Ik zit in 3 havo. Dit jaar kan je nog een vakkenpakket zonder wiskunde kiezen namelijk Cultuur en Maatschappij. (CM) Maar volgend jaar moet je ook in dit vakkenpakket verplicht wiskunde kiezen, net als op het Vwo.
Ik zit nu met een probleem, ik heb dycalculie (dat is eigenlijk hetzelfde als dyslexie maar dan met rekenen/wiskunde) daardoor heb ik heel veel moeite met het vak wiskunde en was ik heel blij toen ik hoorde dat ik het dit jaar nog een vakkenpakket zonder kan kiezen. Alleen sta ik dit jaar een 4 op wiskunde. Omdat wiskunde 1 van de 3 hoofdvakken is (met Nederlands en Engels) ben ik nu -ook al is het mijn enige onvoldoende- een twijfelgeval (wat inhoudt dat ik alleen over kan gaan als leraren van alle vakken het daar mee eens zijn.) Ik heb wel de nodige compensatie punten ik sta namelijk 4 zevens op mijn rapport en voor de rest van de vakken allemaal zessen... Maar toch ben ik bang dat leraren me misschien toch geen goed advies geven omdat ik redelijk wat zessen sta. Ik hoop toch dat ze me willen laten overgaan omdat dit het laatste jaar is dat ik wiskunde zou kunnen laten vallen. Als ik blijf zitten kan dat gewoon niet meer.
Ik vroeg me af of er hier meer mensen op bokt zijn die hetzelfde probleem hebben als ik heb en wat zij er precies mee doen. Want als ik toch zou blijven zitten heb ik geen idee wat ik moet, want waarschijnlijk zal ik nooit kunnen slagen op wiskunde op havo niveau.
Alvast bedankt!
dat hielp wel wat bij mn zusje die heeft het ook.
)