muesli en had ook bedacht het wellicht in de smoothies te gaan mikken...

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:34

Ik eet sinds kort de ontbijtkoekjes van belvita. Heel lekker, vult goed, gezond en snel te eten/mee te nemen.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:35

Nirvana_ schreef:
Ik heb nu heel simpel yoghurt met cruesli in huis gehaald. En een pak hagelslag, want wat chocolade erdoorheen vind ik toch wel erg lekker :D

Haal dan volgende keer cacao nibs. Véél gezonder dan hagelslag (= 90% suiker) en geeft een pure chocolade smaak.

Zelf maak ik 's ochtends een papje van spelt- of gerstvlokken, geprakte banaan er doorheen, handje nootjes en wat cranberries. Ook daar kan een lepel rauwe cacao doorheen voor extra smaak. Hier teer ik makkelijk 3 uur op en tegen die tijd kan ik lunchen ;).

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:37

Havermout vond ik ook vies, maar het is echt wennen en dan kan je niet meer zonder haha :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 19:41

Die ontbijtkoekjes kan ik geen ingredienten van vinden, maar ik geloof niet dat dat echt gezond is...

Kala, die cacao nibs klinken wel prima. Wat doe je bij die spelt en gerst om een papje te maken?

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:46

Ik eet sinds een tijdje ook havermout. Daar doe ik dan fruit (vooral sinaasappel en banaan) door, of kokosschaafsel en pure chocolade. Ik doe er ook altijd lijnzaad door.

Die belvita koekjes heb ik een tijdje geleden op het station gekregen, maar die zijn ongelooflijk zoet, denk inderdaad niet erg gezond...

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:06

purple schreef:
Ik eet sinds een tijdje ook havermout. Daar doe ik dan fruit (vooral sinaasappel en banaan) door, of kokosschaafsel en pure chocolade. Ik doe er ook altijd lijnzaad door.

Die belvita koekjes heb ik een tijdje geleden op het station gekregen, maar die zijn ongelooflijk zoet, denk inderdaad niet erg gezond...

Ga ik ook een keer proberen (: Kook je de havermout dan ook?

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:14

Ja, ik kook eerst een beetje magere melk en dan de havermout erbij, dat even doorkoken en dan zet ik het vuur uit. Als het dan op de juiste temperatuur is, is het meestal ook de goede dikte ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:04

Eitje roerbakken met wat groente is ook lekker

Havermout moet je inderdaad even leren eten, maar daarna is het heerlijk!
1001 ideeën: [VT] Havermout ontbijt

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:08

Griekse yoghurt :9 Met honing en/of fruit.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:12

Ik maak tegenwoordig een mug cake met havermout als ontbijt en ik moet zeggen: het is zo lekker dat ik in de avond gewoon al uit kijk naar mn ontbijt :9

Ik maak hem zo:
Banaan helemaal aan gort prakken in een kommentje, 1 ei erdoor klutsen en daarna 3 eetlepels havermout erbij, dit goed mengen. Dat is je basis, nu kun je het mengsel lekker maken met dingen die je graag lust, zoals noten, bosbessen, frambozen, wat cacao, snufje kaneel, wat honing als je van zoet houdt etc etc etc... je kunt echt eindeloos variëren :j

Je mengsel giet je in een grote mok, 2 minuutjes in de magnetron op 900W en klaar is je ontbijt! Keer je mug cake om op een bordje en je kunt hem zo opeten of evt met wat extra fruit of kwark bijvoorbeeld. Als ik dit om 7 uur eet dan zit ik zeker vol tot 10 uur - half 11 :)

*gaat alvast frambozen uit de vriezer halen*

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:21

Oh ja de mugcake :D
Kan ik ook wel weer eens proberen. De enige manier waarop ik havermout nog enigszins te pruimen vind :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 22:22

Dat klinkt niet slecht mars, ga ik ook proberen!!

AmyxDomino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:27

Sluit me even aan bij dit topic omdat ik op dit moment ontbijt-inspiratieloos ben! ;)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:36

Ik sluit me ook aan, ben ook inspiratieloos en wil graag variëren.
De Mugcake klinkt heerlijk, ga ik ook eens proberen!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:38

Doe je bij de mug cake eerst de havermout koken of gewoon rauw? Ik maak 3x per week ontbijtsmoothies. Dus dr gezonde variant. Basis: vers geperste sinaasappelsap (melk of water kan ook), maar de sinaasappel overheersr de groente smaak. Afwisselend penen, spinazie en bieten. Dan een kopje havermout(rauw), handje ongezouten noten en afwisselend superfood (bij de ah te krijgen) zo heb ik nu een theelepel chiazaad. En dan 2 stuks fruit. Veelal gebruik ik kiwi en nectarine en sinds kort ook kakifruit. Zo heb je en geen overdosis aan fruitsuiker, maar toch je fruit, groente en vezels binnen :)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:40

Die cake moet ik ook maken! Mijn ontbijt is al maanden havermout (en gemiddeld 2x per week overkookt ie in de magnetron, ik heb zo'n gave...)
Maar dit klinkt erg lekker!

Susanne100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:43

ik lees mee, heb een hekel aan boterhammen en ontbijt nu meestal met volkorenkoekjes met chocolade op. (vreselijk fout, ik weet het)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 22:44

Ik ga eens zoeken idd, moet ook even een voorraadje aanleggen met noten en superfoods. Moet ook nog ff een winkel in de buurt zoeken die dit soort dingen goed verkoopt zonder te hoge prijzen.:)
Groente is me nog even een stap te ver, haha. Eerst eens de smoothies gaan testen met fruit, yoghurt en havermout en dan kunnen we altijd nog maffe dingen doen, lol!
Laatst bijgewerkt door secricible op 04-06-14 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:45

Ik pers 4 sinasappels en gooi dat vervolgens met 100-150 gram spinazie, een banaan in de blender.
Heerlijk!
of 4-5 tomaten, een appel en een scheutje water.

Heerlijk, gezond en makkelijk voor in de auto!
Ik ben helemaal erg 's morgens :o ik pers de sinaasappels terwijl de douche aan staat om op te warmen.
Als die warm is heb ik het sap, dan gooi ik alles in de blender en stap ik zelf snel onder de douche. Aangezien ik nooit lang douche komt het precies goed uit (keuken en badkamer grenzen aan elkaar ;) )
Aankleden, tas pakken en met mn smoothie zo de auto in!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:46

en dan dacht ik dat ik een goed time-management heb (als de hond in de weg ligt, ben ik al te laat) maar jij kunt er ook wat van Mri...