En dan wordt je 'opgelicht' door je eigen broer, of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

En dan wordt je 'opgelicht' door je eigen broer, of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 10:22

Hey iedereen!

Ik zal het proberen kort te houden. Mijn broer heeft altijd al financiële problemen gehad, niet omdat hij niet genoeg verdiende, of niet aan werk kwam, maar omdat hij altijd véél meer uitgeeft dan dat hij heeft. Verder liegt hij ook héél vaak over wat hij heeft, zo heeft hij een keer verteld dat hij een nieuwe BMW had, helemaal zelf gekocht. Nu vonden we dat sowieso al héél sterk, maar een paar uur later kwam hij toch aan met een van de nieuwste BMW's! Later bleek dus dat hij die voor een proefrit had meegenomen van een BMW dealer. Ik heb het gevoel dat hij die leugens verzint omdat hij het gevoel heeft dat hij het beste en duurste moet hebben, en er vervolgens zelf in gaat geloven.

Zo heeft hij het afgelopen jaar een vriendin gehad, waar hij vanaf dag een mee samenwoonde. Resultaat was dat hij vond dat hij weer moest doen alsof hij meer had, waardoor hij veel dingen voor haar kocht. Hij heeft zelfs een hele vakantie voor hun betaald, achteraf bleek dat hij daar een lening voor had afgesloten! Uiteindelijk is het door die leugens, maar ook door problemen van haar kant, uit gegaan. Helaas was zij zwanger, het kindje is geboren maar hij mag hem niet zien. Nu is hij bezig met een kort geding aan te vragen, zodat hij in de tijd tot de definitieve uitspraak toch het kind kan zien. Iedere relatie is tot nu toe uitgegaan omdat hij telkens loog over wat hij had, of had gedaan(Steeds financieel gerelateerd). Omdat hij ook naar de 'status' moest leven, betaalde hij bijvoorbeeld zorgverzekering, WA verzekering etc niet, en als dat niet genoeg was vroeg hij gewoon een lening aan.

Nu heb ik -vanzelfsprekend- al genoeg negatieve ervaringen met hem gehad. Bijvoorbeeld geld wat ik geleend had, wat ik nooit meer terug zag. Nu kwam hij ongeveer 7 maanden geleden naar me toe of ik iets via Ideal voor hem wilde betalen(Abbo bij Robin Mobile). Hij was namelijk net verhuist vanuit Belgie, dus hij had nog geen nederlands rekening nummer waar hij mee kon betalen. Geen probleem, maar eerst mezelf indekken. Ik zei dat ik het geld vooraf wilde, en dat ik eerst eens goed ging doorlezen of ik nergens aan vast hing dan. Dat begreep hij. Het geld vooraf gekregen, en in de overeenkomst die je moest accepteren, stond niks in van incasso's etc. Ik was ook bekend met het bedrijf zelf, dus het leek me betrouwbaar. De maand erna werd er niks afgeschreven. Een paar dagen erna vroeg hij of ik nog voor hem wilde betalen(Hier had hij toen ook weer een goede reden voor). Op de voorwaarde dat ik dus weer het geld vooraf kreeg, ging ik akkoord. Wat ik niet wist, was dat hij bewust een nieuw nummer had aangemaakt bij Robin Mobile. Het bankrekening nummer waar je als eerste een Ideal betaling mee doet, wordt gebruikt als Incasso.

Tot gisteren ben ik hier niet achter gekomen. Ik was namelijk op mijn rekening aan het kijken, en zag dat er 30 euro van Robin Mobile was afgeschreven. Ik meteen met hun gebeld, en zij zeiden dat ze er niks aan konden doen(lekker makkelijk) en dat ik het maar met mijn broer moest oplossen. Ik snap dat zij er niks aan kunnen doen, maar ze kunnen me toch een beetje helpen.. Heb meteen via mijn bank hun bankrekeningnummer laten blokkeren en de incasso laten storneren. Ik weet natuurlijk niet of ik nog echt dat bedrag terug krijg.

Wat ik echter niet snap is dat dit de eerste incasso is die ik van hun krijg(Ik heb het net gecontroleerd op mijn ING) na 6 maanden! De telefoniste kon me wel vertellen dat mijn bankrekening nummer stond opgegeven als nummer voor de incasso's. Waarom is dat de voorgaande maanden dan niet gebeurd?

Ik weet zeker dat mijn broer dit opzettelijk gedaan heeft, maar dan snap ik niet dat dit de eerste incasso is. Wat zouden jullie in deze situatie doen? Heb mijn broer meteen daarna gebeld, maar hij nam niet op.

bliver

Re: En dan wordt je 'opgelicht' door je eigen broer, of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:29

Pfff van je familie moet je het hebben

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:34

Misschien maar eens alle banden met je broer verbreken als je dit opgelost hebt want hij is psychische hulp nodig. Hij lijkt gevangen te zitten in een web van leugens en is een pathologische leugenaar, dit is een afwijking maar laat veel slachtoffers achter. Wat je moet doen om dit op te lossen, meteen abonnement opzeggen , geld zal er wel niet te halen zijn maar misschien kun je, omdat hij nu ook een rekening heeft, het abonnement overzetten op de andere rekening.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:36

Raar dat er eerder niet geïnd is op jouw rekeningnummer maar goed dat je actie hebt ondernomen. Voor jezelf zorgen dat je geen kosten meer hebt aan een abonnement voor je broer en je broer in het vervolg maar gewoon negeren, zeker als het om geld gaat. Die rare kwast maakt alleen maar misbruik van je en daar wordt je niet gelukkig van. Hij moet zijn eigen boontjes doppen, zo te lezen is hij daar oud genoeg voor.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 10:44

Hij is inmiddels bijna 30, dus ik ben er inderdaad van overtuigd dat dit een afwijking is. Hij heeft vaker bij een psycholoog gelopen(Waarvan 2x bevestigd), maar schijnbaar vinden die psychologen dit geen dringende kwestie. Ik heb namelijk nooit echt meegekregen dat het over zijn liegen gaat.

Ik heb zelf geen toegang tot zijn account natuurlijk, omdat het niet mijn abbo betreft. Heb wel aan 'mijn kant' alles laten blokkeren en heb dat ook laten weten aan Robin Mobile. Omdat ik vrijwel zeker weet dat ik dat geld niet terug krijg van hem, heb ik het maar proberen te storneren.

Vind het rot, dat hij aan de ene kant ook steun verdiend omdat zijn vriendin bewust het kind bij hem weghoudt(En dat was ook al voordat zij achter die leugens kwam, dus grotendeels niet zijn schuld). Aan de andere kant heb ik er ook genoeg van. Heb ook altijd problemen met mijn ouders gehad, en heb laatst het contact verbroken met hun. Mijn tante en oma schijnen geen interesse te hebben in contact. Dan blijft alleen mijn ene broer die in helemaal aan de andere kant in Nederland woont over. Zou ik bijna beginnen te twijfelen of het aan mij ligt _O-

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:57

Als het bij die 30 Euro blijft die je kwijt zou zijn is het nog te overzien. Contact met je broer gewoon houden en vooral zijn verzoeken om financiële bijdragen in welke vorm dan ook negeren.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:05

MWS -> LZP

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:23

Het is ook veel te makkelijk om in nederland aan geld te komen waardoor je in de problemen kan raken. heb het bij mijn vriend gezien. Gelukkig zijn we van alle schulden af maar als je ziet hoe makkelijk die aan geld kwam echt belachelijk

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:11

Tsja.. dat van Families moet je het maar hebben is me toch zo bekend *zucht*!!!

Wij dachten vorig jaar ook even familie te helpen door even een rekening alvast te betalen met als afspraak we het terug zouden krijgen. Nou dat terug krijgen is tot op heden nog steeds niet gebeurd, maar dat gaat niet even om 30euries (ook al is dat ook best wel wat, helemaal als je je bedenkt dat je daar bij wijze van voor 2a3 dagen eten voor kan halen), gaat dat bij ons om net ff wat meer geld :o.

Maar inderdaad, gewoon contact houden met je broer maar zodra het van zijn kant over financiële gaat dan dat gewoon gaan negeren. Een vent van bijna 30 moet toch al wel zelf zijn boontjes kunnen doppen, heel sneu dat zijn ex vriendin zijn kind niet laat zien aan hem of een omgangsregeling wil maken met hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:00

Voor mij helaas ook bekend.
Ik leen niks meer uit aan mn jongere zusje, betaal niets meer voor haar en leen ook geen geld uit aan haar.
Ze heeft meerdere malen bewezen dat ze het niet teruggeeft, en tja, dan is er wat mij betreft maar een oplossing: dan krijg je niets meer.

Zure les voor je ts, maar je broer kan niet met geld omgaan. De volgende keer absoluut niets meer voor hem betalen, ook niet als hij je van tevoren het geld geeft. Het werkt gewoon niet!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:01

Enige dat ik je kan aanraden; nooit meer geld geven. Geef dan liever bv een tas boodschappen. Het is heel rot dat het zo moet, maar door hem geld te geven help je hem echt niet helaas....