MacBook Air of Pro?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

MacBook Air of Pro?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 12:53

Oke, ik zie nu door de bomen echt het bos niet meer _O-
Wil graag een nieuwe laptop..
Na veel wikken en wegen en berekenen, toch maar gekozen voor macbook, maar toen :')

Twijfel nu tussen de macbook air (13") of macbook pro (13")

Iemand die mij kan vertellen wat nu het precieze verschil is en welke ik beter zou kunnen nemen? _O-
Het is voornamelijk voor school, dus voornamelijk word, ppt en internet..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:54

Tja, Pro kan wat zwaarder draaien dan de Air :) Ik werk met de Pro zelf, prima ding!

Anoniem

Re: MacBook Air of Pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:56

Ik lees mee, gebruik nu de MB Pro van mijn vader omdat mijn eigen Samsunglaptop uit het niets is gecrasht. Ik vind de Air ook wel mooi maar ben bang dat ik teleurgesteld raak als hij niet erg overeenkomt met de Pro, gezien die dus prima bevalt...

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 13:05

Courses schreef:
Tja, Pro kan wat zwaarder draaien dan de Air :) Ik werk met de Pro zelf, prima ding!

Wat bedoel je met zwaarder draaien? Ben niet zo'n computertechneut _O-

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:07

Ik heb een Macbook Pro, een oudere alweer uit 2011 haha :) Ding werkt ontzettend goed, is nog steeds heel erg snel en ja gewoon wauw <3 Het waren een paar ribben uit mijn lijf, dat wel :') Maar ja, het is je geld wel echt waard hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:09

Barbabientje schreef:
Courses schreef:

Wat bedoel je met zwaarder draaien? Ben niet zo'n computertechneut _O-

Zwaarder draaien betekent dat er grotere bestanden en programma's op kunnen (dus dat de Air eerder zal gaan loeien en warm/traag wordt als je heel veel tegelijk doet/open hebt staat dan de Pro)

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:10

of een tussenweg, de pro met retina scherm! Ik heb deze zelf ook. Vond de air niet zo mooi ivm de rand langs t scherm maar daarentegen was ie wel dunner en lichter dan de pro. De pro retina is dunner en lichter dan de pro maar iets dikker en zwaarder dan de retina. Daarnaast heeft ie extra goed beeld. Qua specificaties maakt het verder niet zo veel uit geloof ik.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:13

Weet iemand of de pro verder tegen een stootje kan? Hij staat hier voornamelijk op schoot of op de eettafel maar als ik er zelf een ga aanschaffen gaat ie toch wel in een rugzak mee naar school etc... Er zal niet mee rondgesmeten worden maar continue in de tas/uit de tas/op de tafel/op schoot/meetillen zal die niet gelukkiger van worden.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 13:13

Naja heb nu een budget van ongeveer 1500 euro, dus maakt in principe niet uit of het dan de pro of air wordt (scheelt ongeveer 100-200 euro)..
Bij mediamarkt is nu nl de pro afgeprijsd :D

@Doanique; dat is dus wat ik nodig heb.. Ben nogal van de 100.000 schermen open _O-

@Remark, die heb ik dus ook gezien nu, deze is dat volgens mij of niet?
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/AP ... langId=-11

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 13:14

MacavityL schreef:
Zie: [HTT] MacBook, air of pro en welke specs?! Twijfels twijfels.

Als het je enigste computer is, zou ik voor de pro gaan, kan toch even meer aan en is maar heel klein beetje (500gr) zwaarder dan de air. Als het echt een laptop 'erbij' is, zou je voor de air kunnen gaan.

oh verrek, had heel bokt al afgezocht naar een topic _O-
Nee het is voor mij echt mijn hoofdcomputer, vandaar dat ik er ook wat meer geld aan uit wil geven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:16

Ik twijfel ook nog hoor _O-

Ik fotografeer zelf een hoop en kan die foto's natuurlijk ook wel op photobucket kwijt maar dat doet de kwaliteit ook niet veel goeds, dus zal toch zo'n 100/200 foto's per shoot moeten kunnen bewaren, bewerken en van logo voorzien... Lastig lastig, maar ik denk dat ik wel voor de pro ga.

Je kan ook op Leapp.nl kijken, dat is van apple. Het zijn tweedehands laptops die volledig tot nieuw zijn opgebouwd (dus er is niks kapot aan, misschien een krasje op de klep of zo maar niet in je scherm), je krijgt hem volledig ingesealed met accessoires.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 13:18

Ja dat durf ik dus allemaal niet zo goed aan _O-

edit:

Bij de mediamarkt is de pro met retina scherm 200 euro goedkoper dan bij de apple zelf..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:21

Ik heb goede ervaringen gehoord met Leapp en aangezien ze 12 maanden garantie geven en beweren dat de kwaliteit als nieuw is, durf ik dat best aan. Bevalt het niet krijgen ze 't ding met dezelfde rotgang weer terug! _O-

Mediamarkt is ook wel te vertrouwen alleen wat lastig met garantie, als er ook maar een krasje op zit heb je waterschade of het is je eigen schuld en kan je ophoepelen. :=

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 13:22

Doanique schreef:
Ik heb goede ervaringen gehoord met Leapp en aangezien ze 12 maanden garantie geven en beweren dat de kwaliteit als nieuw is, durf ik dat best aan. Bevalt het niet krijgen ze 't ding met dezelfde rotgang weer terug! _O-

Mediamarkt is ook wel te vertrouwen alleen wat lastig met garantie, als er ook maar een krasje op zit heb je waterschade of het is je eigen schuld en kan je ophoepelen. :=

Ja precies, denk dat ik m bij de Dixons ga halen.. Heb je standaard 3 jaar garantie op Apple producten geloof ik en dezelfde prijs als mediamarkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:25

Ik ben nu aan het chatten met een meneertje van Leapp, die gaat mij eens even vertellen of de lage prijs invloed heeft op de staat van het product.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:27

Bij A-Mac en My Com heb je als particulier ook 3 jaar garantie. Ik zou zelf voor de Pro met Retina scherm gaan; meer geheugen mogelijk (8 ipv 4GB) en snellere processor. En keuze uit 3 configuraties. Ik weet niet wat je allemaal mee wilt gaan doen, maar meer geheugen is altijd prettig en snelheid is vooral fijn bij Photoshop dingen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:29

Als er bij Leapp een 'B' achter het product staat betekent het dat hij niet helemaal in 100% staat is, maar bij die goedkoopste Macbook Pro die zij bieden staat geen B en die is dus in 100% staat.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 13:31

Maar ik zie er daar zo snel geen met retina scherm, of ik zoek verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:32

Dat kan! Ze hebben ook geen iPhone 5S, en alleen witte iPhone 5; niet op voorraad.
Het zijn 2ehands producten dus ik denk dat de Macbook Pro Retina nog te nieuw is om daar te staan!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 13:32

Rongyos schreef:
Bij A-Mac en My Com heb je als particulier ook 3 jaar garantie. Ik zou zelf voor de Pro met Retina scherm gaan; meer geheugen mogelijk (8 ipv 4GB) en snellere processor. En keuze uit 3 configuraties. Ik weet niet wat je allemaal mee wilt gaan doen, maar meer geheugen is altijd prettig en snelheid is vooral fijn bij Photoshop dingen etc.

Ik doe nooit iets met photoshop ed, dus dat hoeft voor mij niet perse..
Zit nu te twijfelen tussen 4 gb of 8 gb, scheelt wel 300 euro, maar weet niet wat voor mij goed is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:33

Je kan ook een hoop in dropbox e.d. bewaren zodat je het niet op de laptop hoeft te laten staan he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:34

Ik zou dus nooit voor een tweedehands mac gaan. Ik heb hele andere verhalen over Leapp gehoord, producten die niet zijn zoals omschreven etc. Als je het bedrag hebt: ga voor een nieuwe. Haal hem het liefst ergens anders dan een MediaMarkt of Saturn.

Als je voor de retina gaat, hou er rekening mee dat je er later geen geheugen bij kan zetten. Als je meer geheugen wil moet je dat direct doen. Ik zou dan ook direct voor 16GB gaan én voor een SSD.

Ik heb zelf twee Macbook Pro's. Eentje uit 2008 en eentje uit 2012. Die uit 2012 heeft 16GB werkgeheugen en lager zou ik niet meer willen. (Ik draai photoshop, office etc).

Ik heb op mijn mac uit 2008 4GB en daar doe ik alleen office mee en internet, maar ik merk dat ik daar al te weinig geheugen op heb wil ik meerdere documenten naast elkaar draaien.

Als je dingen in dropbox bewaart moet je dat NIET op je laptop zelf synchen als je schijfruimte over wil houden. Ik heb vanmorgen mijn dropbox naar browser only gezet: ik had 150 GB aan bestanden van anderen hierdoor op mijn laptop staan..

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:35

Ik heb mijn Macbook wel gewoon bij Apple zelf gehaald, super service, maar inderdaad een flink stuk duurder dan bij de resellers. Zou verder niet weten of er voor of nadelen aanzitten hoor haha

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 13:36

Kun je uberhaupt een externe harde schijf aan een mac koppelen? Want ik heb nu ook niet zoveel gehuegen op mijn laptop, maar wel een externe harde schijf van 2 tb, wat dus een hele hoop op kan vangen :)

Ik heb dus ook zoiets voor die 500 euro (tja t is veel, maar heb het) dan liever een hele nieuwe!