fietsen, maar wel fris blijven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

fietsen, maar wel fris blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:34

Hallo,

Ik wil graag wat meer bewegen, voorheen fietste ik altijd naar school en stage, maar vaak als je een eind fiets in dit geval 13 km heen en 13 km terug zweet je best wel. Terug weg vindt ik niet erg, maar ik wil wel graag fris op mijn bestemming komen?
Hoe doen jullie dit? Andere kleding mee en omkleden?
Ik moet voor school met de trein, en het is 13 km fietsen naar het station. Ik transpireer overigens sowieso erg snel. Wat zijn jullie tips?

kesha1

Re: fietsen, maar wel fris blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:35

veel deo mee en een kam. je kan ook okselpads gebruieken

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:44

dit probleem heb ik ook. wel iets minder de laatste tijd.

spuit deo met parfum maakt de geur alleen maar erger! neem dan een rol deo mee.
je kunt ook goede parfum meenemen en die opspuiten (voor of na) dat is sterker.
als je oksels echt nat zijn even naar de wc gaan en met wc papier droogmaken. liefste met nat wc papier zodat je het zweet echt weg wast. het zweet zelfs stinkt niet maar de bacterien die er na een tijdje bij komen wel.

katoenen kleding, luchtige kleding en niet van dat zweetspul.
ik heb ook iets gehaald bij de kruidvat. iets van odorex. dat moet je onder je oksels doen en dan zweet je niet of minder. helpt redelijk. ligt eraan hoe erg het is.

ik heb ook ooit gehoord dat talgpoeder zou helpen.

succes!

edit; je hebt ook van die oksel pads. maar dat lijkt mij helemaal niks, zeker niet als je korte mouwen, hempjes of doorschijnende kleding aan hebt. maar als het echt erg is dan kan het misschien heel fijn zijn.

ook goed het scheren bijhouden!

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:49

Ik fiets ook regelmatig naar mijn werk en zweet ook sowieso al stuk erger dan de gemiddelde mens.
Alle anti transpirant werken bij mij niet voldoende.
Ik heb tijdens het fietsen altijd een ander shirt aan dan tijdens het werk, ik kleed me dan ook om zodra ik op het werk kom.

Indd scheren bijhouden en echt elke dag 2x oksels wassen, vaak schone kleren aan maar die tips ken je vast wel!

EDIT; ik heb wel eens die okselpads geprobeerd maar zaten na een halve dag niet goed meer. Misschien is het wel handig voor jou tijdens het fietsen!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:01

Hier ook last van! Al fiets ik niet, maar zelfs als ik naar school moet rijden ( 50 min, auto met manuele koppeling ) zweet ik al!
Nu heb ik wel gehoord van die speciale deo van de apotheek. Die mag je maar 1x in de week opspuiten en blijkbaar houdt dat het transpireren tegen.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien kan je eens langsgaan bij de apotheek?

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:18

Odorex spray! Heb ik ook een tijdje gebruikt, spuit je na het douchen op en je zweet 5 dagen niet meer, ideale oplossing :)

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:19

Ik gebruik Seneo 5! Echt idiaal! je spuit het officieel 1x per 5 dagen op, vaak werkt het bij mij 3 dagen. je ruikt helemaal niks meer :) dat is echt heel fijn <3

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:05

Ik heb ook last van zweetprobleem bij fietsen. Bij mij blijft t helaas niet beperkt tot de oksels.

Ik weet t niet hoe erg je zweet, maar je hebt speciale deo die je om 3-5 dagen erop kan smeren. Tussendoor kun je altijd normale deo gebruiken.

Met fietsen kun je beter aparte shirt dragen en bij aankomst omkleden op toilet. Een washand is geen overbodig luxe. Dan kun je snel even opfrissen met jouw oksels en eventueel jouw borst, buik en rug. Een flesje parfum is ook handig na n snelle opfrisbeurt. Dan kun je jouw zweetgeur wat maskeren en voel je wat zekerder over zweetgeur.

LisanneFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:10

Ik zweette ook heel erg.. Rexona maximum protection is echt een uitkomst voor mij! Al heb ik t nog zo warm, geen zweetplekken meer voor mij, succes!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:12

Die odorex extra dry in een glazen potje helpt goed!
Alleen niet doen na het scheren, dat doet best zeer :=.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:18

Ik zweet ook erg snel, als ik sochtends 1,5 tot 2 km loop (naar de trein) heb ik al het gevoel dat ik drijfnat ben. Wat ik doe is voor het vertrekken de haren opsteken, een flink stuk te koud aankleden en wat deo op.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:44

Ess_Ramona schreef:
Die odorex extra dry in een glazen potje helpt goed!
Alleen niet doen na het scheren, dat doet best zeer :=.

Het staat volgens mij ook op het flesje dat je dat niet moet doen. :P Ook moet je opletten met kleding aantrekken als je het net hebt opgedaan, het kan lelijke vlekken geven.

Ik heb die ook tijden gebruikt, hielp bij mij ook goed. :j Heb er nu gelukkig niet zoveel last meer van.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:47

Herkenbaar probleem :P Na probeersels met deo, okselpads etc etc, neem ik nu gewoon een verse t-shirt mee, lekker zweten onderweg ( :') ) en bij aankomst wisselen van t-shirt. Ik moest ook telkens 15 km op en 15 km terug.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:51

zorgen dat je het niet heel warm hebt.
dus sneller zonder jas gaan, dan heb je het in het begin wel een beetje fris. Je zweet er veel minder door.

Wat ik ook doe is zorgen dat ik het eerste stuk een wat sneller tempo fiets, en dan net 1,5 km voor ik bij de bus ben mijn tempo wat rustiger houden. want meestal begint het ergste zweten als ik van mijn fiets afstap.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:51

Zweet is wel iets wat eruit moet. Probeer je het tegen te houden bij je oksels dan zweet je op andere plekken weer erger. handig om daar op te letten bij het uitzoeken naar een middel.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:00

Ik heb er geen ervaring mee maar ik zou schone kleding meenemen iedere dag. Op mijn oude stageadres waren douches (gewoon in kantoor), waar veel mensen die op de fiets kwamen even onder doken.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:56

Je niet te dik kleden. Ik neem mijn trui/vest altijd in mijn tas mee als ik naar mijn werk fiets. In het begin heb ik het dan koud maar ik fiets mezelf snel warm. Zo zweet ik niet en kom ik fris aan op mijn werk. Nu zweet ik ook nooit erg, dat scheelt weer.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:05

Let op je kleding. Je hebt nl. ook synthestische kleding waarin je gewoon sneller zweet omdat het afsluit. Fiets ook niet in een te hoog tempo, want ook dan ga je snel zweten. :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:09

Een kennis kan lekker douchen op het. Werk dat is ideaal.

Ik nam extra kleding mee en deed geen jas aan... en alleen katoene kleding.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:36

Douchen op het werk? :oo

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:43

Ik hoor de laatste tijd erg goede dingen over de Lady Speed Stick, schijnt in Amerika razend populair te zijn.
Je kan ze tegenwoordig ook in Nederland bestellen op http://www.speedstick.nl/. Kost ongeveer 5 euro en schijnt lang mee te gaan.
Heb 'm nu zelf besteld, dus ik kan je binnenkort mijn eigen ervaring vertellen!

Bandaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:32

ajspruit schreef:
Ik hoor de laatste tijd erg goede dingen over de Lady Speed Stick, schijnt in Amerika razend populair te zijn.
Je kan ze tegenwoordig ook in Nederland bestellen op http://www.speedstick.nl/. Kost ongeveer 5 euro en schijnt lang mee te gaan.
Heb 'm nu zelf besteld, dus ik kan je binnenkort mijn eigen ervaring vertellen!

Die heb ik ook besteld een tijdje terug, werkt erg goed voor mij. De secret invisible (ook daar te koop) schijnt nog wat beter te zijn, die wil ik ook nog testen. Die deo's zijn duurder dan normale spuitdeo bij de drogist, maar gaan bij mij een stuk langer mee. Verder lijkt mij de tip van vest/trui in je tas doen ipv aan ook een goede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:34

Wij hebben ook douches op kantoor, daar gaan inderdaad de mensen die bijvoorbeeld op de wielrenfiets komen ook eerst heen en zich dan omkleden :)

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:37

Odorex deo is ook heel erg fijn als je die even 's ochtends na het douchen op doet en het even goed op laat drogen, dan pas je shirt aan. Werkt super +:)+

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:40

Is het niet verplicht voor een bedrijf om een douche te hebben in het gebouw? Dacht van wel :)