Tja voel me goed geweldig maar toch twijfel hmmmm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sita12

Tja voel me goed geweldig maar toch twijfel hmmmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 10:59

Haajjj allemaal,

Ik heb er lang over na gedacht of ik mijn hart hier zou luchten maar ach ja waarom ook niet.

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die mij kennen en ik zou het op prijs stellen als er geen namen genoemd worden ;)

Ik heb vanaf 2009 samen gewoond met een super lieve man laten we m ff B noemen.
In 2012 hebben we samen een huisje gekocht en is zijn dochtertje bij ons komen wonen ik heb hier met volle teugen van genoten. Ook heb ik in deze periode mijn paardje gekocht. Deze was nog groen dus deed er nog niet heel veel mee.

Naar mate mijn paardje ouder werd ben ik meer met hem gaan doen ( logisch) dit vond B moeilijk omdat ik steeds minder thuis was. Ik nam de kleine altijd mee.

Ik heb B altijd vrij gelaten om met vrienden etc leuke dingen te gaan doen, maar merkte ook dat ik dit zelf ook nodig had.

Helaas vond B dit niet altijd even leuk en veroorzaakte dit de nodige discussies de laatste tijd.

Uiteindelijk heb ik besloten om tijdelijk naar me ouders te gaan om de boel op een rijtje te zetten.

Ondanks dat ik B super mis ben ik tot de conclusie gekomen dat ik niet meer wil samen wonen.
Ik heb gelukkig super lieve vriendinnen die zeggen dat ik zelf het besluit moeten nemen wat het dan ook wordt ze er voor mij zijn.
Op het moment ben ik lekker aan het stappen, ik heb het dansen zooooo gemist.

Dus nu is het zover het huis wordt op zijn naam gezet en ik woon thuis tot ik zelf iets gevonden heb.

Ik ga stappen en leuke dingen doen , maar voel me ook schuldig tegenover B.
Is dit terecht? Of moet ik m niet aanstellen?

Ik geniet gewoon van alle aandacht en gezelligheid maar heb totaal geen behoefte aan een man.

Voel me op het moment eigenlijk super goed, melig, opstandig en mijn nieuwe levens motto is!!! Je leeft maar 1 x dus je kunt het beter goed doen!

Ik ben nu 26 en in de bloei van me leven laten we maar zeggen maar toch wilde ik dit even kwijt.

Groetjes

Lins_Vetra

Re: Tja voel me goed geweldig maar toch twijfel hmmmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:02

You go girl!!!

Helemaal met je eens. Die schuldgevoelends ebben wel weer weg. Jij hebt een keuze gemaakt waar je vast goed over hebt nagedacht.

Veel plezier met de lol in je leven :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:03

Als jij je hier goed bij voelt, gewoon doen :)
Je bent duidelijk nog niet toe aan vastigheid en het klinkt alsof hij een heel ander idee heeft van samenwonen.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:04

Niet schuldig voelen tegenover een ander, doen waar jij je goed bij voelt.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:06

Erg moedig dat je voor jezelf opkwam! Het is normaal dat je je wat schuldig voelt. Je hebt tenslotte van deze man gehouden. Dat gaat wel over! Denk maar lekker aan jezelf :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:09

Ka_tje schreef:
Erg moedig dat je voor jezelf opkwam! Het is normaal dat je je wat schuldig voelt. Je hebt tenslotte van deze man gehouden. Dat gaat wel over! Denk maar lekker aan jezelf :D

Schuldgevoel komt ook omdat je nog steeds van hem houdt denk ik? Dat is nog niet over, maar heeft een andere dimensie gekregen.
Ik vind het een dappere en eerlijke keuze. Niet alleen voor jezelf maar ook voor hem.
hebben jullie ook iets afgesproken over zijn dochtertje? Jij maakt immers ook een wezenlijk deel uit van haar leven

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 11:10

ja en dat is het ergste ik hou nog steeds van hem, maar heb zooooo mijn vrijheid nodig

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 11:12

benangelique schreef:
Ka_tje schreef:

Schuldgevoel komt ook omdat je nog steeds van hem houdt denk ik? Dat is nog niet over, maar heeft een andere dimensie gekregen.
Ik vind het een dappere en eerlijke keuze. Niet alleen voor jezelf maar ook voor hem.
hebben jullie ook iets afgesproken over zijn dochtertje? Jij maakt immers ook een wezenlijk deel uit van haar leven

zijn dochtertje blijft elke dinsdag lekker op mijn paardje lessen, komt ook nog gewoon bij mijn ouders, en zal straks in mijn "eigen" huisje ook een logeerkamer krijgen als het aan mij ligt.
Ik zal er altijd voor hem en haar zijn.
maar het is natuurllijk afhankelijk van hem.
Het ene moment wilt ie het wel het andere moment wilt ie mij en mijn ouders nooit meer zien.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:13

je gevoel volgen. Ik ben ongeveer in jouw situatie geweest en het was een hele opluchting toen ik er een punt achter zette. Niet dat ik een uitgangstype ben, maar mijn beeld van samenwonen/leven strookte niet met dat van mijn ex. En ik betrapte mezelf erop dat ik het huis begon uit te vluchten: een keer extra naar de paarden, een uur langer op stal blijven plakken... Gewoon om niet telkens die duscussie aan te gaan

En natuurlijk is het normaal als je je partner graag ziet/gezien hebt dat je wat schuldgevoelens hebt. Op termijn is kiezen voor jezelf ook beter voor hem en zijn dochter. Altijd discussies/ruzie is ook niet leuk.
En top dat je er nog steedds voor zijn dochtertje wil zijn

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:14

Als je jezelf beter voelt nu, is het duidelijk de goede keuze geweest.
Het is normaal dat je aan B denkt, jullie zijn wel een tijd samen geweest dat vergeet je niet zomaar.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 11:16

Ik ben/was ook niet zon mega uitgaanstype maar merk dat ik het wel gemist heb. gewoon even alle zorgen van je af dansen. Gek doen want ken al die mensen toch niet whahahahaha.
mijn ex was altijd best jaloers dus flirten of sjansen ohhh nooo.
ook is hij super ijdel en niet alleen op zichzelf maar dus ook op mij! dus dan was ik niet slank genoeg dan dit dan dat.
Nu zegt hij dat het allemaal niet uitmaakt wat ik doe of hoe ik eruit zie dat ie mij niet kwijt wilt maar nu wil ik dus niet meer.

ik ben met een vriendin opstap geweest ik had een jeans aan met een simpel blousje en me haren niet gedaan hahahaha en we hadden zoooo veel sjans het was gewoon zo leuk

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:33

Meid, waarom voel je je schuldig? Als ik jouw berichten zo lees ben je zo veel gelukkiger. Altijd jezelf op plaats nummer 1 laten staan :)

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 11:36

Winged schreef:
Meid, waarom voel je je schuldig? Als ik jouw berichten zo lees ben je zo veel gelukkiger. Altijd jezelf op plaats nummer 1 laten staan :)

dat ben ik inderdaad ook van plan :)
vrijdag en zaterdag weer lekker weg met een vriendin.
vrijdag terrasje ofzo denk en zaterdag lekker los.. heerlijk dat dansen hahahahahah

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:37

Logisch dat je een bepaald schuldgevoel hebt naar hem toe. Ik vraag me af of het écht een schuldgevoel is of een soort gemis. Want waarschijnlijk voel je dat gevoel niet als je lekker je drankje staat te drinken in de club., maar meer op momenten dat je even alleen bent of waarop je normaal met hem samen wat deed.
En dat is logisch.
Verder, ik vind het al heel wat dat je erkent dat je niet meer samen wilt wonen omdat je ruimte nodig hebt die hij jou niet kan bieden. Dan kun je wel roepen van jullie moeten je aanpassen maar is dat wel wat je moet willen als stel?

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 11:39

RoyceMack schreef:
Logisch dat je een bepaald schuldgevoel hebt naar hem toe. Ik vraag me af of het écht een schuldgevoel is of een soort gemis. Want waarschijnlijk voel je dat gevoel niet als je lekker je drankje staat te drinken in de club., maar meer op momenten dat je even alleen bent of waarop je normaal met hem samen wat deed.
En dat is logisch.
Verder, ik vind het al heel wat dat je erkent dat je niet meer samen wilt wonen omdat je ruimte nodig hebt die hij jou niet kan bieden. Dan kun je wel roepen van jullie moeten je aanpassen maar is dat wel wat je moet willen als stel?

het is inderdaad als ik alleen ben of zoals nu op het werk waar we normaal altijd appten en nu niet.

ik merk gewoon dat ik met niemand samen wil wonen ik hou van me ouders maar wordt na 5 weken al gillend gek :P.

Ik geef altijd als voorbeeld als ik mijn ondergoed aan de lampen wil hangen wil ik dat kunnen doen!!! .
als voorbeeld gisteren avond een vriendin zegt ga je mee zwemmen ik zeg jaaaa leuk en whoppa daar gaan we.
Dat kan niet als je samenwoont vind ik.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:48

Ik woon samen maar kan gewoon doen waar ik zin in heb hoor!
Dus ik denk dat je gewoon iemand nodig hebt die jou vrij laat.
Je leeft idd maar 1 x.Rekening houden met iemand is normaal,je leven leven voor een ander zou ik niet doen.

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:49

Dat kan wel als je samenwoont, als je maar met de juiste samenwoont :j

Edit: je moet natuurlijk ook wel leuke momenten met zen tweeën kunnen hebben.
Laatst bijgewerkt door leenbeesje op 21-05-14 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:51

Inderdaad. TS je zegt dat kan niet als je samenwoont maar dat moet dus wel kunnen :')

Ik zou me ook niet schuldig voelen. Hij probeert jou dus al die tijd een beetje te "onderdrukken" en als je het zat bent ben je opeens goed genoeg.. jammer joh. Te laat. Geloof me je gaat niet gelukkig van zo iemand worden. Wel top van je dat je er nog voor zijn dochter wilt zijn! Dat zou ik nog het lastigste vinden van alles..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:56

sita12 schreef:
Ik ben/was ook niet zon mega uitgaanstype maar merk dat ik het wel gemist heb. gewoon even alle zorgen van je af dansen. Gek doen want ken al die mensen toch niet whahahahaha.
mijn ex was altijd best jaloers dus flirten of sjansen ohhh nooo.
ook is hij super ijdel en niet alleen op zichzelf maar dus ook op mij! dus dan was ik niet slank genoeg dan dit dan dat.
Nu zegt hij dat het allemaal niet uitmaakt wat ik doe of hoe ik eruit zie dat ie mij niet kwijt wilt maar nu wil ik dus niet meer.

ik ben met een vriendin opstap geweest ik had een jeans aan met een simpel blousje en me haren niet gedaan hahahaha en we hadden zoooo veel sjans het was gewoon zo leuk

Mag jij blij zijn dat je weg bent gegaan. Lijkt alsof hij jou als zijn bezit beschouwde en dan ook nog commentaar geven over hoe je er uit ziet?? Hij lijkt wel een narcist. Kon waarschijnlijk ook geen kritiek op eigen gedrag waarderen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 12:15

Het kan aan mij liggen, maar ik vind het een beetje midlifecrisis-achtig overkomen.. Vooral het opstandige ed.. Al ben ik het met je eens dat hij je hier en daar wat vrijheid kan geven, heb ik meer het gevoel dat het (saaie?) gezinsleven je niet bevalt..

ElanJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 12:22

nine1987 schreef:
Het kan aan mij liggen, maar ik vind het een beetje midlifecrisis-achtig overkomen.. Vooral het opstandige ed..

Dat is vroeg ;) Haha!
Nee, ik denk dat TS dat een tijd gemist heeft en dat nu wil inhalen en daar is niks mis mee!
Succes TS! Geniet ervan

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 12:26

vroeg vroeg TS wordt 27 en dan begint het fenomeen Quarter-crisis

Je bent er gewoon klaar mee maar nu lijkt het wel alsof je alles ontvlucht om alleen maar niet thuis te zijn.
Deze nieuwe levensstijl vind ik ook niet geheel gezond maar goed dat is mijn keuze

Afsluiten en naar volgende hoofdstuk

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 12:27

mm misschien was je te vroeg de relatie in gegaan, heb je nog niet echt gepuberd (feesten etc) en begin je dat nu te missen. Je hebt je in de relatie beklemmend gevoeld en dan ga je in de weerstand. Lastig, een relatie heb je met zijn 2-en, je hoort elkaar ook vrij te laten, je eigen dingen te doen maar ook tijd vrij maken voor elkaar. Als jij je hier nu goed bij voelt moet je het proberen los te laten. Qua dochter is het lastig, ik neem aan dat zij nog een moeder heeft? Daarnaast zal je het contact met hem blijven houden, wees je daar wel van bewust. Als hij straks weer een nieuwe vriendin heeft, zal ook daar de dochter een relatie mee opbouwen. * ik heb geen idee hoor wat de relatie met de moeder is, vandaar dat ik hier even aan dacht*

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 13:07

de relatie met haar moeder is redelijk ze gaat om weekend en in de vakanties echter is onze band sterker. Ik snap ook heel goed dat als hij een nieuwe relatie krijgt ze een band met de nieuwe vriendin op gaat bouwen. Dit vind ik dan ook helemaal niet erg, maar ik wil dat kindje nu niet laten vallen. Als het contact als het ware verwatered is dat prima.

ja midlife crissis hahaha beetje vroeg ja, maar ik geniet er nu van om gewoon heerlijk mezelf te kunnen zijn. Dat kon ik in onze relatie ook hoor zeker wel maar ik ben van nature iemand die constant rekening houd met andere. Het kost me nu ook moeite om me niet aan te passen aan mensen in mijn omgeving.

En nu gaat het goed en doe ik waar ik zin in heb kom laat of vroeg in de ochtend :P thuis als ik daar zin in heb. ( oke vinden me ouders niet altijd even leuk hahaha)

Samantha_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:07

Misschien een stomme vraag, maar hadden jullie samen dat huis gekocht? En heb jij gewoon meebetaald aan de hypotheek en aflossing?

Als het huis dan op zijn naam gezet wordt, zou ik als ik jou was, wel even kijken of je dan (een deel) van dat geld terug krijgt. Tenslotte wil je ook zelf weer een plekje kopen/huren in de toekomst.

Maar dat moet je helemaal zelf weten of je daar moeite voor wil doen.

Verder, goed dat je je hart gevolgd hebt :-)