Misschien camera voor mijn verjaardag, welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Misschien camera voor mijn verjaardag, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:21

Hai bokkers!
Ik ben donderdag jarig, en heb nog geen idee wat ik wil als cadeau :+

Vorig jaar van mijn ouders mijn mobiel gekregen (50 euro) dus ik denk dat dat ongeveer het richtbedrag is.
Iets duurder kan ook, want ik wil wel wat bijbetalen :D (krijg waarschijnlijk toch geld op mijn verjaardag :') )

Nu zit ik een beetje te kijken naar een niet al te dure camera.. Ik heb niet veel verstand van camera's dus vraag ik jullie om hulp :')
Ik zou graag wat betere foto's willen maken dan met de camera die we nu hebben.
Dat is een samsung van 8.1 MP en zoom van 7.3-21.9 mm

Ik wil vooral wat betere actiefoto's willen hebben.
Dat is wel handig bij de paardjes :D

Hebben jullie ervaring met:
1. http://www.bcc.nl/foto-en-video/compact ... t150(76838)?channel_code=544&product_code=92494758&utm_medium=vergelijkingssites&utm_source=google-shopping&gclid=clhr--7tyb4cfccswwodq1ma5a
16.2 megapixels.. Volgensmij moet je daar goede foto's mee kunnen maken..

2. http://www.cameranu.nl/nl/p452754/sony- ... mera-zwart
Deze komt bij 20.1 mp. Maar hij ziet er zo 'glad' uit. Dus dat hij redelijk lastig vast te houden is..

Wie o wie helpt?

(Echt slecht dat ik nog geen cadeau's weet :') )

xx

Nizzie

Re: Misschien camera voor mijn verjaardag, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:37

de bovenste is volgens mij een ouder model dat alleen nog te koop is bij BCC, als je idd zo'n camera wilt kan je beter even op tweakers.net kijken voor camera's ;) daar staan vaak ook reviews bij en je kan verschillende camera's vergelijken
http://tweakers.net/categorie/436/compa ... Iy85SsDGoB

wat ik je wel aanraak is een camera met accu, en dus niet met batterijen! dit werkt fijner en je laat gewoon je accu telkens weer op ipv iedere keer nieuwe batterijen te moeten gebruiken (oplaatbare werken minder goed in camera's)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:38

Nizzie schreef:
de bovenste is volgens mij een ouder model dat alleen nog te koop is bij BCC, als je idd zo'n camera wilt kan je beter even op tweakers.net kijken voor camera's ;) daar staan vaak ook reviews bij en je kan verschillende camera's vergelijken
http://tweakers.net/categorie/436/compa ... Iy85SsDGoB

wat ik je wel aanraak is een camera met accu, en dus niet met batterijen! dit werkt fijner en je laat gewoon je accu telkens weer op ipv iedere keer nieuwe batterijen te moeten gebruiken (oplaatbare werken minder goed in camera's)

Shoot, dat tweede had ik nog niet eens gezien :+
Dat is inderdaad wel handig!

Bedankt voor de link! *gaat kijken*

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:14

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:22

Mag ik vragen wat voor foto's je graag wilt maken? :) Ik denk dat als je echt serieus paarden wil gaan fotograferen of iets in die richting, dat je dan beter wat meer geld kan investeren. De camera die je dan krijgt gaat jaren mee, en de kwaliteit is natuurlijk ook heel anders!

Ik heb een aantal jaar terug een Olympus vr-325 gekregen, die was volgens mij toen tegen de 100 euro, en daar heb ik veel plezier van gehad tot ik mijn spiegelreflex kreeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:35

Ik wil een beetje actiefoto's maken, maar meer voor de lol :)
Dus niet dat ik echt foto's voor een fotografie oid wil maken :)
Dus een hoogstandje hoeft het niet te zijn :')

Deze heb ik met de camera gemaakt die we nu hebben :)
En van mij mogen zulke foto's iets scherper :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dus ik denk dat dat redelijk goed moet komen..!

Olympus.. Ik ga even kijken! Een tientje maakt ook niet veel uit in verhouding :P

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:47

Dan zou ik zeker even voor de Olympus kijken :j Hij zal wel weer wat in prijs gedaald zijn omdat het al een jaar of 2/3 geleden is dat hij 100 euro kostte.
Als je wilt kan ik je via pb wel wat foto's sturen die ik ermee heb gemaakt zodat je kunt zien hoe de kwaliteit is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:52

Voor de Olympus vr-325 kan ik geen prijzen meer vinden :P
Wordt wss niet meer verkocht..

Dus nog even kijken naar andere Olympus-camera's!
Ik kan altijd even kijken :P

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:57

Echt waar niet?

Maar dan zou je idd naar andere Olympus camera's kunnen kijken ja :j succes!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:00

Ik kan je geen advies geven voor een nieuwe camera, maar wél advies over een camera die je absoluut niet moet nemen! :+ Namelijk de Samsung PL210 (en al die versies daarvan). Aardig aan de prijs, maar verschrikkelijke prut dingen! Ik heb hem verkocht en ben toch voor een spiegelreflex gegaan. Die ligt natuurlijk ver buiten het budget :P

Misschien kun je ook eens naar een winkel toe gaan om camera's van dichtbij te bekijken? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:07

Ghostattack schreef:
Ik kan je geen advies geven voor een nieuwe camera, maar wél advies over een camera die je absoluut niet moet nemen! :+ Namelijk de Samsung PL210 (en al die versies daarvan). Aardig aan de prijs, maar verschrikkelijke prut dingen! Ik heb hem verkocht en ben toch voor een spiegelreflex gegaan. Die ligt natuurlijk ver buiten het budget :P

Misschien kun je ook eens naar een winkel toe gaan om camera's van dichtbij te bekijken? :)

*gaat opletten*

Dat tweede is ook wel handig, maar helaas zijn hier niet veel winkels in de buurt :o
Woon nogal in de middle of nowwhere :') En ze zullen niet veel (goedkope) camara's hebben in de winkels hiero :) Helaas.. Maar ik zou altijd even kunnen kijken! :D

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:09

Joaltijd schreef:
Ghostattack schreef:

*gaat opletten*

Dat tweede is ook wel handig, maar helaas zijn hier niet veel winkels in de buurt :o
Woon nogal in de middle of nowwhere :') En ze zullen niet veel (goedkope) camara's hebben in de winkels hiero :) Helaas.. Maar ik zou altijd even kunnen kijken! :D

Misschien kun je een dagje in een grote stad inplannen waarbij je gewoon zoveel mogelijk winkels binnenstapt en het aanbod bekijkt? Daar komt vast wel iets goeds uit :)

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:06

wat Arc_En_Ciel zegt ga ik in mee, neem beter geen samsung (over all) telefoons van hun zijn fijn maar camera's zijn prut (compact camera's dan ;) ) vriendin had eens een samsung, heeft 2x een nieuwe gekregen van de winkel omdat de andere binnen 2 weken kapot waren..

goede merken zijn olympus, sony, nikon, canon, panasonic, kodac (als die nog camera's maakt). Ben zelf fan van olympus, jaren een gahad maar helaas is die verzopen op vakantie.. :') Heb nu een sony superzoom waar ik heel blij mee ben :D
mijn camera nu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:11

Ik ga nu nog even wat recensies opzoeken, maar ik heb alweer een kandidaat :')

Maar een samsung dus niet :P En toen kwam ik uit bij:

http://tweakers.net/pricewatch/324482/c ... zwart.html

Een Canon! Niet al te duur, en qua zoom/MP/andere-onbekende-maar-belangrijke-dingen gemiddeld hoger dan de rest :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:56