Chinese smartphone? Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Chinese smartphone? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:14

Hallo,

Inmiddels is mijn telefoon voor de 100ste keer kapot gevallen. En ben ik aan het kijken naar een nieuwe smartphone. Nu zag ik op sites al dealextreme verschillende smartphones die erg goedkoop zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee? Met zo'n telefoon?

Ik wil er namelijk niet te veel geld aan uitgeven omdat ik er toch niet zuinig op ben. Maar wil er wel op kunnen internetten, facebooken en whatsappen/telegram kunnen gebruiken.

flettie

Re: Chinese smartphone? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:20

Mijn man en ik hebben begin dit jaar via ebay.de een 2tal Aziatische/Chinese smartphones gekocht. Bevallen uitstekend. Merk onbekend maar wel met garantie omdat we ze uiteindelijk dus via een Duitse dealer gekocht hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:24

flettie schreef:
Mijn man en ik hebben begin dit jaar via ebay.de een 2tal Aziatische/Chinese smartphones gekocht. Bevallen uitstekend. Merk onbekend maar wel met garantie omdat we ze uiteindelijk dus via een Duitse dealer gekocht hebben.

Via welke dealer?
Ik zit idd ook een beetje met de garantie idd..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:25

Bedoel je een huawei?

cupido2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:26

Zelf wilde ik ook geen hele dure, omdat ik er ook niet altijd even voorzichtig mee ben. Ik heb voor 120 euro een Huawei gekocht. Bevalt tot nu toe goed! En de verkoper vertelde dat de kwaliteit en garantie bij dit Aziatische (ik geloof Chinees) vergelijkbaar is met de betere merken uit Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:31

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:34

Anoniem schreef:
flettie schreef:

Via welke dealer?
Ik zit idd ook een beetje met de garantie idd..

http://www.ebay.de/usr/e-k_onlinehandel ... 1439.l2754

Mijne lijkt het meest op deze. Geen idee dus of het hetzelfde 'merk' is :D
Afbeelding

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:41

Stuur Quad eens een pb'tje, die heeft met verschillende modellen en websites ervaring. :j

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:55

Die ziet er precies hetzelfde uit als mijn Huawei! :D.
Ik ben er onwijs tevreden over, maar als je geen Huawei wilt, kan ik je niks aanraden.
Succes met je zoektocht!

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:20

Al eens gekeken naar Nokia Lumia? Heb er zelf 150 euro voor betaald en die doet wat hij moet doen :) Enige nadeel is dat hij niet zo een uitgebreide app store heeft maar dat vind ik dan weer geen probleem. Ook enkel goede reviews op internet.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:24

Mijn vriend heeft een Newman, en is hier zelf wel tevreden over.
heeft de eerste dag wel alles in het chinees moeten zoeken :')!
Maar verder is hij er heel tevreden over!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 17:34

Heb zelf ervaring met Cubot, Xiaomi en Jiayu. Allemaal meer dan prima spul voor de normale gebruiker :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 17:37

Ik zou het niet doen als je hem niet eerst vast kan houden en proberen. Het is toch weer een uitgave. Huwawei bevalt dan weer prima in mijn omgeving. Je hoort over alle merken wel ellende eigenlijk, maar chinees spul staat niet bekend om zijn topkwaliteit. :o

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 17:38

Ik heb een Huawei. Die bevalt me prima hoor! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 17:44

Choiix schreef:
Heb zelf ervaring met Cubot, Xiaomi en Jiayu. Allemaal meer dan prima spul voor de normale gebruiker :)

Ah! ga ik daar even naar kijken!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 17:44

Ik zou de gok niet zomaar wagen. Heb er zelf ooit een gehad, en meaan wat een prutding. Er zitten ook goede tussen, maar dat moet je dan goed uitzoeken en geluk hebben.
Huawei heb ik ook goede ervaringen mee in mijn omgeving. Of anders zoon smartphone van de aldi?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 17:46

Azmay schreef:
Ik zou het niet doen als je hem niet eerst vast kan houden en proberen. Het is toch weer een uitgave. Huwawei bevalt dan weer prima in mijn omgeving. Je hoort over alle merken wel ellende eigenlijk, maar chinees spul staat niet bekend om zijn topkwaliteit. :o

Ook de goedkope modellen?

Ik wil namelijk max. 150/160 euro uitgeven. Aangezien een telefoon bij mij toch niet langer dan 1 jaar overleefd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 17:46

ElineBungle schreef:
Al eens gekeken naar Nokia Lumia? Heb er zelf 150 euro voor betaald en die doet wat hij moet doen :) Enige nadeel is dat hij niet zo een uitgebreide app store heeft maar dat vind ik dan weer geen probleem. Ook enkel goede reviews op internet.

Ik wil geen windows phone. Idd vanwege de beperkte app store

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:49

Bij de media markt of saturn heb je regelmatig toestellen rond jouw budget. Simlock vrij.

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:50

Heb ooit ook een 'merkloze' chinese Lg Cookie gehad.
Ding heeft het voor 35 euro nog 2 jaar volgehouden.
Uiteindelijk is mijn batterij gesmolten maar voor dat geld zou ik er direct nog een kopen :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 08:24

De Huawei Ascend G510 heb ik. Prima telefoontje, kan goed tegen een stootje en is goed betaalbaar!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 08:28

Ik heb ooit een thaiphone (= gekocht in thailand) gekocht en ontevreden; er zat een constructiefout voor het microfoontje dus ik was onverstaanbaar.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 09:10

Ik heb de Huawei p6 en vind het juist een hele fijne telefoon, het was even wennen omdat er heel veel appart ingesteld kan worden en het even deed voor ik sommige dingen had gevonden (lees: ik had hiervoor een hele simpele samsung wat mijn eerste smartfoon was) maar nu ik alles heb zoals ik wil vind ik heb geweldig.
Je leest veel dat de battarij niet veel zou zijn, maar ik doe er bij normaal gebruik 2a3 dagen mee, als ik hem heel veel gebruik (toen mijn tablet stuk was) dan doe ik er 1 dag mee, dus imo is die prima.
Ook lees je veel dat het pinnetje wat je er uit moet halen om bij je simkaart te kunnen oid scherp zou zijn, dit valt ook erg mee.