Om een lang verhaal kort te maken: na heel wat gedoe van de hoofdzetel van Toyota en met hier en daar een afwezige werkman, heb ik maandag mijn auto opgehaald met een nieuwe motor (gelukkig alles onder garantie).
Maar...
Vrijdag voor ik hem ging halen, hebben ze me aan de telefoon gezegd dat de remschijven vervangen moesten worden. Ik vond dat vreemd, aangezien men mij hier niets van gezegd heeft toen ik mijn auto voor de eerste keer ging halen. Maar goed, doe maar.
Nu heeft mijn vriend even met de auto gereden en vertelde hij me dat mijn stuur scheef staat. Daarnet heb ik er zelf eens op gelet en ja hoor: als ik mijn stuur recht hou, rijd ik zo de middenberm in.
Mijn vraag is nu: hoe kan dat? De banden zijn er wel even afgeweest, maar uitlijnen moet toch alleen met nieuwe banden, toch? Ik ken niks van autotechniek, dus help me out here
Ik ga morgen gelijk de garage bellen, want het kan echt niet dat ik mijn auto pas na 2 maanden terug heb en dan met een scheef stuur zit... En ik weet zeker dat dit eerder niet zo was. Toen ik hem anderhalf jaar geleden kocht wel, maar toen zaten er nieuwe banden op en moesten die gewoon uitgelijnd worden en klaar. Ook nooit een ongeval gehad met deze auto...

Als er dingen aan de sporing veranderd zijn door de garage, of als je een stoep geraakt hebt, altijd even de uitlijning laten checken. Als de sporing niet goed staat slijten je banden 3x zo snel aan de binnen of buiten kant. Erg zonde want dat kost enorm veel geld.