[ENQ] Enquête interesse online educatie katten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lieniminnie

[ENQ] Enquête interesse online educatie katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 12:02

Hoi Allemaal!

Ik doe een oproep aan alle katteneigenaren van bokt. Ik volg de studie Diermanagement aan de CAH in Dronten en ben op het moment bezig met mijn afstudeerscriptie in opdracht van het Kattengedragsadviesbureau.

Voor het Kattengedragsadviesbureau onderzoek ik de interesse in online educatie over katten.

Zou jij mijn enquête willen invullen? Het zijn 10 tot 13 korte vragen en alles wordt anoniem verwerkt!

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=190406

Alvast bedankt!

Goof

Re: [ENQ] Enquête interesse online educatie katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:06

Ik krijg hem niet verstuurd, want hij blijft zeggen dat ik een antwoord moet invullen bij vraag 8 terwijl dat er al staat.

Daarbij geef ik bij vraag 8 als antwoord 'nee' aan en krijg ik alsnog de vraag in hoeveel uur ik dan de cursus zou willen volgen. Beetje onduidelijk opgezet zo.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:09

Heb hem voor je ingevuld, maar het riep wel vragen bij mij op. Zijn er zoveel mensen die niks weten over katten en dan toch katten houden? Ik vind het vanzelfsprekend dat je je inleest over je dier, maar ben niet van mening dat je hiervoor een cursus moet volgen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:11

Goof schreef:
Ik krijg hem niet verstuurd, want hij blijft zeggen dat ik een antwoord moet invullen bij vraag 8 terwijl dat er al staat.

Daarbij geef ik bij vraag 8 als antwoord 'nee' aan en krijg ik alsnog de vraag in hoeveel uur ik dan de cursus zou willen volgen. Beetje onduidelijk opgezet zo.

Bij vraag 8 had ik ook nee en toen sprong hij bij mij door naar geslacht. Bij mij deed hij het dus wel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:36

LynnDenise schreef:
Heb hem voor je ingevuld, maar het riep wel vragen bij mij op. Zijn er zoveel mensen die niks weten over katten en dan toch katten houden? Ik vind het vanzelfsprekend dat je je inleest over je dier, maar ben niet van mening dat je hiervoor een cursus moet volgen.

Ik heb me nooit ingelezen over katten, heb ze wel al vanaf dat ik geboren werd en dat is inmiddels 34 jaar ;)
Ik heb ook overal ingevuld dat ik geen interesse zou hebben in zo'n cursus.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:38

Goof schreef:
LynnDenise schreef:

Ik heb me nooit ingelezen over katten, heb ze wel al vanaf dat ik geboren werd en dat is inmiddels 34 jaar ;)
Ik heb ook overal ingevuld dat ik geen interesse zou hebben in zo'n cursus.

Ermee opgroeien is inderdaad ook een enorm leermoment. Ik heb altijd honden gehad en geen katten, dus ik heb me wel ingelezen.
Ik heb aangegeven dat ik alleen de cursus zou willen doorkijken als hij gratis zou zijn :j

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 13:08

Ik ga even kijken of ik de fout kan oplossen! gelukkig deed hij het wel LynnDenise wel.

Helaas hebben heel veel mensen in Nederland geen verstand van katten en houden zij toch katten. Dat is denk ik een reden dat marktplaats vol staat met kittens van 6 weken oud, katten die een nieuw huis zoeken omdat het niet 'klikt' met de andere kat of dat zo veel katten in asiels zitten en te dik zijn.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:12

Je enquete doet het niet meer. Ook niet als ik deze kopieer naar de URL balk

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 13:13

Was net even aan het bewerken denk ik. Hij moet het nu doen! :) En hopelijk is dan ook de fout eruit!

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:20

Ik heb hem ingevuld voor je, maar het is makkelijker als je de link aanklikbaar maakt...

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:55

Ik heb hem ook ingevuld maar vind het echt grote onzin.
Mensen die vaak van die jonge kittens op mp aanbieden gaan echt geen geld betalen voor een katten cursus.
Bovendien is op internet ook zoveel te vinden.

Ik denk dat je beter kan kijken naar een Informatie brief bij de koopovereenkomst oid

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 12:02

Oke, bedankt voor jouw input. Misschien dat die mensen het inderdaad niet doen, maar mensen die de kittens willen kopen wel.

mag ik vragen waarom je het precies onzin vind? Omdat er al zo veel op internet staat? Of omdat je niet wil /denkt dat mensen niet willen betalen voor kennis over katten?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:04

Misschien moet je je doelgroep aanpassen en niet op bokt vragen naar mensen die de lijst willen invullen, maar op een kattenrassenforum ofzo. Die mensen hebben meer over voor een kat, dus misschien ook wel voor een cursus?

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 19:00

Daar is hij ook verspreid, onder andere. Juist om de mening van veel verschillende katten eigenaren mee te nemen.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 11:27

Even omhoog schoppen :)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:31

Ik heb hem ingevuld! Veel succes ermee :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:36

Ingevuld.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 12:43

Dankjewel! :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:51

Ingevuld, maar ik zou hier nooit geen geld aan uitgeven en ik heb er al helemaal geen interesse in.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:56

Ik heb hem ook ingevuld, ik vind het zelf ook nogal overbodig daar er al veel heel informatie op internet
te vinden is en heel veel mensen tegenwoordig een kat hebben. Er zijn dus een heleboel mensen om
informatie aan te vragen. Bovendien is het houden van een kat niet zo lastig en denk ik dat maar weinig
mensen zin hebben om zich er echt in te verdiepen middels een cursus.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 12:12

Bedankt voor jullie meningen :)

Het gaat niet alleen om mensen die niks weten van katten, maar ook voor mensen die wel al wat weten en misschien meer willen weten of de informatie op internet niet betrouwbaar vinden. Mensen met honden investeren regelmatig in boeken of opvoeding en trainen met hun hond.

Daarnaast bestaat er veel probleemgedrag in Nederland onder de katten (krabben aan meubels, plassen in huis e.d.). Een cursus over gedrag zou kunnen helpen bij het oplossen of voorkomen van dit gedrag.

Mag ik vragen waarom je vind dat een kat niet zo moeilijk te houden is?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:18

lieniminnie schreef:
Mag ik vragen waarom je vind dat een kat niet zo moeilijk te houden is?

Omdat je heel kort kunt stellen dat als een kat eten, water en een kattenbak heeft staan, je klaar bent.

Ik heb bijvoorbeeld hele makkelijke katten; slopen niets, zeuren niet tot nauwelijks, vermaken zichzelf prima en komen vaak even een aai halen.
Voor mij geldt bovenstaande dus. En dus kan ik zeggen dat ik katten hele makkelijk te houden dieren vind.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 14:08

Oke, heb jij een tuin? of een groot huis?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:10

Ja, een tuin. Katten kunnen in en uit lopen wanneer ze willen. De ene ligt de hele dag te tukken op de bank, de andere is in dit seizoen hele dagen de hort op. Die komt soms thuis voor een tukkie zeg maar :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:18

Wij hadden een kat en veel meer dan eten en drinken geven en de deur opendoen zodat ze naar buiten kon hoefde we niet te doen. Behalve naar de dierenarts als ze ziek was (maar dat gebeurde zelden).