Combinatie recht/bestuurskunde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Steef

Combinatie recht/bestuurskunde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 10:59

Hallo allemaal!

Ik twijfel op het moment heel erg om de studie recht met bestuurskunde te gaan combineren.
Zijn er mensen die deze combinatie al eens hebben gedaan, is dit goed te doen en hoe is dit bevallen?

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft :)

Achterom

Re: Combinatie recht/bestuurskunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 11:22

Een oud studiegenoot is volgens mij in haar derde jaar van bestuurskunde begonnen met een studie rechten ernaast. Voor zover ik weet is het haar goed bevallen ja :j
Maar dat is al wel even geleden, en is afhankelijk van waar je bestuurskunde gaat studeren (de studies zijn echt heel verschillend in de diverse steden), maar ook of je voor WO of HBO gaat lijkt me.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 17:31

Ik ga het op WO niveau doen bij Erasmus. Doe nu al een jaar recht, dus ga dan recht in deeltijd doen in jaar 2 en bestuurskunde voltijd in jaar 1. Het schijnt inderdaad haalbaar te zijn, maar is toch wel fijn om ervaringen van mensen te horen :)

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:17

Ik ben ook van plan om het op deze manier te gaan doen uiteindelijk. Maar dan pas op het moment dat ik begin met mijn master. Ik wil dan een master voltijd doen en een master deeltijd. Schijnt heel erg goed te combineren zijn zeker op EUR. Deeltijd is daar voornamelijk in de avond en voltijd overdag.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 11:27

Ik heb me inmiddels ingeschreven voor de Engelse taaltoets (omdat ik van het hbo kom). Ik blijf wel beide in voltijd doen :j heb bij recht di, wo, vrij les en bij bestuurskunde ma, wo, do. Dus is goed te combineren. Helaas wel tentamens een dag na elkaar.. Verder hoop ik dat het goed te combineren is :+ Ben vooral bang dat ik recht ga verwaarlozen, en dat wil ik echt niet, omdat ik dat sowieso af wil maken. Ben heel benieuwd!

Deleted, jij wilt dus een master bestuurskunde en een andere master in recht doen tegelijkertijd?

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 11:29

Misschien moet je ook eens naar Nijmegen kijken, daar heb je een programma met recht en bedrijfskunde. Het totale programma duurt vijf jaar en dan heb je een master in beide richtingen. Het heet recht & management.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 11:31

Demo_love, ik wil bestuurskunde doen, geen bedrijfskunde :) Verder studeer ik al in Rotterdam, dus ik ben niet van plan om nog te switchen. In Leiden zijn ook erg veel leuke studies, maar ik ga echt niet in 2 verschillende steden studeren..