welke auto ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anne7

welke auto ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 11:44

aangezien ik heb gemerkt dat er nog al veel mensen ook wat van auto's afweten, probeer ik het hier maar. :D

wij zijn op zoek naar een " nieuwe" (2de hands) auto.
ik geef eerlijk toe, dit is niet mijn hobby en ik heb niet heel veel zin om dagen te zoeken naar welk type auto ik zou willen rijden. Wellicht kunnen jullie me op weg helpen met een merk/type.

mijn wensen:
- MPV oid, ik heb drie kinderen welke achterin moeten passen in stoeltjes
- voldoende kofferbakruimte (er moet ook een rolstoel mee)
- sporadisch hang ik er een trailer achter (trekvermogen minimaal 1300 kg)
- niet te duur :D (max E 7.000)

momenteel heb ik een VW golf station. Voldoende kofferbakruimte, maar geen plaats voor drie kinderstoelen. daarbij vind ik een hogere auto ook wel erg prettig.
Ik heb zitten kijken naar de Citroen Picasso C4, renault grand scenic, opel zafira

Wie helpt me op weg met nog een aantal merken/modellen?

Sjira

Re: welke auto ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:46

Volvo V70 :) heb ik nu bijna een jaar en wil niet meer anders...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:46

Mijn ouders hadden toendertijd dezelfde eisen en hebben inderdaad en Renault Grand Senic en een Opel Safira gehad. Van te voren hadden we geloof ik een Renault Kangoo. Nu hebben ze net een nieuwe auto gekocht, een opel meriva.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:47

Volkswagen Touran?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:50

Heb je BE-rijbewijs? Met alleen het B-rijbewijs moet de auto namelijk zwaarder zijn dan de volgeladen trailer, dus dan zullen een aantal auto's al afvallen.
Ik ben zelf helemaal weg van mijn Daihatsu Terios (helaas te koop, zie onderschrift), lekker hoog, veel ruimte, en die trekt met gemak een trailer, maar je hebt er wel BE voor nodig en die zal net wat te krap zijn om drie stoeltjes op de achterbank kwijt te kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:52

Sjira schreef:
Volvo V70 :) heb ik nu bijna een jaar en wil niet meer anders...

Yep! Hier ook. Al jaren Volvo rijder. Sinds een jaar of 4 een V70 inderdaad. Een heerlijke auto.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:52

8nnemiek schreef:
Heb je BE-rijbewijs? Met alleen het B-rijbewijs moet de auto namelijk zwaarder zijn dan de volgeladen trailer, dus dan zullen een aantal auto's al afvallen.
Ik ben zelf helemaal weg van mijn Daihatsu Terios (helaas te koop, zie onderschrift), lekker hoog, veel ruimte, en die trekt met gemak een trailer, maar je hebt er wel BE voor nodig en die zal net wat te krap zijn om drie stoeltjes op de achterbank kwijt te kunnen.

Tof karretje! Heb er helaas ''niets'' aan. Geen paard geen trailer, dus voor mij te duur :D

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:57

8nnemiek schreef:

Die regel is inmiddels allang achterhaald. De enige regel die nu nog geldt is dat de combinatie niet zwaarder mag zijn dan 3500 kg. Of de trailer of de auto zwaarder is maakt niet meer uit.

http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/M ... ekken.aspx

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:05

Suzuki grand vitara xl-7. Is een auto met plek voor 7 personen. Dus vriendje, opa,oma name it kan ook nog mee voldoende ruimte. En perfecte trailer auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:12

Opel zafira of Seat Altea?

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 12:16

bedankt voor de snelle reacties!.
een trailer auto hoeft het niet echt te zijn. het is sporadisch dat ik er een trailer achterhang, belangrijker is het dagelijkse gebruik met de drie kinderen. (Ik heb trouwens BE, over gewichten hoef ik me dus niet heel druk te maken)

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:05

LZP --> HTT :)

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:12

marjan19 schreef:
8nnemiek schreef:

Die regel is inmiddels allang achterhaald. De enige regel die nu nog geldt is dat de combinatie niet zwaarder mag zijn dan 3500 kg. Of de trailer of de auto zwaarder is maakt niet meer uit.

en dat de trailer niet zwaarder is dan het trekkende vermogen van de auto :Y)

Wonto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:18

Ford c-Max, erg fijne en veilige auto. We rijden nu onze 2e en afkloppen hoor maar nog nooit iets mee gehad aan extra kosten.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:19

Ik zeg ook volvo, hebben hier zowel de V70 als de XC70 gehad, die laatste was beter in de trailer uit drassig terrein trekken maar verder zijn het allebei fijne auto's. Genoeg kofferbakruimte en beide trekken ze goed. De XC70 hebben we met name gebruikt voor de trailer, de V70 hebben we jarenlang de caravan mee getrokken.

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:35

Tinkels schreef:
marjan19 schreef:

en dat de trailer niet zwaarder is dan het trekkende vermogen van de auto :Y)

Sorry, dat spreekt bij mij voor zich :+

koene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:17

opel zafira, zat te vinden onder de 5000 euro :)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 08:53

Wij hebben nu een volkswagen passat station, moet zeggen dat hij erg ruim is. Durf niet te zeggen of er 3 kinderstoelen in passen, die fase zit ik gelukkig nog niet in. :')

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:43

koene schreef:
opel zafira, zat te vinden onder de 5000 euro :)

Jep! Mijn ouders hebben hun 100% in orde, dealer onderhouden met jaarlijks een grote beurt, opel Zafira voor 3500 verkocht. Heeft voor 90% op de snelweg gereden, was 5 jaar oud. Voor iets meer kan je eentje vinden die wat minder op de klok had ;) Die van hun had namelijk 150.000.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:04

Ik ben erg blij met mijn hyundai santa fe. Veel ruimte. Lekker hoog. Veel laadruimte. Trekt makkelijk een trailer zonder veel meer te verbruiken

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:09

anne7 schreef:
mijn wensen:
- MPV oid, ik heb drie kinderen welke achterin moeten passen in stoeltjes
- voldoende kofferbakruimte (er moet ook een rolstoel mee)
- sporadisch hang ik er een trailer achter (trekvermogen minimaal 1300 kg)
- niet te duur :D (max E 7.000)

Wie helpt me op weg met nog een aantal merken/modellen?

Ik zou zo zelfde auto nemen als ik :) Renault Kangoo Gezins model
nummer 1: Check ruime achterbank en kunnen 3 stoeltjes naast elkaar
nummer 2: Check je kan er zelfs 2 in kwijt of 1 rolstoel 1 kinderwagen etc
nummer 3: Kan best wat trekken
nummer 4: Ik kocht de mijne uit 2003 voor circa 5000 gemiddeld liggen ze op deze prijs, je hebt ze ook iets duurder met meer mogelijkheden. Mijne heeft centrale deur vergrendeling,electrische ramen en spiegels, verwarmde spiegels, airbag voor beide kanten etc etc Nog een groot voordeel vind ik met kinderen en deze auto: Schuifdeuren met kinderslot. (handig bij winkels etc parkeren kunnen de deuren niet tegen een andere auto zo openklappen) En nog een voordeel,aan de binnekant bovenin heb je enorm veel bakjes waar je wat ik kan opbergen. En je kan overigens de rolstoel er zo inzetten zonder in te klappen zo ook je kinderwagen :)

Ik zou dus zeggen probeer het eens te zoeken en te kijken of het wat voor je is ?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 21:26

bedankt voor de suggesties.
wat momenteel op mijn lijstje staat zijn:
- Picasso C4
- renault scenic
- renault kangoo (maar ik moet eerlijk zeggen dat ik deze niet mooi vind)
mijn voorkeur gaat toch wel heel sterk uit naar een MPV 7 zitter.
We zoeken nog even verder. Mocht iemand nog een idee hebben, dan hoor ik het nog steeds graag.
(ik moet eerlijk dat ik voornamelijk europees kijk omdat dit voor mij bekend is. Japanse autos zeggen me niets, maar wellicht zit hier ook nog wel wat tussen)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:31

@anne7 kwa mooi heb ik hem ook niet gekocht :) Puur op functioneel zolang ik de kleine heb in de kinderwagenleeftijd, volgend jaar ga ik ook voor een ander, omdat hij dan te groot is voor ons