Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lifeofmarit schreef:Je mag geen HBO doen met een MBO3. Je moet minimaal MBO4 hebben.
Ook denk ik dat je niet veel keus zal hebben met paardenhouderij...
Steffiee_ schreef:lifeofmarit schreef:Je mag geen HBO doen met een MBO3. Je moet minimaal MBO4 hebben.
Dat is een ding dat zeker is, met mijn paardenhouderij opleiding, kan ik in feite helemaal niks..
Maar de paardenhouderij opleiding van niveau 4 heeft alleen managment erbij, en dit zocht ik eigenlijk voor mijn vervolgopleiding ipv voor de paardenhouderij opleiding...
Maar aangezien mbo3 al zwaar is, twijfel ik nog.
Heb wel het een en het ander opgezocht kwa thuisstudies, maar daar staan mijn ouders niet achter..
Steffiee_ schreef:lifeofmarit schreef:Je mag geen HBO doen met een MBO3. Je moet minimaal MBO4 hebben.
Dat is een ding dat zeker is, met mijn paardenhouderij opleiding, kan ik in feite helemaal niks..
Maar de paardenhouderij opleiding van niveau 4 heeft alleen managment erbij, en dit zocht ik eigenlijk voor mijn vervolgopleiding ipv voor de paardenhouderij opleiding...
Heb wel het een en het ander opgezocht kwa thuisstudies, maar daar staan mijn ouders niet achter..
Steffiee_ schreef:Steffiee_ schreef:
Met paardenhouderij zou je (of kan je) eigenlijk alleen paard&managment doen. Voor opleidingen zoals bv. leraar moet je onderwijsassistent 4 hebben.
[/quote]Steffiee_ schreef:Steffiee_ schreef:
Met paardenhouderij zou je (of kan je) eigenlijk alleen paard&managment doen. Voor opleidingen zoals bv. leraar moet je onderwijsassistent 4 hebben.
[/quote]Steffiee_ schreef:Dat is een ding dat zeker is, met mijn paardenhouderij opleiding, kan ik in feite helemaal niks..
Marsu schreef:Misschien moet je op school eens met de decaan gaan praten. Die kan je vertellen wat voor jou mogelijk en haalbaar is. Die zal ook weten welke overschakeling je eventueel zou kunnen maken om uiteindelijk bij die HBO opleiding uit te komen.
Fortitude schreef:Steffiee_ schreef:Dat is een ding dat zeker is, met mijn paardenhouderij opleiding, kan ik in feite helemaal niks..
Vele HBO opleidingen hebben open dagen en soms zelfs meeloopdagen. Dan kun je even proeven van hoe het zou zijn. Deze dagen zijn vrijblijvend, je kunt ze dus gewoon sowieso meelopen. De moeilijkheidsgraad verschilt enorm per opleiding. Je kunt bij de opleiding naar keuze ook gewoon eens vragen wat de mogelijkheden zouden zijn. Niet geschoten is altijd mis, toch?
Hoe het zit met doorstroom naar HBO vanuit MBO weet ik niet, dus daarmee kan ik je helaas niet helpen.

Dat is bij elke hogeschool zo. Dus kijken bij open dagen is leuk maar als je dat diploma niet hebt houdt het op..._Cowgirl schreef:Je moet sowieso MBO-4 hebben voor je een HBO opleiding kan gaan doen en je MBO-opleiding moet ook aansluiten op je HBO opleiding. Het is dus niet zo dat je met elke random MBO-4 opleiding je bijvoorbeeld de PABO kunt gaan doen, of HBO-V..
Ik zou me nog even goed laten informeren, maar zou niet voor een paardgerelateerde HBO opleiding gaan gezien hier nauwelijks werk is. Zoek dan een MBO-opleiding waar je wel baangarantie mee kunt vinden en ga daarmee verder.
Maar zoals hierboven genoemd is er bij jullie op school vast een decaan die jou op de juiste manier kan informeren over hoe je het beste verder kunt gaan.
Mocht je toch de richting van paarden op willen met een HBO-opleiding is de CAH in Dronten misschien iets voor je.
cam schreef:Als MBO 3 al zwaar is voor je, zal een HBO echt te hoog gegrepen zijn voor je.
Daarbij komt dat je alleen met MBO 4 naar het HBO.
En dan alleen als je MBO een soort van overeenkomst heeft met de HBO opleiding.
Als je op mbo geen economie hebt gedaan zal je geen hbo opleiding kunnen doen waar economie essentieel is.
Ik zou op zoek gaan naar een mbo4 opleiding die meer kansen bied op een baan, en daar je energie in steken.
Nanno_123 schreef:Dat kan wel hoor.. ik heb mbo 4 paardenhouderij gedaan en daarmee kan je je bijna overal inschrijven op het hbo. Ik studeer nu integrale veiligheidskunde.
En anders kan je altijd een 21+ toets doen.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat als je moeite hebt met niveau 3 je een hbo niet aan kunt. Ik heb met twee vingers in mn neus mbo 4 gedaan en moet keihard leren voor het hbo.