Sims 3 op Windows XP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Sims 3 op Windows XP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 11:46

Hallo technische bokkers :D

Ik zat even met een brandende vraag.. Ik speel onwijs graag de Sims 3, maar mijn geliefde laptopje kan dat niet meer aan(ding is ook al bijna 4 jaar intensief iedere dag in gebruik). Nu heb ik boven nog een bijna ongebruikte computer staan, maar die heeft Windows XP.
Nu weet ik wel dat XP inmiddels 'onveilig' is, maar hoe onveilig is dat als ik alleen maar de sims erop zou spelen? Ik heb gewoon de legale(gekochte) versies op cd, en hoef niks te downloaden of geen internet te gebruiken oid. Zou dit dan kunnen?
En zo niet, wat voor gevolgen kan dit hebben? Ik kan in principe de internet kabel er heel makkelijk uit trekken, dus dan is er geen 'verleiding' meer.

Zou ik dit eventueel kunnen proberen? Want ik weet niet zeker op de computer het wel trekt(das nog maar de vraag natuurlijk), maar zou dit spel gewoon veilig gespeeld kunnen worden op een XP computer? Anders baal ik echt heel erg want ik heb voorlopig even geen geld voor een nieuwe laptop :')

Alvast bedankt!

Edit: Dit had ik al gevonden op google: http://www.graaf-x.nl/index.php/eindxp
Maar ook daar staat niet precies hoe en wat icm spellen etc..

Shadow0

Re: Sims 3 op Windows XP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 11:48

Als je geen verbinding maakt met het internet is er niks aan de hand :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 11:51

Dat is een hele geruststelling!
Dan ga ik zometeen maar eens mijn bureau uitgraven en eens kijken of ik hem aan de praat krijg :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 11:52

Windows XP is niets mis mee hoor.
Je kunt de Sims er prima op spelen. Zolang als je geen vreeme sites op gaat of rare dingen download maakt het niets uit.
XP is niet onveiliger als voorheen. Er komen alleen geen updates meer voor XP.
Voor je virus scanner en andere toepassingen komen er wel gewoon updates.

En zoals je zelf al zegt je hebt geen internet nodig voor het spelen van de sims. dus als je installatie is afgerond en de eventuele updates (van EA) zijn afgerond trek je gewoon de stekker er uit.

Op mijn werk gebruiken we ook gewoon nog XP en internet en thuis ook.
Sims doet het prima(soort van :D ) op mijn laptop.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 11:54

Gaat inderdaad prima lukken!

Maare, nog een paar maandjes en dan komt Sims 4 uit ;)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 11:58

Ah hartstikke fijn! En ik maar zeuren dat ik nooit meer de sims zou kunnen spelen :')
Ja Nessah, dat weet ik wel, maar dat kost ook weer centjes en ik was al genoeg kwijt om een klein deel van de Sims 3 collectie te kopen _O-
Steek ik die centjes liever in mijn paard of in een nieuwe laptop haha

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 12:23

jorika1986 schreef:
XP is niet onveiliger als voorheen. Er komen alleen geen updates meer voor XP.

XP is zeker wel onveiliger dan hiervoor, er zijn al enkele lekken die niet meer gefixt worden. En ook gewone sites kunnen onveilige dingen doorgeven (via avatars of ads). Thuis moet je met XP eigenlijk gewoon niet op internet gaan (want zelfs als je er zelf geen last van hebt, dan kunnen ze gebruikt worden door hackers om via jouw pc rotzooi uit te halen op andere plekken), op het werk ligt dat wat moeilijker - laten we dan maar hopen dat er in elk geval goede firewalls tussen het bedrijfsnetwerk en de buitenwereld zitten.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 13:26

Pff, mijn computer krijgt de installatie al niet eens geregeld _O-
Hij geeft bij diverse bestanden een foutmelding en als ik het opnieuw probeer blijft hij het houden.
Jammer maar helaas dus.
Misschien heb ik nog hoop voor de oude laptop van mijn moeder, daar draait Vista op maar heb geen idee of die het nog doet(moederbord was ooit kapot, is toen wel gerepareerd maar al lang niet meer gebruikt) en anders heb ik pech, dan geen sims meer voor mij :P