Samsung galaxy s2 problemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

laraxXxemma

Samsung galaxy s2 problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 20:51

Heey allemaal,

Ik heb sinds een maand nu denk ik problemen met mijn samsung galaxy s2. Heb hem tweedehands gekocht, maar dat is al weer bijna een jaar terug en de problemen zijn pas sinds een maand dus ik verwacht niet dat dat er iets mee te maken heeft.
Het gebeurt altijd als het batterij percentage laag is; vaak lager dan 10 %. Mijn beeld gaat dan wat knipperen (kleuren gaan beetje van feller naar donkerder zeg maar), ik heb op dat moment totaal geen bereik (heel appart, ik heb Ben en ik heb er nog nooit problemen mee gehad) en twee tellen later valt hij uit. Tenzij ik hem op tijd aan de lader doe, dan houdt het ineens op. Maar vaak ben ik al te laat om mijn oplader te pakken.
Nu had ik meestal zoiets van okee, hij was toch bijna leeg. Maar nu gebeurde het net weer, en dat terwijl hij nog 18% vol zat. Nu had ik het vrij snel in de gaten, dus ik pakte mn oplader maar nee alweer te laat. Deze keer was het letterlijk 2 tellen. Ik was op het moment gewoon op internet een beetje op bokt aan het rondkijken, dus niet iets wat in 2 tellen 18% batterij kan innemen. Had ook geen andere apps nog aan staan, die stop ik altijd zorgvuldig.

Even voor de snelle kijkers:
-Laag percentage batterij
-beeld gaat knipperen
-Bereik valt weg
-Mobiel valt uit
-bovenstaande wordt voorkomen als ik de oplader er aan doe

Nu ben ik het toch echt wel een beetje zat, had hier met mijn oude samsung namelijk nooit last van.
Weet iemand toevallig wat dit is en/of hoe het is op te lossen?
Kon hier nog niet een topic over vinden, is die er wel wil je hem hier dan in de reacties achterlaten ?

Groetjess

LastDream

Re: Samsung galaxy s2 problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:54

Ik heb zelf de S2 plus en bij mij valt ie ook soms uit :')
En verder qua batterij, Ik heb hem ooit geupdated en toen ging ie veel langer mee ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:56

Ik had het ook. Was batterij krom. Dus nieuwe ingedaan en doet nog steeds. Alleen zusje heeft hem nu in gebruik.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 21:01

Een update komt er niet meer voor de s2, en ik heb al android jelly bean..
en heb net mn batterij aan alle kanten bekeken, hij is niet krom of bol (had gelezen dat dat ook zou kunnen) en was ook niet warm of heet op moment van uitvallen

love_western bedoel je dat je mobiel het daarna gewoon weer deed of deed hij nog steeds die rare dingen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:09

Daarna deed ie weer normaal. Je kunt testen door proberen de batterij te laten draaien op vlakke ondergrond. Normaal horen ze niet te draaien.

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:11

Anders een nieuwe batterij kopen?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 21:14

HarriesHorse schreef:

Jaa daar zit ik ook al aan te denken, maar het lijkt me raar dat mijn bereik dan wegvalt omdat het aan de batterij ligt?

love_western schreef:
Daarna deed ie weer normaal. Je kunt testen door proberen de batterij te laten draaien op vlakke ondergrond. Normaal horen ze niet te draaien.

Hij draait niet rond, valt direct weer plat neer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:16

Je moet hem ook plat neerleggen op tafel en dan proberen te draaien.

Maar mijn telefoon gaf precies zelfde klachten.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 21:27

love_western schreef:
Je moet hem ook plat neerleggen op tafel en dan proberen te draaien.

Maar mijn telefoon gaf precies zelfde klachten.

Daarnet best wel erg, maar toen ging ik vaker rond draaien en nu stopt hij bijna gelijk. Toch maar even een nieuwe batterij dan.

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:34

laraxXxemma schreef:
HarriesHorse schreef:

Jaa daar zit ik ook al aan te denken, maar het lijkt me raar dat mijn bereik dan wegvalt omdat het aan de batterij ligt?

Misschien dat dat a de batterij ligt dat die op de een of andere manier niet genoeg btterij oid voor heeft ?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 21:36

CxB schreef:
laraxXxemma schreef:

Misschien dat dat a de batterij ligt dat die op de een of andere manier niet genoeg btterij oid voor heeft ?

Das wel raar want hij heeft er nooit problemen mee gehad. Maar goed, bestel wel even een nieuwe

iemand toevallig ervaring met die van miniinthebox? zag namelijk dat die niet zo duur waren

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:05

Ik durf bijna wel met zekerheid te zeggen dat dit aan je batterij ligt. Helaas een bekend kwaaltje van Samsung, zit zelf al aan m'n 2de batterij in een half jaar tijd :\

Maar goed, nieuwe batterij en je kunt weer met veel plezier je telefoon gebruiken! :D

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:45

Enne.. KitKat 4.4 draait ook prima op de S2 hoor! ;)

Bereik en scherm uitval komt omdat de baseband chip gelijk reset na een spanningsdip door de te lege accu :)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 23:33

Choiix schreef:

Bereik en scherm uitval komt omdat de baseband chip gelijk reset na een spanningsdip door de te lege accu :)

Aah okee, weet ik nu iig hoe dat komt
En kitkat is zeg maar niet meer een officiele update voor de s2 toch, dus dan zou ik het via internet en computer moeten downloaden ?
Want als ik nu op zoeken naar update klik vindt ie niks..

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 23:44

Ik heb ongeveer hetzelfde maar dan met mijn Samsung Galaxy fame. Zo nu en dan valt de telefoon vanzelf uit en als ik hem dan weer aanzet, heb ik geen mobiel bereik meer. Kan ik niet bellen, smsen of internetten. Moet ik via instellingen mijn provider ( tele2) weer instellen. Wordt hier goed zat van. Weet ook niet waar dat aan ligt. Denk aan mijn telefoon.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 07:22

laraxXxemma schreef:
Choiix schreef:

Aah okee, weet ik nu iig hoe dat komt
En kitkat is zeg maar niet meer een officiele update voor de s2 toch, dus dan zou ik het via internet en computer moeten downloaden ?
Want als ik nu op zoeken naar update klik vindt ie niks..

Klopt! Het is wel een karweitje maar de S2 is nog dermate potent dat het best zin kan hebben om dat avontuur aan te gaan :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 19:39

Ik heb mijn accu op ebay besteld, origineel voor nog geen 7 euro en was binnen een week binnen. Vanuit duitsland, dus geen china dingen.

Maar nu overgestapt naar de s4, ik heb eventueel nog wel een accu liggen?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 19:41

Nee hoeft niet, heb geruild met de batterij van mn vader (hij heeft ook s2)
Hij heeft er minder last van dan ik want hij maakt zijn batterij niet zo leeg als ik doe dagelijks :)
toch bedankt voor het aanbod!