Kinderen met webshops

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Kinderen met webshops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 11:50

Eigenlijk kom ik het heel vaak tegen, kinderen met een eigen webshop waar ze van alles en nog wat verkopen. Daar snap ik niet heel veel van, en eigenlijk vraag ik mij dan altijd af, mag dat wel, kan dat wel, is dat legaal. Een kind is volgens de wet toch niet handelsbekwaam, plus kinderen mogen bepaald werk pas doen als ze x leeftijd hebben (kassa draaien bijv.) hoe zit dat met webshops?

Hoe kijken jullie daar naar? heeft iemand wel eens iets besteld bij een kind?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:51

Telpeva schreef:
Eigenlijk kom ik het heel vaak tegen, kinderen met een eigen webshop waar ze van alles en nog wat verkopen. Daar snap ik niet heel veel van, en eigenlijk vraag ik mij dan altijd af, mag dat wel, kan dat wel, is dat legaal. Een kind is volgens de wet toch niet handelsbekwaam, plus kinderen mogen bepaald werk pas doen als ze x leeftijd hebben (kassa draaien bijv.) hoe zit dat met webshops?

Hoe kijken jullie daar naar? heeft iemand wel eens iets besteld bij een kind?

Vind dat totaal niet storend. Vaak maken ze bijvoorbeeld armbandjes. Als het leuk is, je niet teveel betaald en alles naar behoren gaat is er toch geen probleem? Verdiend dat kind ook weer iets ermee ;)

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:59

Juist leuk toch, initiatiefrijke kinderen? Ze mogen toch ook op Marktplaats dingetjes kopen en verkopen?