Mijn titel zegt het al...
Hoe kan ik er voor zorgen dat Facebook een afbeelding verwijderd?
Niet zomaar een afbeelding, er zijn foto's van mijn profiel afgehaald (FB is afgeschermd, alleen zijn profielfoto's altijd te zien), en daarmee is een afbeelding gemaakt waarin ik ronduit belachelijk word gemaakt.
Een ieder zou zeggen; negeer het meid, maar dit gaat om foto's van fotoshoots. Ik heb ervoor betaald, en ze mogen op internet. (de een met logo, de ander zonder) Ze mogen beiden niet worden bewerkt, en dit is nu wel gedaan. Verder staat er een beledigende tekst op, en dit valt onder Cyber Pesten.
Er zijn kwetsende dingen gezegd, waardoor ik het een en ander gezegd heb. (had aangegeven dat deze persoon dit niet moest zeggen, persoon ging door)
Het gaat om een volwassen vrouw, dat mij dus helemaal belachelijk maakt, door dingen te zeggen als Miss Piggy, Dom varken, Knor Knor, + die afbeelding waar een rot tekst in staat.
Het liefst doe ik aangifte, maar door wat ik gezegd heb werkt dit wss alleen maar tegen mij. (overigens gezegd, na het plaatsen van de foto) Ik wil dat Facebook de foto volledig verwijderd, en de persoon in kwestie verbant van FB, dit laatste zal sws wel niet gebeuren. Maar ik wil écht dat die foto eraf gaat.
Nu is het op fb totaal niet duidelijk hoe ik de foto kan rapporteren. Ik heb op de 'Vind ik niet leuk' knop gedrukt, en de gebruiker gerapporteerd. Heb een vraag gesteld, en verder kom ik niet, misschien kan Bokt mij verder helpen...
Het gaat hier dus eigenlijk om 3 dingen;
- schending van privacy
- cyber pesten
- schending van auteursrechten
Wie weet wat ik het beste kan doen?
Gezien je profiel denk ik dat het verstandig is je 'leven' en je 'internetleven' gescheiden te houden geen slecht idee is...