Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Sammie schreef:In Noord-Europa hebben ze de klok en in het Zuiden de tijd
Dit is toch niks nieuws.. En je gaat daar de mentaliteit ook echt niet veranderen. Je kunt je dus beter aanpassen ipv je het aantrekken.
ydnew schreef:[
Aanpassen doe ik niet, veranderen is mijn idee zeker niet, als ik een afspraak heb kom ik die gewoon na, en ben ik op tijd.....wat zij doen moeten ze zelf weten, we weten het inmiddels......en gaan nergens meer van uit en nemen de tijd als we iets moeten regelen, want je bent zo een halve dag tot meer kwijt...maar af en toe.................zucht......
ydnew schreef:In Nederland zou dit uiteraard ook wel voorkomen, maar ik ken dat niet.....hier is het normaal......als je in NL een paar keer achter elkaar te laat op je werk komt of helemaal niet, dan zet je toch echt je baan op het spel.....hier schijnt het niet uit te maken dat je de baas gewoon laat wachten tot wel een uur of helemaal niet komt opdagen zonder een belletje.... In NL Is een tandarts of huisarts gewoon een tandarts of huisarts..hier heeft men groot aanzien omdat men heeft gestudeerd en accepteerd men alles Evenals advocaten...men begint schrikachtig te kijken als je het er over hebt..... Dit heb ik nu echt niet...prima dat die mensen advocaat zijn geworden, ieder zo zijn ding, maar als ik een advocaat nodig ben om wat dan ook, dan verwacht ik dat diegene voor mij werkt, ik betaal.....en niet, omdat men advocaat is, zelf kan bepalen wanneer wat gebeurt.....en zo gaat het wel in veel gevallen....... Bij de tandarts gaan de afspraken redelijk, net als in NL. De huisarts heeft hier zijn praktijk, maar in het stadje ernaast ook een privé praktijk...die mensen gaan voor want die betalen....en dan kan het hele dorp die om 9:00u een afspraak heeft gaan zitten wachten.....Dit heb ik 2 keer gehad met een baby van een paar maand en daar zit je dan.........

GamblersCup schreef:Jij gaat in een ander land wonen, maar je wilt je niet aanpassen en loopt te schelden over de mentaliteit.... succes
bus reed wel, maar ruim 1,5 uur later dan stond aangegeven. Taxi nemen was het advies, dan kwam je ook weer thuis tenminste.