Hoe ervoor zorgen dat Facebook (ongewenste) foto verwijderd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Hoe ervoor zorgen dat Facebook (ongewenste) foto verwijderd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 00:12

Hoi!
Mijn titel zegt het al...
Hoe kan ik er voor zorgen dat Facebook een afbeelding verwijderd?
Niet zomaar een afbeelding, er zijn foto's van mijn profiel afgehaald (FB is afgeschermd, alleen zijn profielfoto's altijd te zien), en daarmee is een afbeelding gemaakt waarin ik ronduit belachelijk word gemaakt.

Een ieder zou zeggen; negeer het meid, maar dit gaat om foto's van fotoshoots. Ik heb ervoor betaald, en ze mogen op internet. (de een met logo, de ander zonder) Ze mogen beiden niet worden bewerkt, en dit is nu wel gedaan. Verder staat er een beledigende tekst op, en dit valt onder Cyber Pesten.
Er zijn kwetsende dingen gezegd, waardoor ik het een en ander gezegd heb. (had aangegeven dat deze persoon dit niet moest zeggen, persoon ging door)

Het gaat om een volwassen vrouw, dat mij dus helemaal belachelijk maakt, door dingen te zeggen als Miss Piggy, Dom varken, Knor Knor, + die afbeelding waar een rot tekst in staat.

Het liefst doe ik aangifte, maar door wat ik gezegd heb werkt dit wss alleen maar tegen mij. (overigens gezegd, na het plaatsen van de foto) Ik wil dat Facebook de foto volledig verwijderd, en de persoon in kwestie verbant van FB, dit laatste zal sws wel niet gebeuren. Maar ik wil écht dat die foto eraf gaat.
Nu is het op fb totaal niet duidelijk hoe ik de foto kan rapporteren. Ik heb op de 'Vind ik niet leuk' knop gedrukt, en de gebruiker gerapporteerd. Heb een vraag gesteld, en verder kom ik niet, misschien kan Bokt mij verder helpen...

Het gaat hier dus eigenlijk om 3 dingen;
- schending van privacy
- cyber pesten
- schending van auteursrechten

Wie weet wat ik het beste kan doen? -O-

_helga_

Re: Hoe ervoor zorgen dat Facebook (ongewenste) foto verwijderd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 00:16

Om mijn mobiel als ik op de foto druk zie ik 3 bolletjes staan naast vind ik leuk en reactie Plaatsen en daar staat bij foto rapporteren en dan bij opmerking jou 3 punten zetten.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 00:17

je kunt op dit is niet 'ok' klikken (rapporteren) en dan je reden aangeven, zo ook over de facebook zelf en evt. gewoon aangifte doen (al is het aangifte traject een stuk lastiger).

Vervelend.. triest dat zelfs een volwassen persoon zoiets doet.. echt ronduit triest

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 00:23

Geef de persoon aan als dat ze zich als jou voordoet, aangezien ze jouw foto's gebruikt.
Blijven rapporteren als het even gaat.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 00:25

Bedankt!
Kan alleen op mijn mobiel heel het bericht niet terug vinden.. Wel de 3 puntjes...
Op m'n laptop heb ik alles nog open staan, en heb printscreens.. Iemand nog een idee hoe het het makkelijkste gaat op de laptop?

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 00:44

Tja, dat heb je als je foto's van jezelf op internet plaatst :)* Gezien je profiel denk ik dat het verstandig is je 'leven' en je 'internetleven' gescheiden te houden geen slecht idee is...

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 00:49

Vivian__ schreef:
Tja, dat heb je als je foto's van jezelf op internet plaatst :)* Gezien je profiel denk ik dat het verstandig is je 'leven' en je 'internetleven' gescheiden te houden geen slecht idee is...

Ik snap je punt, maar echt behulpzaam/vriendelijk breng je het niet.
Daarnaast neemt het nog niet weg dat het nog steeds TS haar eigen foto's zijn en hier hoort een ander gewoon geen misbruik van te maken.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 00:52

Gowlan schreef:
Vivian__ schreef:

Ik snap je punt, maar echt behulpzaam/vriendelijk breng je het niet.
Daarnaast neemt het nog niet weg dat het nog steeds TS haar eigen foto's zijn en hier hoort een ander gewoon geen misbruik van te maken.

Klopt. Maar alles wat je openbaar op internet zet kan gebruikt worden, of je het nu leuk vind of niet... Risico van het vak :7

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 00:58

Ik vind het gewoon cyberpesten.
Al zet Ts 100 foto's online, het hoort niet dat iemand zich zo gedraagt.
Spijtig dat we in een maatschappij leven, waar het slachtoffer haar gedrag maar moet aanpassen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 07:45

Mijn profiel is afgeschermd dus alleen mijn vrienden kunnen mijn foto's en berichten zien. Alleen profielfoto's en omslagfoto's blijven altijd openbaar. (Staat in de algemene voorwaarden) Dus zet niet zomaar open en bloot mijn leven op internet. Verder zet ik er geen hele levens verhalen op ofzo, enkel zo nu en dan een foto, maar deze zijn dus alleen te zien voor vrienden.

In dit geval zijn dus mijn profiel foto's gebruikt. Ik vind het niet erg als iemand die ik ken een foto van mij op Facebook zet, vind ik dit wel, kan ik dit aangeven en zal deze worden verwijderd. Op deze manier vind ik het wél erg, aangezien er misbruik word gemaakt van de enige foto's die er van mij te zien is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:17

De profielfoto hoeft niet openbaar meer te zijn. Je kunt gewoon instellen dat die alleen zichtbaar is voor vrienden, zodat niet-vrienden alleen de kleinere versie zien, en er dus niet op kunnen klikken. De omslagfoto moet wel openbaar zijn, maar alleen die je op dat moment als omslag gebruikt. De andere kun je sinds een tijdje op 'Alleen vrienden' zetten, zodat niet-vrienden die niet kunnen zien en dus minder foto's hebben om die eventueel te verspreiden. Misschien heb je hier wat aan voor in het vervolg. ;)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 08:23

Bedankt! Dat wist ik nog niet!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:31

Wat het allerengste is in dit verhaal is dat Facebook (en twitter, What's app, etc) bijna allemaal de rechten op jouw en mijn foto's hebben. Ze mogen ermee doen wat ze willen, ook voor commerciële doeleinden gebruiken...

[22-5-2014 23:25:02] Daniël Pelsmaeker: http://www.telegraph.co.uk/technology/s ... -life.html

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:03

@Hevonen, facebook mag dat wel, maar andere personen niet.

@LoveUggs, je kan de persoon in kwestie zelf blokkeren, dan kan ze je profiel helemaal niet meer zien. Jij die van haar ook niet, maar dat lijkt me niet zo'n probleem. Wel heel vervelend dat zoiets gewoon kan gebeuren en dat jij dan inderdaad te horen krijgt dat je dan maar geen foto's moet plaatsen. Helaas schijnt dat zo te werken in de Cyberwereld.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:11

Jeej wat een kinderachtige vrouw die zich met jouw foto's bezig houdt.
Denk dat de meeste mensen die dit te zien krijgen wel eerder en oordeel over haar zullen hebben als over jou. Zoals anderen al zeiden kun je enkel de foto gaan rapporteren zodat fb hem dan verwijdert, maar dat doen ze helaas niet altijd. Volgens mij is die vrouw verschrikkelijk jaloers op je om zo ziekelijk met je bezig te zijn en anderen daarbij probeert te betrekken. Probeer haar zo weinig mogelijk aandacht te geven, want dat is nu net waar ze op uit is.
En anders geef je maar de link naar de foto en komen wij bokkers massaal de foto rapporteren :P

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 10:15

Heb net even gekeken, en het gehele bericht is verwijderd. Gelukkig!

En idd, staan geen beschamende foto's op mijn pagina, mag Facebook 'mee doen wat ze willen'. (Heeft grenzen natuurlijk) maar wil niet dat er op wat voor manier dan ook wat aan bewerkt word. Dit ging toevallig om 2 foto's van 2 verschillende shoots, heb daarvoor betaald, en daarbij is gezegd dat ze op FB mochten. De een was ik helemaal vrij mee, ook zonder logo, de ander moet ten alle tijden een logo op blijven staan en mag niet worden bewerkt.

Mag iemand een probleem met mij hebben, van die foto's blijf je af..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:34

ik zou het (de evt volgende keer) tegen de fotograaf zeggen, die kan dan wel een factuur sturen.. het is natuurlijk niet toegestaan en copyright schending dus dan moet(en) ze maar betalen :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 11:37

Daar zat ik idd ook al aan te denken.. :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:53

Goed dat het is weggehaald, maar heb je verder nog iets van Facebook gehoord?