Ik vind het zelf altijd erg vervelend als mensen onderling een taal gaan spreken die jij niet spreekt, ik heb dan altijd het gevoel dat het over iets gaat dat ik niet te weten mag komen. Dan heb ik het alleen nog over een vriend en een vriendin die samen in de pauze dan even in het Arabisch iets gaan bespreken..
Vind het op de werkvloer al helemaal niet netjes, zeker als het team niet bestaat uit enkel mensen die ook Arabisch spreken. Zoals hierboven al eens gezegd: Je kunt een taal niet leren als je het niet probeert te spreken. Ik vind als je woont en werkt in Nederland moet je zoveel mogelijk Nederlands proberen te spreken. Iedereen maakt fouten, ik als 100% Hollander spreek ook niet vlekkeloos Nederlands, maar mensen moeten het wel proberen.
Dat ze het onderling doen als er niemand bij is die die taal niet spreekt vind ik het geen probleem, dan kan er immers niet besproken worden wat een ander niet verstaat.
Bij ons op de pensionstal wordt ook een loods verhuurt aan een groep Marokkaanse mannen, zij spreken onderling Arabisch en dat vind ik geen probleem, maar als ik met hun zou werken zou ik het wel op prijs stellen dat ze gewoon Nederlands praten en anders hun gesprek maar afmaken als ik niet in de buurt ben.
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 30-05-14 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt