Ik zou graag een centje bij willen verdienen, en dus nu eigenlijk een beetje aan het bedenken wat ik kan/wil gaan doen en hoe ik dat ga bereiken. Het zou fijn zijn mocht ik wat hulp krijgen en ervaringen! Ik vind het lastig om te bedenken wat ik wil en wat mogelijk voor mij is, wat redelijk verdient etc.
Het liefste zou ik een vaste bijbaan hebben, maar ook wat extra vakantiewerk. Helaas ben ik pas 13 jaar, dus heel veel mogelijkheden heb ik niet.

Op dit moment heb ik twee oppasadressen, maar heel veel verdien ik er op dit moment niet mee omdat ze beiden niet veel oppas nodig hebben. Sommige periodes wel, deze periode niet. Het liefste wil ik nog wat regelmatiger geld binnenkrijgen, omdat ik ook echt flink wat uitgeef en toch wil sparen.

Wat ik nu doe is oppassen, binnenkort ga ik weer briefjes ophangen en hopen op extra adresjes waar ik kan oppassen.
Verder dacht ik aan een kranten/folderwijk. Maar heeft iemand hier ervaringen mee? Goed te combineren met school? Zijn er nog andere dingen die ik kan doen als 13 jarige? Hier in de buurt is wel een lidl en AH. c1000 ook wel maar wel een eind fietsen.
Ook ben ik van plan wat briefjes op te hangen in omliggende dorpen voor werk bij bijv. boeren of op stallen. Maar ik heb ook geen flauw idee hoe ik dat verder moet doen..
Brand los met je ideeen en ervaringen! Ik ga stoppen met meer vertellen, want anders wordt het een onoverzichtelijke warboel.
als je ook moet vouwen ben je dubbel zo lang bezig.
Maar wat doe je dan zoal in de HEMA?