Sinds een langere tijd werk ik bij een tuincentrum en ik word doodmoe van de omstandigheden waarin wij moeten werken.
Een normale werkdag gaat van 9.30-18.30.
Ten eerste is het slecht geregeld met pauzes, als het erg druk is dan krijg je of helemaal geen pauze of er is alleen een kwartiertje lunchpauze over 9 uren werken.
Daarnaast is het erg warm altijd in de zomer en dat is natuurlijk begrijpelijk maar wat ik dan weer niet begrijp is dat wij niet even een flesje water bij ons mogen hebben. Helemaal met bijna geen pauze krijg je soms best wel heel erg dorst

Ook krijgen we de roosters erg laat, 1 dag voor de week begint en dan sta je wel heel erg veel ingeroosterd. Volgens de tuinbouw cao mag je maximaal 45 uur gemiddeld werken en moet je 2 vrije dagen hebben. Ik werk vaak 50 uur en 6 dagen in de week.
Tot slot draaien we vaak overuren die niet betaald worden en wordt het salaris niet uitbetaald op de afgesproken datum die ook in het contract staat. Soms 1-2 weken later zelfs.
Natuurlijk kan ik het beste ontslag nemen maar dan heb ik helemaal geen werk meer. Met 19 jaar is het soms best lastig om een job voor een aantal maanden te vinden.
Gesprekken met collega's, leidinggevenden en baas levert niks op, wat kan ik doen?

Ik ben blij dat ik toen weg ben gegaan, wat een stress kan dat opleveren zeg!