Op naar een fitness apparaat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Op naar een fitness apparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:59

Hallo,

Ik ben opzoek naar een fitness apparaat.
Maar wat is nu een goed apparaat? Relatief goedkoop, hoeft geen apparaat met overbodige luxe te zijn.
Hij moet ook niet super groot zijn, maar wel bruikbaar.
Een crostrainer? Een fiets, of een loopband?
Het gaat er om dat ik wat meer wil bewegen, wat strakker wil worden en een klein beetje af wil vallen. En het lijkt me erg leuk! :j
Ik heb altijd 4 a 5 keer in de week gesport in de sportschool, in de buiten lucht.
Nu ik een paard heb, 3 a 4 keer in de week rijd, een studie heb en er nog eens bij werk heb ik geen energie om ook nog eens naar de sportschool te gaan, en omdat ik geen geld meer wil besteden aan een abonnement.
Wie heeft tips?
Budget is ongeveer tot 350 - 400 euro.

Groetjes.

Kiwipitje

Re: Op naar een fitness apparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:00

Dan zou ik voor een roeiapparaat gaan :j Deze zijn ook niet zo duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:01

Kiwipitje schreef:

Kun je daar wat buikvet bij weg trainen en gewoon algeheel wat strakker worden?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:03

Ik zou kiezen voor een crosstrainer. Goed voor de conditie/ afvallen en niet zo belastend voor je gewrichten als een loopband.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:03

Ik ben ruim honderd kilo kwijt geraakt door het gebruik van eerst een hometrainer en later een crosstrainer. Allebei tweedehands aangeschaft. De hometrainer voor 100 euro en de crosstrainer voor 150 euro.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:05

AmoorM schreef:
Kiwipitje schreef:

Kun je daar wat buikvet bij weg trainen en gewoon algeheel wat strakker worden?
Buikvet wegtrainen bestaat niet. Als je buikvet wil verliezen zal je in het algemeen vet moeten verliezen :j

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:13

Welke apparaten vond je op de sportschool leuk?

De apparaten bij ons zijn 2 jaar geleden vervangen, daarvoor fietste ik vaak en ging ik vaak op de crosstrainer staan. Met de nieuwe apparaten moest ik heel erg wennen aan de nieuwe crosstrainers. De vorige waren veel fijner. En de nieuwe fietsen vind ik helemaal niets..
Zorg er dus voor dat je het apparaat wat je wilt kopen, ook daadwerkelijk probeert :)
Roeien heb ik wel eens gedaan, maar daar vind ik niets aan. De loopband vind ik ook minder aangenaam dan buiten lopen. Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je een goede loopband hebt en iets hebt om naar te kijken, dat je het dan wél lang vol kunt houden op een loopband. Zeker als je er een hebt waarbij je ook afwisselende dingen kunt doen. (helling, tempo, etc.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:42

Ik zou ook kiezen voor een roeiapparaat. Deze is echt goed om vet te verbranden en tegelijk conditie kweken! :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:08

Een roei apparaat is niet geschikt voor lange sessies en dus zonde van je geld.

Investeer in een fijne yogamat, een kettlebell en verschillende gewichtjes. Dan zijn je mogelijkheden voor het volgen van sport videos via het internet eindeloos en ben je voor 40 a 50 euro klaar.

Daarnaast zou ik een fiets aanschaffen. Een loopband en crosstrainer is alleen fijn in gebruik en effectief als ze stabiel en groot genoeg zijn voor grote bewegingen. Dat heb je alleen bij de duurdere modellen. Terwijl een crossfiets van 150 euro heel stabiel is, beschikt over digitale fietsprogramma's, calorieen en km teller en heel stil is zodat je ook tv kunt kijken eventueel en niemand in huis je foets hoort rammelen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:11

Raponsje schreef:
Maar ze wil strakker worden dus dan moet je ook helemaal geen uren cardio willen doen..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:25

Raponsje schreef:
Een loopband en crosstrainer is alleen fijn in gebruik en effectief als ze stabiel en groot genoeg zijn voor grote bewegingen. Dat heb je alleen bij de duurdere modellen. Terwijl een crossfiets van 150 euro heel stabiel is, beschikt over digitale fietsprogramma's, calorieen en km teller en heel stil is zodat je ook tv kunt kijken eventueel en niemand in huis je foets hoort rammelen.

Hou daar inderdaad rekening mee :) Overigens is niet iedere fiets stabiel. Wij hebben een wat ouder model, maar zodra je wat harder gaat fietsen, gaat dat ding echt op en neer, alle kanten op. Mocht je kiezen voor een fiets, hou er dan ook rekening mee dat het zadel hoog genoeg kan. Ik ben zelf niet eens heel lang (nou ja, 1.80, er bestaan langere mensen lijkt me), maar voor mij kunnen zadel en stuur niet hoog genoeg. Maar dus niet iedere fiets is stabiel :)

Wij hebben ook een loopband, ik denk niet zo geschikt voor je doel, maar die maakt inderdaad heel erg veel herrie. Je hoort hem door het hele huis, terwijl wij echt niet zo'n klein huis hebben. En als je dan ook nog muziek op de achtergrond wil hebben, moet je het geluid aardig ver open draaien :)

Ik zou zelf voor een crosstrainer gaan. Al weet ik niet precies hoeveel herrie die maakt, maar ik heb altijd het gevoel dat dat wel mee valt. Ik vind een crosstrainer een fijn apparaat om lekker wat te bewegen. Ik denk dat extra bewegen, al dan niet in combinatie met wat gewichttraining zeker bij kan dragen aan je doel :) Persoonlijk ben ik geen fan van een roeiapparaat, maar dat zul je zelf moeten proberen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:00

Mjetterd schreef:
Ik zou kiezen voor een crosstrainer. Goed voor de conditie/ afvallen en niet zo belastend voor je gewrichten als een loopband.

Inderdaad. Wij hebben thuis een aantal apparaten en de crosstrainer vind ik het fijnst. De loopband doet snel pijn, de crosstrainer niet.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:52

Kiwipitje schreef:
Raponsje schreef:
Maar ze wil strakker worden dus dan moet je ook helemaal geen uren cardio willen doen..

Een roei apparaat is niet gemaakt om dagelijks en lang op te trainen en hoewel het je zal helpen af te slanken is het geen apparaat om te gebruiken om overal strakker te worden.

Daarom raad ik TS aan om een yogamat, kettlebell en gewichten te kopen en zo gratis online kracht training video's te volgen. Kun je ook nog eens een keer yoga doen, pilates, zumba etc. Genoeg afwisseling om je doel te bereiken. Alle spullen kosten maar een paar tientjes en je kunt jaren lang afwisselend trainen met die spullen.

Voor de aanvullende kracht training in dat budget is een crossfiets de beste oplossing.
Kettler heeft hele goede fietsen voor ongeveer 150 - 200 euro.
Allemaal super stabiel, super stil en met minimaal 15 trainings programma's, hartslag meter, km teller etc.
Kun je ook goed bij houden hoe ver / snel je fietst etc.

In mijn sportschool heb ik alleen de hele dure apparaten staan, maar na een fitness beurs heb ik een paar extra Kettler fietsen aangeschaft voor de sportschool.
Super kwaliteit, het enige verschil tussen de Kettler fietsen en de pro fietsen van £800 is de variatie in trainingsprogramma's.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:56

Wij hebben thuis een loopband en een aantal van mijn collega's hebben een crosstrainer.
Doen allemaal ook prima dienst als wasrek! :D

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:56

Ik ga mee in wat Raponsje zegt. Kortgeleden heb ik Blogilates op Youtube ontdekt en WHOA wat ga je daar van zweten zeg! Ze geeft tutorials en complete workouts in haar videos die je gewoon met je matje voor de computer kunt doen, met of zonder hulpmiddelen.
Zo heb je nog veel meer van zulke accounts op Youtube dus kun je lekker gratis en thuis trainen! :)
https://www.youtube.com/user/blogilates

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:57

Ik zeg toch ook niet dat ze er lang op moet trainen := juist niet!

Overigens vind ik zelf thuis op een matje trainen en een filmpje nadoen meer dan verschrikkelijk. Maar goed wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet en andersom.
Laatst bijgewerkt door Kiwipitje op 03-06-14 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:57

lopen en fietsen kun je buiten ook, dus ik zou ook gaan voor een cross-trainer, moet voor die prijs wel te vinden zijn

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:00

topsylover schreef:
Ik ga mee in wat Raponsje zegt. Kortgeleden heb ik Blogilates op Youtube ontdekt en WHOA wat ga je daar van zweten zeg! Ze geeft tutorials en complete workouts in haar videos die je gewoon met je matje voor de computer kunt doen, met of zonder hulpmiddelen.
Zo heb je nog veel meer van zulke accounts op Youtube dus kun je lekker gratis en thuis trainen! :)
https://www.youtube.com/user/blogilates

Het leukste is dat je van alles kunt doen.
Van kracht training lessen tot pilates, yoga, conditie training etc.

Kiwipitje: Het hele doel van het apparaat gaat verloren als je het thuis hebt staan met een roeiapparaat.
Je lichaam raakt er aan gewend en het doet helemaal niks meer voor je lichaam. Leuk wasrek wordt het dan.

Daarom kun je beter met video's kracht training doen en een cardio apparaat aanschaffen.

Een crosstrainer in die prijsklasse zou ik juist niet aanschaffen. De bewegingen zijn dan erg klein of je krijgt een heel gammel apparaat.

Reebok heeft trouwens ook goede crossfietsen rond de 150 euro.
Laatst bijgewerkt door Raponsje op 03-06-14 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:00

Ik heb thuis een spinningbike staan en wat werkt dat ding verslavend ;-). Geen stopcontact nodig en gewoon heel simpel en stabiel. Hij heeft me 259 euro gekost nieuw (incl levering).

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:05

Een roei apparaat ís mede een cardio apparaat :=
Maar goed TS vraagt hier volgens mij om welk apparaat ze het beste kan kiezen voor thuis.. niet welke sporten / andere dingen ze allemaal kan doen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:14

Als je strakker wil worden, moet je voor krachttraining gaan. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:28

Nina_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:43

Ik heb zelf idd ook een crosstrainer! Normaal ga ik liever buiten fietsen, maar als het slecht weer is dan is dat ding echt ideaal!
Mijne is van het merk dunlop, geluidloos is hij niet, maar stabiel wel!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:30

Kiwipitje schreef:
Een roei apparaat ís mede een cardio apparaat :=
Maar goed TS vraagt hier volgens mij om welk apparaat ze het beste kan kiezen voor thuis.. niet welke sporten / andere dingen ze allemaal kan doen.

Eh nee hoor. Roeimachines zijn voor krachtsporters en dus waardeloos om alleen in dat apparaat te investeren als je een thuis apparaat wilt.

TS vraagt inderdaad welk apparaat ze het beste kan kiezen, ik neem aan dat ze een apparaat wil waar ze ook aan heeft voor haar doel. Anders kan ze net zo goed een broodrooster aanschaffen en daarmee gaan gewicht heffen.

Het is dus wel degelijk belangrijk om te kiezen voor een goede sport en daarna een apparaat of spullen te kiezen die daarbij passen.

Ik heb ruim 150 apparaten op mijn sportschool staan en werk als PT, ik wil TS alleen maar vertellen waar ze op moet letten en wat andere en wellicht betere alternatieven zijn.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:32

TS: de tweede link ziet er redelijk uit. :j

Ik zou eens een kijkje nemen op de Duitse Amazon, daar zijn ze wat goedkoper en heb je wellicht ook meer keuze in betere merken.

Als je bij Amazon zelf besteld en dus niet bij een individuele verkoper bezorgen ze hem ook nog gratis thuis.