Vliegtuig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vera96

Vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 12:40

Hoi,

Morgen ga ik voor de eerste keer met het vliegtuig en ik heb al het een en ander opgezocht wat betreft bagage. Nu kom ik er alleen niet uit of ik deo in mijn koffer (dus niet handbagage) mag doen. Voor de rest wil ik graag nog lenzenvloeistof en parfum meenemen, maar dat mag volgens mij wel.
Weet iemand hoe het zit met deo? En andere dingen waar ik op moet letten wat ik niet zomaar mee mag nemen maar wat misschien we logisch is om mee te nemen. Ik heb al de voorwaarden doorgelezen maar ben bang dat ik straks iets bij heb wat niet mag.

Groetjes

Douraque

Re: Vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:44

Alle vloeistoffen zoals deodorant, parfum, shampoo ed moet in de koffer en mag gewoon mee

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:49

In je handbagage mag het onder de 100 ml mee, dus een mini deo mag.
In je koffer mag een grote fles, en ook een kleine.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:59

In je koffer mag alles. Ze scannen m wel en als ze iets verdachts zien maken ze m open en controleren ze.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:28

100ml én op de juiste manier verpakt.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:30

Sammie schreef:

In je handbagage, ja. TS vraagt over ruimbagage. Daar mag alles dus gewoon in mee.

Overigens TS: lenzenvloeistof mag dus ook alleen een klein flesje zijn van max 100 mL. Grotere flessen moet je ook in de koffer doen.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 29-05-14 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:31

Denk eraan om vloeistoffen ook goed te verpakken op de terugweg.als dingen zoals shampoo al open zijn geweest bestaat er de kans dat hoe goed je m ook dichtdraait er toch vloeistof uit lekt. Doe er voor de zekerheid bijvoorbeeld een plastic zakje om of dicht de randen van de dop met ducktape.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:42

ZeSteigert schreef:

Niet als het een spuitbusje is. Denk er ook aan dat je zaken als een vijl, een nagelschaartje e.d. allemaal in je koffer doet en niet in je handbagage.

Veel plezier!

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 16:49

Dankje! Vijl is een goede, daar had ik niet aan gedacht. Ik bedoelde over de deo inderdaad ruimbagage, maar ik las dat je niks ontvlambaars mocht meenemen, daarom twijfelde ik.

Ik ben bang dat ik straks opgepakt wordt en 20 jaar gevangen gezet wordt omdat ik iets verkeerd heb meegenomen haha. :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:51

Denk er ook aan dat je de flesjes iets indrukt als ze al gebruikt zijn en daar dus ruimte voor is. Omdat je zo hoog zit zetten de flesjes uit en je wilt niet dat het in je koffer ontploft!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:54

Daarom doe ik al mijn vloeistoffen (shampoos, crème, zonnebrand, parfum, etc) in plastic zakjes in mijn koffer, als het dan knapt zit temninste niet heel mijn koffer onder.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:12

Ibbel schreef:
Sammie schreef:

In je handbagage, ja. TS vraagt over ruimbagage. .
Mijn reactie was op Zesteigert, die benoemt de handbagage. :)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 20:49

En make-up zoals poeder en foundation moet zeker ook ruimbagage?

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:55

sweetheart schreef:
ZeSteigert schreef:

Niet als het een spuitbusje is. Denk er ook aan dat je zaken als een vijl, een nagelschaartje e.d. allemaal in je koffer doet en niet in je handbagage.

Veel plezier!

Ik heb wel een spuitbusje deo in mijn handbagage gehad, geen probleem. Zolang de vloeistoffen maar in een gesealde zak zitten.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 01:34

Dan heb je gelukt gehad denk ik, want het mag echt niet. Eerlijk is eerlijk, ik heb ook al eenpaar keer gevlogen met een (metalen) vijl in mijn handtas, die hadden ze er uit moeten halen maar hebben ze ook niet gezien, to 3 keer toe... wel schandalig eigenlijk...

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 02:30

Toen ik naar Zuid Afrika ging in september heb ik alle vloeistoffen die ik had gewoon in een kruidvatzakje bij elkaar gestopt, geen problemen gehad, toen ik vroeg of dat goed was zei de incheckmevrouw dat ze daar niet moeilijk over doen, en dat ze wel zakjes weggeven als je je vloeistoffen daarin moet doen.
Je mag ook gewoon deo mee, een kleine spuitbus in je handbagage en wat je maar wilt in je ruimbagage. Verder in Nederland werd er behoorlijk streng gecontroleerd en moest je je vloeistoffen naast je koffer hebben en je riem af doen en kettingen en armbanden enzo en je vest uit en werd er even langs de randjes van je bh gevoeld. Maar in Egypte bij het overstappen, moesten we alleen door een poortje lopen en verder niets. Daar hebben ze niet eens de flesjes water van een halve liter afgepakt :)
In Zuid Afrika, hoefde je ook alleen door het poortje te lopen en je vest uit te doen, verder niet, wel werden de flesjes met vloeistoffen erin die groter waren dan 100 ml afgepakt, dus daar letten ze iets beter op xD

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 07:09

sweetheart schreef:
Dan heb je gelukt gehad denk ik, want het mag echt niet. Eerlijk is eerlijk, ik heb ook al eenpaar keer gevlogen met een (metalen) vijl in mijn handtas, die hadden ze er uit moeten halen maar hebben ze ook niet gezien, to 3 keer toe... wel schandalig eigenlijk...

Deo mag gewoon hoor, klein flesje max 100ml in een sealzak.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 09:09

sweetheart schreef:

Hoezo moet dat er volgens jou uit?
Ik werk bij de securitycheck en vijlen mogen bij ons op Schiphol gewoon mee. Metalen nagelvijltjes ja. Schaartjes van een bepaalde afmeting en kleine zakmesjes mogen ook gewoon mee (wel echt klein).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 10:02

Met vijlen kun je toch ook steken? Ik vind het raar dat dat wel zou mogen, maar een klein schaartje van 1 cm knipbreedte niet. Volgens mij valt er met beide evenveel schade aan te richten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:24

ik weet niet over wat voor vijltje jullie het hebben, maar zo'n klein metalen nagelvijltje die buigt gewoon om als je er iemand mee wil steken :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:31

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:40

Dreamy, wat raar dat je zo'n vijl mag meenemen, kan je toch iemand serieus mee verwonden.

TS, je moet gewoon onthouden dat alle vloeibare goederen tot 100ml mee mogen in de handbagage in een doorzichtig zakje. Deze moet je apart op de band leggen.
Verder kan ik je het zeer zeker aan raden om in je handbagage een kleine verpakking van lenzenvloeistof te stoppen met een doosje. Het kan gebeuren dat je koffer of later aankomt of naar een andere bestemming wordt gevlogen. Dan is het erg prettig om je lenzen uit te kunnen doen. Dit geldt ook voor een tandenborstel en tandpasta, echt de kleine toiletspulletjes.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:43

Er zijn ook deoflesjes te koop met een spraydopje erop die je bij kunt vullen. Dus onderin zit deodorant en dan een soort sprayding erop zonder gassen. Deze mogen zeker mee in het vloegtuig :) volgens mij de normale kleine flesjes ook overigens..
Laatst bijgewerkt door secricible op 30-05-14 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:43

Je kunt ook iemand vermoorden met een vork/mes dat je krijgt tijdens een maaltijd.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:46

Captain schreef:
Je kunt ook iemand vermoorden met een vork/mes dat je krijgt tijdens een maaltijd.

Mja met die messen/vorken tijdens zo'n vlucht kan je idd iemand verwonden, vermoorden wordt een ander verhaal aangezien het plastic troep is wat bij het minst geringste afbreekt of verbuigt. Een ijzeren vijl is imo een stuk steviger en sterker.