Nu ik in mijn laatste blok van het 1e jaar in het MBO zit begint het toch een beetje tot me door te dringen dat ik bij alle toetsen uit mijn duim heb gezogen en er dus geen bal aan heb gedaan.
En ja je raad het al daar baal ik nu ontzettend van, vooral omdat ik dacht dat deze opleiding buiten de praktijk wel echt iets boeiends voor mij zal zijn.
Nu is de opleiding zelf niet echt het probleem, maar ik woon al bijna een jaar op kamers met een paar leuke meiden en dan gaat het er af en toe wat te gezellig aan toe (lees: avondje drinken, kletsen, avondje uit), waardoor ik mezelf en school een beetje verwaarloosd heb. (lees: uitstellen leren, chips, koekjes, frituur)
Goed, nu ik dus het allemaal aan het beseffen ben is het dus bijna te laat
ik heb aankomende woensdag 2 herkansingen van lastige (lees: vooral veel inhoudelijke teksten) vakken en volgende week nog 1, daarbuiten nog allemaal onofficiële inhaalmomenten. (lees: gemist door ziektes, omstandigheden)
Nu wil ik dus ook gaan afvallen want ik zit totaal niet lekker in mijn vel waardoor niet alleen ik eronder lijd maar dus ook mijn vriend, vrienden, vriendinnen en bovenal mijn ouders.
omdat ik op mezelf 'leef' doordeweeks laat ik al gauw de koekjes niet meer liggen in de winkel..
later baal ik daar natuurlijk weer van
verder wil ik ook weer fitter worden en gelukkiger met mezelf zijn. dus... Ik ben het hardlopen gaan opbouwen (deed ik al op de middelbare school maar laten gaan ivm examendruk)Ik loop nu 2x in de week hard, maar dit is heeft geen nut met mijn eetpatroon.
Ik merk wel dat ik veel meer zin heb om te leren (energie) en ook minder moeite met 's ochtends op te staan (lees: eerst altijd 5 wekkers, nu nog maar 1 en meteen eruit)
Kortom ik wil het laatste blok gaan knallen

Dus mijn eetpatroon veranderen zodat het in combinatie met hardlopen een doel heeft om af te vallen, (weeg immers nu te zwaar voor mijn leeftijd en lengte.) zodat ik iniedergeval over kan en de zomervakantie met een niet te onzeker gevoel trots in mijn bikini kan staan en zitten
mijn vriend en ouders staan volledig achter mijn keuze, maar toch wil ik er zoon beetje zelf uit komen aangezien ik moet leren mezelf te kunnen beheersen in alle tijden.
Heb jij tips voor een goed schema, weetjes, recepten, tips?
hoor ik het graag want wil uit deze diepe put.