Ik erger me kapot hier...
Ik heb een studentenmail. Dit mailadres eindigd op @students.uu.nl. Hartstikke leuk. Deze dienst werkt blijkaar via Gmail, ook heel leuk. Voor youtube heb je een gmail adres nodig, maar mijn studentenmail is niet geschikt voor alle functies. Als ik met dat adres wil inloggen op youtube krijg ik een melding dat ik geen toegang heb tot die functie en contact op moet nemen met de domeinbeheerder. Minder leuk. Dus ik dacht, ik maak een ander mailadres aan, speciaal voor youtube. Dit mailadres eindigd op @gmail.com.
Met dit mailadres kan ik video's vanaf mijn Iphone direct op youtube zetten en delen. Dat gaat goed.
Wanneer ik echter op een video wil reageren, lukt dat dus niet. Hij stuurt me terug naar mijn @students.uu.nl adres. Ik kan gewoon NIET ingelogd blijven onder het @gmail.com adres.
Op het moment dat ik ben ingelogd op het @gmail.com adres, en ik wil een comment plaatsen krijg ik de melding dat ik eerst mijn youtube account moet updaten. als ik dat wil doen moet ik mijn wachtwoord opnieuw invoeren, maar dat staat er ineens het @students.uu.nl mailadres. Maar die werkt dus niet voor comments op youtube. Als ik dan op de knop klik om van account te switchen en daar het @gmail.com adres aanklik krijg ik de volgende melding:
U probeert toegang te krijgen tot de Google-beheerder van @students.uu.nl, maar u heeft daarvoor geen ingelogd account.
Ik kan dan inloggen bij mijn @students.uu.nl account en krijg dan een scherm met instellingen. Maar daar kan ik nergens vinden hoe ik het @gmail.com adres kan machtigen (ofzo) om comments op youtube te kunnen plaatsen...
Ik heb hier meer last van, op pc's waar ik het @students.uu.nl adres heb gebruikt. Zo kon ik geen drive maken een tijd geleden omdat dat niet wil met het @students.uu.nl adres, maar hij wil dus niet ingelogd blijven op het @gmail.com adres omdat hij dan gaat zeuren over het @students.uu.nl adres.
Ik heb geen computer meer waar ik nog nooit op dat adres ben ingelogd, dus hij blijft erover zeuren. Meestal gebruik ik mijn Ipad of Iphone voor youtube, maar die staan beiden verbonden met het @students.uu.nl adres. Dat moet ook zo blijven, omdat ik op die aparaten ook mijn e-mails doe.
Weet iemand waarom hij terug blijft vallen op het @students.uu.nl adres? En hoe kan ik in hemelsaam gewoon gebruik maken van de diensten die horen bij een @gmail.com adres zonder dat ik last heb van de beperkingen van het @students.uu.nl adres?