Roddels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Roddels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 14:31

Ik moet echt even iets van me af schrijven want het blijft maar door me kop spoken en ik word er eigenlijk behoorlijk verdrietig van. |(
Vorige week kreeg ik opeens een Whatsapp van iemand die mij beschuldigde van iets wat absoluut niet waar is (wat dat is laat ik even in het midden want er zijn altijd meelezers).
Eerst reageerde ik daar nog lacherig op in de veronderstelling dat diegene dit toch niet zou geloven maar niks was minder waar...
Het halve dorp heeft het er over hoor! apte hij terug.
Ik heb het al van meerdere mensen die jij kent gehoord, en dan nog de nodige scheldwoorden.
Wat werd ik boos zeg -:(-
Wie zijn die mensen dan die dat zeggen?
Maar dat wilde hij niet vertellen.

Nu voel ik me toch wel rottig en krijg ik het niet uit me hoofd, niet eens om het feit dat ik ergens van beschuldigd word wat niet waar is maar meer omdat mensen zo verrot kunnen zijn.
Ze gunnen het licht in elkaars ogen niet en op de een of andere manier ben ik altijd een makkelijk slachtoffer.
Mensen die ik ken vertellen dit dus.. en ik weet niet wie.
Wie kan ik nu nog vertrouwen?
Waarom doen mensen dit?? |(

Eunomia

Re: Roddels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:33

Het enigste wat je kunt doen is bedenken dat ze op de één of andere manier toch tegen je op kijken, anders zouden ze je niet neerhalen om zelf beter op te komen.

Hoe moeilijk het ook is, je kunt het het beste negeren omdat ze er dan toch geen "lol" meer aan beleven. Ik weet niet of je in een klein dorp woont? Ik zelf wel en merk dat roddels hier aan de lopende band verspreid worden, erg naar, maar je doet er (helaas) helemaal niets aan..

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:34

Hou de eer aan jezelf! jij weet wat er gebeurt is. Ga er niet op in, hoe moeilijk het ook is :(

succes en sterkte!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:37

:(:) Gelukkig weet niemand het over een half jaar nog.

Hoewel hier zijn roddels die nog steeds altijd met de naam van die persoon worden genoemd. Maar dat zijn dan vaak de verhalen van man van 50 gaat vreemd met secretaresse en laat vrouw en kinderen achter. Maar goed dat is ook een veel voorkomend verhaal hier in de buurt. (al 3 in 5 jaar oid)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:38

Da's hier ook zo hoor. Hier gaan de roddels dan vooral over mijn paarden en hoe ik ze verwaarloos en mishandel ;-) , wel pech dat ik 4 Da's, een hoefsmid ed achter mij heb staan die vrolijk lachen met zo'n roddels...
Mensen zijn nu eenmaal jaloers en dan sturen ze smerige roddels de wereld in, daar kun je niet veel aan veranderen.
Wat ik doe om uit te zoeken hoe het rondgaat is zelf iets vertellen tegen iemand en dan kijken hoe het rondgaat en wiehet nog te weten komt, zo kun je een goed zicht krijgen op de communicatie tussen de roddelaars.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 14:42

Ik woon inderdaad in een vrij klein dorp, ik woon hier nog niet zo heel lang dus ik hoor niet bij de echte kliek die hier is geboren, dat maakt mij volgens mij ook een makkelijkere prooi.
Maar ik vraag me echt af waarom mensen dit doen, het is toch veel leuker om gezellig met elkaar om te gaan?
Waarom die roddels? en mensen zwart maken.
Ik kom uit Amsterdam en daar heb je dat echt veeeel minder.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:44

Arrabel schreef:
Ik woon inderdaad in een vrij klein dorp, ik woon hier nog niet zo heel lang dus ik hoor niet bij de echte kliek die hier is geboren, dat maakt mij volgens mij ook een makkelijkere prooi.
Maar ik vraag me echt af waarom mensen dit doen, het is toch veel leuker om gezellig met elkaar om te gaan?
Waarom die roddels? en mensen zwart maken.
Ik kom uit Amsterdam en daar heb je dat echt veeeel minder.

Dat is des dorps. iedereen kent elkaar en iedereen heeft een mening over elkaar.. dat is zo en dat zal altijd zo blijven.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:45

Afgunst, onwetendheid, vrees voor iemand die mss anders is... Redenen genoeg :-).

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:47

Meis gewoon de eer aan jezelf houden. Hoe minder aandacht jij er aan geeft hoe minder leuk het voor hun nog is om over je te roddelen. Je weet zelf hoe het echt zit :j

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 14:48

Dat zal inderdaad het beste zijn, maar leuk is het niet.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:48

Gewoon negeren, lekker laten kletsen jij weet wat er gebeurd is met een half jaar is iedereen het vergeten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:54

Ohh jij bent een stadse met stadse fratsen? :D *grapje*

Leven en laten leven. Waait vanzelf een keer over :j

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 16:05

Citaat:
Ohh jij bent een stadse met stadse fratsen? :D *grapje*

:j :')

Ik bemoei me ook verder zo goed als niet met iedereen, daarom verbaasde die roddel mij ook zo!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 16:07

lrtj_ schreef:
Gewoon negeren, lekker laten kletsen jij weet wat er gebeurd is met een half jaar is iedereen het vergeten.

Eerder al, komt wel weer een verse roddel voorbij over Henkie die met de buurvrouw in bed dook :')

Sta erboven ts. Je kan hun niet veranderen, maar wel de manier hoe jij hiermee om gaat.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 16:10

Als mensen over je praten ben je blijkbaar interessant :) Vaak ligt jaloezie eraan ten grondslag. En jaloezie is bewondering in een heel lelijke verpakking.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 16:11

Inderdaad er gewoon boven staan :Y)

Ik weet precie hoe je je voelt, mijn ex heeft ook de nodige verhalen de wereld in geholpen, en ach, het zegt meer over de persoon zelf die dat doet, toch? :o

Mijn opa zei altijd: Ook al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel en dat doet ie zekers!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 23:52

Ach, niks van aantrekken. Een meisje uit de stad hier had tegen haar huisgenootje verteld dat haar moeder kanker had, maar ze bleek gewoon gezond te zijn. Omdat ik het een raar verhaal vond en dacht dat die moeder misschien wel ziek was heb ik gewoon aan het meisje gevraagd of haar moeder ziek was. Nu probeert ze rond te bazuinen dat ik tegen iedereen vertel dat haar moeder ziek is. Ze zei letterlijk: ''Ik zeg tegen iedereen dat jij liegt over kanker''. Nu is dat kind 10 jaar jonger dan ik, ik haal daar mijn schouders over op. Mensen hebben altijd wat te zeggen. Trek het je echt niet aan!!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 00:08

Ach voordeel van een dorp is dat de roddels elkaar snel afwisselen. Ze komen snel genoeg met een roddel over een ander.

Daarbij moet je er gewoon even doorheen dat je een 'stadse' bent in een dorp. Maar ook dat komt allemaal goed. Ik kwam er ook tussen uiteindelijk en zelfs nu ik weer in de stad woon heb ik goed contact. Nier direct opgeven dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 00:09

Ach ik hoorde net dat mijn vriendin aan het scheiden was en dat haar huis verkocht werd.Geen idee waar dat verhaal vandaan komt?Maar ik heb haar gisteren nog gesproken en toen was er nog geen vuiltje aan de lucht.Ik denk niet eens dat ik het tegen haar zeg.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:23

Roddels zijn nou eenmaal heel gemeen en kunnen vriendschappen flink verzieken. Maar de waarheid komt altijd wel weer aan het licht.

zo is er ooit over mij verteld dat ik gezegd zou hebben dat een vriendin van mij wel een zelfmoordtypetje was. Ook dat ik een man voor geld in een discotheek gepijpt had e.d.

leg je situatie gewoon uit en praat erover. Dat werkt altijd het beste. En, net zoals dat bij mij toen ging. Geef het 2 weken en mensen zijn het weer vergeten.