vergeten te genieten? : let's change!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

vergeten te genieten? : let's change!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 23:53

Ik heb vooral mentaal een best heftige tijd achter de rug. Een ziek paard, wisseling in baan, studie-stress en boy-issues. Daarbij overleed mijn Beppe, werd ik op een nare manier onderuit gehaald en ben ik weer terug bij af. Een moeilijke, maar vooral leerzame periode. Ik liet mij meeslepen door de mensen om mij heen, en vergat dat je ook zelf de touwtjes in handen kunt nemen. Ik heb op het punt gestaan om na te denken over een einde, maar wat heeft dat voor zin? Dan zou er nog meer verdriet zijn, en ik weet dat ik sterk genoeg ben om er weer bovenop te komen. Na een avondje appen met een collega, een aantal topics gelezen te hebben over social media, een gemis aan vrienden, etc èn een paard dat er spontaan hardstikke goed uit ziet heb ik weer hoop. Ik heb maar èèn kans, en die kans wil ik grijpen. Ik wil iedere dag beleven met geluk, de kleuren beleven en het beste in de personen om mij heen naar boven halen. Ik ga een bucketlist maken, ga stoppen met facebook en die onzin en ga me focussen op mijn leven en mijn doelen. Verander de wereld, begin bij jezelf.

een klein kijkje in mijn bucket-list, op willekeurige volgorde:

#1: intens genieten van mijn pony
#2: mijn penpal Matthew en mijn penpal-papa Allen ontmoeten
#3: Nieuwe vrienden maken
#4: Mensen helpen die het nodig hebben, op wat voor manier dan ook
#5: een opleiding starten en daar mijn carriere van maken
#6: Gezond leven en lekker actief doen
#7: Meer met mijn geloof doen en beter mijn best ervoor doen

Na aanleiding van dit filmpje: http://www.famme.nl/na-dit-sterke-filmp ... lefoon-weg heb ik besloten om facebook voor een deel te schrappen. Door mijn werk is verwijderen geen optie, maar niets meer posten en zo min mogelijk kijken lijkt mij een goed begin. Minder spelletjes spelen, meer naar de wereld kijken lijkt mij een sterk plan. Ik raad iedere bokker ook aan dit filmpje eens te zien!

Wie is er nog meer op een punt gekomen waar ik nu zit?
Wie is er zich nog meer bewust van wat keuzes kunnen doen met zoveel mensenlevens?

Ik ga het gewoon doen: positief in het leven staan! Wie volgt mij?

Afbeelding

Hhilde

Re: vergeten te genieten? : let's change!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 00:03

Je filmpje doet het niet! Verander /klik even in /url en dan moet hij het doen denk ik :)

En wat een goed initiatief! Heel erg veel succes, het gaat je vast lukken en je gaat je er vast heel fijn bij voelen :D Wel een kleine tip van mijn kant: vergeef jezelf ook als je een mindere dag hebt! Die horen bij het leven :j

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 00:03

Oh, je filmpje doet het al :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 00:06

jep, filmpje is gefikst! ^^ haha dankje! Is vast een opgave, maar ik heb er vertrouwen in! :D

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 09:40

Erg goed plan! Zelf positief worden, optimistisch, en vooral gaan genieten van je leven is inderdaad erg belangrijk en trekt ook weer het positieve aan! Dat is iets waar ik heel sterk in geloof nadat ik 1,5 jaar geleden op zo'n zelfde punt was als jij. En inderdaad, social media helpt nergens mee!
Heel veel succes met alles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 09:48

Hoe heb jij dat aangepakt? En ben je nog steeds positief?:)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 09:57

Iedere dag een beetje meer ;-)
Ik weet niet echt hoe ik het heb aangepakt, het is meer een kwestie van positieve dingen opzoeken, denk ik. Bewust kiezen voor het positieve en bewust zijn wanneer er negativiteit op je pad komt. Dan wordt je steeds positiever en komt er ook weer meer positiviteit. En idd, mindere dagen accepteren en de dag erna maar weer verder gaan.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 09:59

Wat goed van je zeg!

En waauw, dat filmpje is absoluut de waarheid!!

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 10:07

Ik heb in een burn-out gezeten... 1 van de oefeningen was om 50 (!) dingen op te schrijven waar je blij van wordt. IN het begin is het echt moeilijk, maar gaandeweg merk je dat je de hele kleine dingen bent vergeten te gaan waarderen en wordt het lijstje steeds langer.

Erken en waardeer de mensen om je heen, je krijgt het vanzelf terug.

Goed bezig zeg ik! Ik volg, ook met het minder op Facebook, internet an sich etc. (klapt meteen computer dicht)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 10:12

Wel een goeie van die 50 dingen... dat zijn er inderdaad een hele hoop!

Marijke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 10:14

Super dat je dit doet en ook opschrijft!

Een tijdje terug kreeg ik deze in mijn mailbox, ook inspirerend:

Live your live, and risk it all.
Take some chances, take the fall.
Take your time, no need to hurry.
Have some fun and never worry.

Live for the little things

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 16:17

Wauw, 50 lijkt zo veel. Maar inderdaad, het groene gras, een lieveheersbeestje, je komt zo een heel eind :)

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 16:27

Heel veel succes!! Vind dat er veel mensen zo moeten gaan denken. Wat zitten er veel verstopt achter alle technologie!
Ikzelf ben net geopereerd dus kan nog niet heel veel. Maar vandaag toch nog even bij mijn paardjes geweest, wat was dat fijn. Even genieten!
ik vind dat je een goed doel hebt! Denk dat ik er ook aan mee ga doen zo gauw ik weer meer. Gelukkig word het met de dag minder hihi
heeeel heeel succes!!!!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 16:34

Weet je wat ik moest doen? Aan het einde van de dag een top 3 van fijne dingen opschrijven van die dag. Maakt je heeeeeeeeeeeeel erg bewust van het feit dat er VEEL mooie dingen zijn...

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:57

pimaude schreef:
Wauw, 50 lijkt zo veel. Maar inderdaad, het groene gras, een lieveheersbeestje, je komt zo een heel eind :)

Even met de kat spelen
Een knuffel van m'n man
Een kopje thee
De zon die schijnt
Met een tijdschrift genieten in de zon
Rondje hardlopen
Zomaar eens een paar dingen van vandaag!

Je komt echt inderdaad ver als je de kleine dingen erbij neemt. En je mag ook opschrijven dat de kat aaien losstaat van met de kat spelen bijvoorbeeld. Zijn 2 dingen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:04

Wat ik gedaan heb, gewoon omdat het me leuk leek: iedere dag een positief punt opschrijven. En dat 1000 dagen lang (toen was ik er klaar mee en ben ik gestopt :') )

Positieve punten hoeven niet superbijzondergroot en leuk te zijn, maar net wat jij post: there is something good in every day. Al is het maar dat je heel veel geleerd hebt hoe het niet moet ;)
Ik heb die 1000 dagen in een excelbestandje bijgehouden, 1 zinnetje per dag. Helpt niet alleen om de dag in een positief licht te zien, maar mocht je dan eens niet zo vrolijk zijn, lees je lijst eens door. Gegarandeerd dat je dan weer een glimlach hebt door alle leuke dingen die je hebt meegemaakt. Ik kan het echt iedereen aanraden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 01:12

Wat leuk dat er zoveel enthousiast zijn ! Ik heb onwijs genoten hoe vrolijk mijn paard was op haar nieuwe stal, en daar heb ik de hele avond tijdens het werk op kunnen teren!:) ik ga ook maar een klein boekje aanschaffen en er elke dag iets inzetten can die dag !

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 01:19

Hier wordt ik blij van laat op de avond! *\o/*

(Al was ik dat al, lekker voor mijn paardje gezorgd, vriendinnen gezien, gesport, naar de kapper geweest en wat leuke dingetjes voor mezelf gekocht, allemaal dingen waardoor ik me dagelijks lekker voel, im worth it :)) )

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 01:31

Ik heb ook dat filmpje gekeken, ik ga nog lekker naar buiten met de paardjes aan de gang, wandelen longeren rijden lekker uitgebreid poetsen. nu heb ik 1 stiefdochter van 15 die niks anders doet als de laptop aan als ze uit bed komt en hem weer afsluit als ze naar bed moet.. ik vind dat echt niet normaal
ze heeft ook maar 1 vriendin en die spreekt ze dan via facebook. diep triest als je het mij vraagt.

Maar goed ts je bent super goed bezig, en ik ga zeker dat filmpje aan der laten zien, misschien werkt het wel.. succes met je super plan ga zo door..

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 01:43

Zeeuwtje68 schreef:
Ik heb ook dat filmpje gekeken, ik ga nog lekker naar buiten met de paardjes aan de gang, wandelen longeren rijden lekker uitgebreid poetsen. nu heb ik 1 stiefdochter van 15 die niks anders doet als de laptop aan als ze uit bed komt en hem weer afsluit als ze naar bed moet.. ik vind dat echt niet normaal
ze heeft ook maar 1 vriendin en die spreekt ze dan via facebook. diep triest als je het mij vraagt.

Maar goed ts je bent super goed bezig, en ik ga zeker dat filmpje aan der laten zien, misschien werkt het wel.. succes met je super plan ga zo door..

Misschien kan je haar proberen mee te nemen? Misschien wilt ze wel anders maar is de drempel te hoog om het zelf te doen..

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 01:48

Ze heeft niks met paarden
We zijn op vakantie geweest naar spanje ze wou niet zwemmen in de zee.
Wil ook niet mee ergens naartoe, of naar buiten zelfs niet als het mooi weer is.
Ik snap het niet hoor als klein meisje was ze altijd buiten, lekker in de bomen klauteren en met haar jongere zusje van nu 13 samen dingen doen.. nee ze wil gewoon niks.. en haar zusje ja die is zo anders
En haar pa vind alles maar prima, en ja ze is mijn dochter niet lastig hoor

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 01:55

Heel lastig ja! Is duidelijk dat die niet zo lekker in haar vel zit.
Ik zou er ook best chagrijnig van worden als ik jou was denk ik :=

Misschien gewoon een mega puber.. Is ook geen makkelijke leeftijd denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 11:04

Lastig !! Ik wil best met haar in contact komen (via Facebook haha) :) nieuwe vrienden zijn nooit weg ! De zon schijnt dus ik ga naar buiten =)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 18:36

nu ook weer prachtig mooi weer buiten, en waar is madam idd binnen grrrrrrrrrrrrrr
ik krijg er werkelijk waar een punthoofd van, en heb nu ook weer migraine veel te veel herrie in me kop
ik laat het maar waaien hoor.
vind dat het niet mijn pakkie aan is, maar van haar pa en ma.. en die doen er niks aan dus waar moet ik me dan nog druk om maken?
dan de jongste die is al vroeg naar paardrijles gegaan blijft lekker met haar vriendinnen op de manege hangen, komt thuis doet hier de paarden, en nu zit ze lekker buiten in de zon..

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:37

Het leven zit vol met mooie dingen. Dat kunnen kleine, maar ook grote dingen zijn. Goed dat je de positieve dingen daar uit wil halen. Mijn moeder zei wel eens: 'Het leven is niet leuk. dat moet je zelf leuk maken'. Succes!