Ervaringen gezocht: PGO universitaire master

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moislief

Ervaringen gezocht: PGO universitaire master

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 11:06

Hallo bokkers,

Volgend jaar ga ik een master psychologie starten. Waarschijnlijk wordt het Health & Social psychology in Maastricht of gedragsverandering in Nijmegen. Eén van de verschillen tussen deze masters is dat er in Maastricht gebruik wordt gemaakt van probleem gestuurd onderwijs.

Nu ben ik eigenlijk erg benieuwd of er misschien bokkers zijn die ervaring hebben met het PGO-systeem en hoe dat bevalt :j .

Prrrr

Re: Ervaringen gezocht: PGO universitaire master

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:32

Sommige mensen bevalt het heel goed, andere mensen (en daar ben ik er eentje van) bevalt het helemaal niet. Het is heel erg afhankelijk van je eigen leerstijl. Ik leer graag, ben een theoriemens - ik zie eerst graag het hele plaatje en ga dan toepassen, en daar kan ik bij PGO dus helemaal niks mee.

Er zijn legio mensen die juist graag PGO leren, omdat ze juist door de toepassing veel beter onthouden. Hoe leer je?

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:37

Ik doe deze master :) pb maar als je meer info wilt!

Zelf vind ik PGO systeem erg fijn, maar niet iedereen kan ermee overweg.

moislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 17:47

Prrrr schreef:
Sommige mensen bevalt het heel goed, andere mensen (en daar ben ik er eentje van) bevalt het helemaal niet. Het is heel erg afhankelijk van je eigen leerstijl. Ik leer graag, ben een theoriemens - ik zie eerst graag het hele plaatje en ga dan toepassen, en daar kan ik bij PGO dus helemaal niks mee.

Er zijn legio mensen die juist graag PGO leren, omdat ze juist door de toepassing veel beter onthouden. Hoe leer je?

Bedankt voor de info :)

Hoe kan ik het beste voor me zien hoe dit bij PGO dan gaat? Een actueel probleem o.i.d. dat je voorgeschoteld krijgt en waarbij je een oplossing moet zoeken waarbij dan 1 oplossing de juiste is? Het zal namelijk ook getoetst moeten worden lijkt mij.

_MG : Leuk dat jij deze master doet! Ik ga je even een pb sturen.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:52

PGO was bij ons niet altijd een actueel probleem. Soms kon het een heel algemeen ding zijn waar je een situatieschets over kreeg. Je ging dan aanhand van de 7sprong aan de slag met die tekst :)