Te snel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Te snel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 18:33

Hooi Bokkers,

Ik open dit topic omdat ik eigenlijk wel ergens heel erg mee zit.
Mijn huidige vriend en ik hebben besloten op vakantie te gaan naar Kreta voor 10 dagen.
Nu wil het feit dat we als we weggaan, 2 maand een relatie hebben.
Echter kennen we elkaar al wel bijna een jaar, omdat we eerst vrienden waren.

Ik vertel het mensen heel enthousiast, omdat ik er ontzettend veel zin in heb.
Alleen heel veel mensen vinden het heel erg snel, alleen mijn en zijn familie lijkt er achter te staan, anderen vinden het (veel) te snel.
Ik heb dus maar besloten het voor me te houden, want het is toch niet goed..
Begin nu zelfs te twijfelen of t wel een slim plan is..
Heb ik nou echt een roze bril op of is dit niet verstandig?
Ik klaag toch ook niet naar vriendinnen toe die elkaar een schooljaar kennen en op vakantie gaan, dat is in mijn ogen precies hetzelfde?

Ben ik nou echt zo blind of....?
Ik weet het even niet meer, ben gewoon benieuwd naar meningen..

Dankjewel alvast!

Selina

Re: Te snel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:35

Nee joh, niks van aantrekken!
Als het goed zit, gewoon gaan.

Goof

Het is maar een vakantie :+
Lekker doen dus!

rapunzelx

Als jullie je er goed bij voelen is het goed toch? Gewoon lekker gaan en lekker genieten! :j

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 18:37

Het zit zeker goed tussen ons. Ik ben 19 en mn vriend 23, dus het is niet een puberale bevlieging ofzo, van ''YOLO doen we gewoon eventjes, omdat het kan!'

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:37

Het is toch niet at je gaat samenwonen met hem, dus ik zou zeggen ga lekker op vakantie

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 18:38

Nee precies!

Ik vind het gewoon jammer, dat ze niet zeggen van: "Goh leuk voor je Sharon, geniet ervan!''

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:38

Je bent 19... Prima leeftijd om zelf te bepalen of je met iemand op vakantie gaat :)

Mandydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:39

Persoonlijk vind ik het niet snel te gaan hoor, je moet gewoon doen wat je zelf wilt. Niet je plezier laten bederven omdat andere mensen het te snel vinden gaan. Als jij je er goed bij voelt en je vriend ook zeg ik gewoon doen!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:40

Laat je niet gek maken ;) Helemaal prima dat andere mensen het anders zouden doen maar hé als jij je er goed bij voelt dan is het toch prima?

Ik woon vanaf dag 1 samen... Zouden ook heel veel mensen niet doen maar bijna 3 jaar later staat de trouwdatum gepland voor eind augustus en zijn we nog steeds very happy met elkaar :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:41

De beste test voor een relatie is juist een vakantie, en kijken of het nog steeds leuk is als je continu met elkaar optrekt.

Kans is wel groot dat je ruzie krijgt en daardoor je vakantie verknalt. Of dat je thuiskomt en de relatie over is.

Ik zou duidelijke afspraken maken: samen uit - samen thuis. En voor elkaar de vakantie zo fijn mogelijk maken.

Veel plezier en succes. Houden van is een werkwoord.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:41

Jullie gaan op vakantie, niet trouwen := Gewoon gaan :j

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:42

Het is maar een vakantie, wat kan er mis gaan? Je kan altijd nog naar huis mocht het niet gaan. En ach, leuk om te testen of jullie met zn tweetjes alleen elkaar kunnen vermaken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:43

Waarom zou je niet op vakantie kunnen gaan met hem? Ik vind het helemaal niet te snel. Is toch gewoon leuk om op vakantie te gaan, Niks van aantrekken hoor, gewoon leuke dingen doen samen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:46

Cassidy schreef:
Kans is wel groot dat je ruzie krijgt en daardoor je vakantie verknalt. Of dat je thuiskomt en de relatie over is.

Lekker positief :')

Vakantie is juist hartstikke goed voor je relatie, je hebt geen druk van werk, verantwoordelijkheden oid, dus je hoeft alleen maar te ontspannen en leuke dingen doen! Het is voor 10 dagen en je kent hem al langer, hartstikke leuk toch?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 18:47

Tja voor mijn gevoel zit alles ook gewoon goed, we denken over veel dingen hetzelfde en hebben het meeste gewoon al besproken.
Ik zie er eigenlijk geen kwaad in..
We zijn ook gewoon hele weekenden bij elkaar en dat levert ook geen problemen op.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:53

Laat je niet gek maken TS. Mijn vriend is afgelopen jaar zonder mij (met drie vrienden) op vakantie geweest en je wil niet weten wat voor commentaar ik dáár op gekregen!

Lekker gaan, je leert elkaar het beste kennen als je alleen op elkaar bent aangewezen!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:03

Heb je wel eens gevraagd wat nou precies het bezwaar is, want ik kan niks bedenken.
De eerste vakantie, of dat nu na 1 dag of 10 jaar is, is altijd wel een beetje spannend omdat je dan op elkaar bent aangewezen bent en je niet weg kan lopen voor een probleempje bv. Maar over het algemeen is dat juist goed.

Ontzettend jammer dat je niet eens gewoon lekker enthousiast over je plannen kunt praten zo.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 19:06

Precies, zelfs mn beste vriendin is erg negatief en dat doet me gewoon pijn.
Of dan gunnen mensen me het wel, maar moet er nog even bij gezegd worden dat het wel erg snel is -O- laat maar denk ik dan..

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:18

Moonlight17 schreef:
Het is toch niet at je gaat samenwonen met hem, dus ik zou zeggen ga lekker op vakantie

-O-

De dag dat ik mijn vriend in real life leerde kennen (kende hem 1 maand via internet, ik woonde in het buitenland), is de dag dat we ook zijn gaan samen wonen, haha.
Wij ging ook na nog geen twee maanden samen op vakantie (en een hele trip ook), dus ik zeg gewoon doen! Zo leer je elkaar veel beter kennen en ook merk je vrij snel of het gaat werken. :)

Het is maar een vakantie, geen levensbeslissende trip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:22

zolang je niet laveloos dronken wordt en in eerste en beste kerk gaat trouwen is er imo niks aan de hand :D :D

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:23

Nee joh, gewoon doen! Je kent elkaar sws al 1 jaar, dus dat scheelt :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:25

_sharonnn schreef:
Precies, zelfs mn beste vriendin is erg negatief en dat doet me gewoon pijn.
Of dan gunnen mensen me het wel, maar moet er nog even bij gezegd worden dat het wel erg snel is -O- laat maar denk ik dan..

Ach, weet je wat het is. Iedereen vindt overal wel iets van en meent zich met andermans leven te moeten bemoeien. Zolang het voor jou goed voelt en je het ziet zitten dan moet je lekker je ding doen hoor :j Je gaat idd niet trouwen en als je na die 10 dagen toch niet zo enthousiast bent dan is het jammer, maar dan ga je ook gewoon verder met je leven.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:27

Vakantie is de ultieme relatie test (jammer dat je niet gaat kamperen :') ), als het iet goed gaat kom je er tenminste optijd achter!

Ik zie het probleem niet, lekker genieten en je vriendinnen zijn wss gewoon jaloers!

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:50

Als die mensen niet beter weten, dat jullie pas 2 maanden wat hebben, kan ik mij daar best wat bij voorstellen. Niet iedereen weet dat jullie elkaar AL een jaar leuk vinden en vaak dingen samen doen ;)
Ik vind het niet slim om samen naar Kreta te gaan. Mocht het toch mislopen, dan moet je daar blijven totdat de vakantie om is. Je hebt weinig mogelijkheden om elkaar te ontlopen. Terwijl als je in NL of dichterbij blijft kan je makkelijker terug naar huis, mocht er ruzie komen.